Onze speelhoek voor Eleanor

by - maart 09, 2019

Ondanks dat Eleanor al ruim een jaar haar eigen speelhoekje bij ons thuis heeft, besef ik mij dat ik dit nog nooit hier op Kersenbloesems heb laten zien. Eerst stond onze Box in deze hoek, maar Eleanor zat er liever niet in en de Box maakte voor haar eerste verjaardag plaats voor een speelgoedmandje. Dit mandje werd al snel te klein en vorig jaar in Februari kochten wij dit kleine tafeltje met stoeltje en opbergkastje van de Ikea.


Een klein tafeltje en stoeltje zodat zij over een tijdje ( en soms nu al even) heerlijk aan haar eigen tafeltje kan kleuren, puzzelen o.i.d. En het kastje met drie lades is voor al haar speelgoed, kleurboeken en puzzeltjes. Een praktische en ruim kastje waar zij zelf bij kan. En eentje die gelijk binnen ons interieur past. Helaas past niet al haar speelgoed in het kastje, maar alles wat ze heeft, staat in deze hoek.


Maar zoals iedere ouder weet, heb je soms gewoon even te veel speelgoed! Sommig speelgoed lag meer stof te happen dan dat er mee werd gespeeld en eerlijk gezegd begon het mij ook te irriteren. Er lag gewoon te veel in de speelhoek! Er werd een grote boodschappen tas bij gepakt en ik begon met uitzoeken.

Sommig speelgoed is Eleanor gewoon ontgroeid. Een vormenstoof, een stapeltoren, enkele baby voelboekjes allemaal leuk voor een opgroeiende baby's en dreumesen maar Eleanor is inmiddels al een echte Peuter en kijkt al een tijdje niet meer om naar degelijk speelgoed.


Kleine items maar ook grotere zoals haar speelkeukentje en Zoef Zoef dieren collectie  moesten eraan geloven. Hier had ze al maanden niet echt meer mee gespeeld, dus deze gaat voor een tijdje op zolder. Al haar speelgoed zal trouwens op zolder worden neergezet, tenzij het kapot is natuurlijk. En sommige zullen over een tijdje weer naar beneden worden gehaald om te verwisselen voor wat nu beneden staat.

En ondanks sommige het alsnog veel vinden of misschien juist weinig vinden, ben ik er tevreden over. De overzicht is terug in de speelhoek en ze heeft alsnog genoeg keus. Ik ben dan ook heel benieuwd welk speelgoed de komende tijd favoriet zal zijn..


Verwisselen jullie soms ook het speelgoed van jullie kind(eren)?


You May Also Like

7 Reacties

  1. Ja, hier wordt ook gewisseld. Wij hadden heel veel als kraamkado gekregen en dat eerst weggezet. Hier zijn de zoef zoef favouriet en eigenlijk al het speelgoed wat geen speelgoed is, lege dozen, lege frisdrank fles etc. Heb al wel wat baby dingen weggezet. Daniek is van aug '17

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk hoekje en ja, is van meeste zo denk ik, dat ze afwisselen.. anders staat het bomvol in huis en zo heeft ze plaats om te spelen, ja kleine meiden worden groot ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je een prachtige kleur op de muur in de woonkamer! Mooi, praktisch ingericht hoekje zo. Ik wisselde ook wel speelgoed, toen onze kinderen kleiner waren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje! Ik wilde zo graag weer een kleurtje op de muur, dus na de verhuizing werd één muur in de woonkamer weer turquoise. Net als in ons vorige huis, maar dan een tint lichter.

      Verwijderen
  4. Euhhh...... ik heb nog steeds een klein tafeltje en 2 stoeltjes staan voor de andere 2 kleinkinderen. Jahnay heeft er nooit aan kunnen spelen maar daar had ik een ander tafeltje voor. Qua speelgoed blijft het hier hetzelfde omdat ik de oma ben en de kinderen dus niet alle dagen hier heb ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan heb je automatische minder speelgoed inderdaad ;)

      Verwijderen
  5. Mooi ingericht hoekje voor je kleine meid.
    Heel verstandig om het speelgoed te wisselen.
    Wij hebben wat speelgoed in een krat, voor als er kinderen komen.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥