Mijn ervaring met de Lush Solid Shampoo bars

by - maart 11, 2019

Vorig jaar rondom deze tijd deed ik bestelling bij Lush voor voornamelijk hun Solid Shampoo Bars. Deze bars zijn bijna hetzelfde als je normale flesje shampoo alleen hebben ze geen verpakking en gaan ze veel langer mee! Je kan ze namelijk zo rond de 80 keer gebruiken. Vandaag leek het mij leuk om mijn ervaring over mijn twee Shampoo Bars te delen en ook om wat tips te delen.



De Shampoo bar, inmiddels is het niet meer zo'n nieuw concept want hoewel Lush er mee begonnen is, verkopen nog een aantal webshops deze leuke blokken.  Maar bij Lush heb je behoorlijk wat keus, van Shampoo Bars voor droog haar, tot Bars die voor Volume zorgen, voor iedereen is er wel eentje te vinden. Ik was voornamelijk nieuwsgierig naar de 'Copperhead', aangezien deze speciaal ontwikkeld is voor henna geverfd haar. En daarbij naast bestelde ik de 'Wash Behind Your Ears Shampoo Bar', puur voor de citrus geur.


Een Shampoo Bar is een vast stukje zeep die je tussen je handen kan laten schuimen of direct op je haar te gebruiken is. Welke methode je gebruikt ligt aan de Shampoo Bar vind ik. Zo laat ik 'Copperhead;  tussen mijn handen schuimen, maar de 'Wash' gebruik ik direct op mijn haar. Wat mij opvalt is dat ze behoorlijk goed schuimen, de 'Wash' het beste van de twee. Laat de shampoo even inwerken en spoel het uit zoals je gewend bent. Ik raad aan om hierna een conditioner te gebruiken, want mijn haar voelt nogal eens droog aan na het wassen. De Conditoner Bars wil ik trouwens ook nog eens uitproberen.



En nu komt denk ik wel het belangrijkste, laat de Shampoo Bar niet in de douche slingeren! De Shampoo Bar moet namelijk goed drogen tijdens wasbeurten in, anders smelt het stukje zeep voor je ogen weg. Zelf  breek ik de Shampoo Bar in meerdere stukken en neem ik één stukje mee de douche in. Na het wassen, laat ik deze uitlekken op een zeepbakje ( niet het bakje op bovenstaande foto, hier heb ik mijn 'voorraad' in liggen)  buiten de douche cabine. Hierdoor droogt mijn Shampoo Bar helemaal op, waardoor deze langer meegaat.  De 'Wash' lijkt wat zachter van substantie te zijn, dus ik verwacht dat ik met deze Shampoo Bar wat minder lang zal doen.

Maar bevalt het? Jazeker, vooral de 'Copperhead'! Deze geeft net wat extra kick aan mijn Henna kleurtje. De 'Wash' was een limited Edition van vorig jaar Pasen, dus deze is niet meer te koop. Maar de geur is echt heerlijk, de werking vind ik iets minder dan de 'Copperhead'.


De Shampoo Bars zijn misschien net wat duurder ( zo rond de 9 euro per stuk) dan een flesje Shampoo wat je normaal koopt, maar  ze bestaan bijna helemaal uit natuurlijke ingrediënten, gaan ook langer mee dan een 'normale' fles shampoo, zijn dierproefvrij, zijn verpakkingsvrij en je steunt ook nog eens Lush met hun geweldige ontwikkelingen op het gebied van producten én natuurbehoud.

Genoeg redenen voor mij om er nog eens te bestellen. Helaas zit er bij mij in de buurt geen winkel, dus ik kan niet even gaan ruiken aan al die lekkere Shampoo Bars, maar aan de hand van de beschrijving en Ingrediënten lijst kan ik altijd de meest fijne producten bestellen!


Heb jij ooit al eens een Solid Shampoo Bar geprobeerd?

You May Also Like

12 Reacties

  1. Leuk te lezen dat het jou goed bevalt. Ik heb al meerdere keren een shampoo-bar gebruik. Mij beviel het niet, tot nu toe. Het lukte mij niet om het uit te spoelen. Ik heb lang haar, misschien komt het daardoor. De bars van Lush heb ik geen ervaring mee. Misschien zou dat nog anders uitpakken. Ik gebruik nu al een tijd een shampoo van het merk Urtekram, te koop bij de Reformzaak. Mijn huid is heel gevoelig, maar deze gaat al een tijd goed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Altijd fijn als je iets vind wat goed bij je past!
      Ik ken tot nu toe ook alleen de Shampoo Bars van Lush, geen idee hoe anderen bevallen. Misschien dat ik daar over een tijdje een artikel over kan schrijven ;) Wel leuk dat je ze geprobeerd hebt!

      Verwijderen
  2. Nee, ik heb dit nog nooit geprobeerd eerlijk gezegd. Ik behandel mijn haar ook uiterst voorzichtig want ik heb 3 kleuren erin hihi... toch vind ik dit wel heel interessant om te lezen en geeft ook een goede info hierover. Met je leuke foto's erbij geeft het een mooi totaalplaatje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Helma, wat een lief compliment! Hoe ze werken tegenover haarkleuring weet ik eerlijk gezegd niet, aangezien Henna geverfd haar anders reageert natuurlijk.

      Verwijderen
  3. Nooit van gehoord, ga dr eens naar kijken. Kom eigenlijk nooit in zulke winkels, ben allergie's voor parfums, ben benieuwd of deze parfumvrij zijn

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In de Shampoo Bars zit helaas wel wat parfum verwerkt inderdaad. Moet eerlijk toegeven dat ik hier niet nadelig op reageer dus ik let er ook niet op. Je zou de Ingrediënten lijst kunnen nalezen, want volgens mij zijn sommige Parfums ook natuurlijk verkregen in hun producten.

      Verwijderen
  4. Dit heb ik nog nooit gezien zo.
    Ik houd het maar bij mijn vertrouwde shampoo.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is echt inderdaad nieuw in opkomst, vooral om het plastic tegen te gaan. Een mooie ontwikkeling maar het moet natuurlijk wel bij je haar en je wensen aansluiten ;)

      Verwijderen
  5. Ja, jammer genoeg reageerde ik er allergisch op. Sindsdien was ik mijn haar weer zoals tevoren met een flesje shampoo van de bodyshop.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh dat is jammer! Het is inderdaad altijd even afwachten hoe je hoofdhuid op producten reageert. Fijn dat je een (natuurlijk) product hebt wat je bevalt!

      Verwijderen
  6. Ik heb het nog nooit geprobeerd en ben ook meer van de natuurlijke shampoo's zoals Neutral enzo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Natuurlijker dan van Lush vind je ze eigenlijk bijna niet. Maar als Neutral je bevalt is het natuurlijk top.

      Verwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥