Vernieuwde (lente) energie

by - maart 27, 2019

Laatst in een blogje schreef ik al dat er meer Rust en Ruimte hier in huize Kersenbloesem heerst. Begrijp mij niet verkeerd, sommige dagen met een peuter blijven intens! Maar over het algemeen keert de rust langzaam weer terug. De zorgplicht voor zo'n klein minimensje is niet meer continue en langzaam komen mijn eigen dingen op een dag weer aan bod. En zo kan ik tegenwoordig regelmatig van een warme kop thee of koffie genieten! Mijn koekje moet ik vaak wel weer delen, maar hoe lekker is het om je eigen drankje warm op te kunnen drinken!


De avonden worden ook weer wat langer. Niet alleen doordat het langer licht is, maar ook omdat ik over het algemeen weer wat meer energie over heb om langer op te blijven. Energie om een stukje te borduren, te breien of hier op Kersenbloesems wat te schrijven.  

Het mooiste verschil aan mijzelf kan ik op onze oma dag merken. Woensdag's vanaf een uurtje of 11.00 heb ik namelijk het huis voor mijzelf. Natuurlijk zijn er altijd wel dingen die gedaan moeten of kunnen worden. Zo haal ik altijd de boodschappen voor een aantal dagen, ga extra lang met Bentley wandelen en ook wat huishoudelijke klusjes komen aan bod. Maar vaak zo tegen een uurtje of 14 a 14.30 uur begin ik echt om mij heen te kijken: 'Wat nu, wat zal ik nu eens gaan doen?' En na maanden lang, uitgeblust op de bank serie te hebben gekeken op die woensdag middagen is dat gevoel zo welkom!


Het gevoel dat ik lichamelijk maar ook geestelijk nog wat energie over heb om dingen aan te pakken! Om daadwerkelijk nog even op pad te gaan, om bijvoorbeeld te gaan winkelen.  Zo ging ik vanmiddag na mijn bezoek aan de tandarts nog de boodschappen halen, maar ik ging ook spontaan langs het Tuincentrum. 

De eerste bloeiende plantjes staan weer vrolijk in de mand op onze tuintafel. Een klein beetje kleur, terwijl de rest van de tuin vooral haar energie benut in het laten groeien van de vaste planten.  Maar ook ruimde ik de schuur op, maakte het aquarium schoon en ging een rondje lopen met mijn camera om die prachtige, bloeiende bloesemtakken vast te leggen.

Een heerlijke actieve middag! Eentje die misschien later wel voor wat napijn gaat zorgen, maar dit actieve en productieve gevoel hoop ik zeker vast te houden!


Voelen jullie de energie van de lente ook?!

You May Also Like

6 Reacties

  1. Wanneer de zon schijnt lijkt alles toch altijd even mooier maar echt de energie van de lente voel ik helaas niet. Maar super fijn dat jij het wel voelt! Hopelijk mag je weer heerlijk een nieuw ritme vinden vol energie, wandelingen en ook je rustmomenten die zo belangrijk zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Balans vinden blijft belangrijk, iedere dag weer. Iets wat ik erg moeilijk vind op dit soort mooie, zonnige dagen. Dan doe ik al snel teveel. Jammer dat het lente gevoel bij jouw nog uitblijft, hopelijk mag je het binnenkort weer ervaren ;)

      Verwijderen
  2. Heerlijk he? Ik geniet er echt optimaal van zeg, dat zonnetje en voel me ook wat beter deze dagen. Daarbij binnenkort eens gaan kijken naar het weer opleuken van onze tuin met plantjes en het schoonspuiten van de tegels... Heerlijk straks met een boek in het zonnetje genieten<3 Kan niet wachten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De zon is voor iedereen goed he ;) Een heerlijk vooruitzicht om in de tuin bezig te zijn, kan ook bijna niet wachten!

      Verwijderen
  3. Zo fijn dat je opnieuw wat meer tijd voor jezelf vindt. Ik ben zelf ook heel erg blij dat het nu weer langer licht blijft. Mijn lichaam heeft jammer genoeg nog niet door dat het terug lente is. Dat heeft precies nog wat extra tijd nodig. Ik heb er zelfs net nog een keel-en ooronsteking bovenop gekregen dus hier staat er vooral veel rust op de planning.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn om te horen dat het weer wat beter met je gaat! Tijd voor jezelf hebben is natuurlijk ook goed.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥