Even terug in het bloemisten wereldje

by - april 19, 2019

Lang geleden heb ik een opleiding bloemschikken gevolgd. Vanuit het VMBO koos ik voor bloemen en zo begon ik aan een drie jarige opleiding. Dit voelt bijna als een vorig leven want jeetje wat is het alweer lang geleden! Doordat de stagebedrijven erg tegenvielen en mijn lichaam toen al klachten van mijn Hypermobiliteit begon te ondervinden ben ik met de opleiding gestopt. 


Sommige momenten bekruipt mij een gevoel van spijt en nieuwsgierigheid. Hoe zou het zijn geweest in het bloemisten wereldje? Maar ergens weet ik wel dat dit heel slecht voor mijn lichaam zou zijn geweest. Zo nu en dan haal ik zelf wat materialen om weer eens in het bloemen wereldje te kruipen. 


En toen ik bij Intratuin deze leuke 'Pasen Workshop' gepland zag staan,  vroeg ik wat mensen om mee te gaan en uiteindelijk ben ik met mijn moeder gezellig wezen bloemschikken. Een klein groepje van twaalf personen met een hapje en een kopje thee erbij. Gezellig even een uurtje bloemschikken en daarna ga je naar huis met je eigen creatie. 


Ik moet eerlijk bekennen dat het super simpel was, zeker als je hier een opleiding in hebt gevolgd. Maar het was een leuke, betaalbare en  creatieve uitspatting die voor mijn lichaam goed haalbaar was. Een uurtje die zeker voor herhaling vatbaar is! In de toekomst zal ik de site van Intratuin Nederland zeker in de gaten houden! Vooral rond feestdagen geven ze workshops, wellicht een tip voor meer liefhebbers?

Ben jij wel eens creatief met bloemen en blad?

You May Also Like

2 Reacties

  1. Je hebt een mooi voorjaarsstuk gemaakt! Leuk om zo weer even aan een "oude" passie te snuffelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi bloemstuk Michelle. Ik vroeger af en toe mee aan een bloemschikavond van een plaatselijke vrouwenvereniging. Maar vermits het 's avonds was (dan is mijn energie al helemaal uitgeput) en ik niet zo makkelijk aan het materiaal geraakte ben ik er na een tijdje mee gestopt. Ik vond het echter wel fijn om iets zelfgemaakts in huis te hebben én om te zien hoe iedereen iets helemaal anders maakte op basis van dezelfde opdracht.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥