Natuurlijke Deodorant van Ben & Anna

by - maart 23, 2019

Dierproefvrije cosmetica is een onderwerp waar ik al een aantal jaar over lees, aankopen van doe en af en toe ook iets over schrijf. Het is een onderwerp wat lastig is en hierdoor ik ook vaak voor mijzelf houd. Maar na de positieve reacties op mijn laatste blog over mijn nieuwe Gezichts olie, besloot ik dat ik ook wel graag een stukje over mijn nieuwe deodorant van het Veganistische koppel Ben & Anna wilde schrijven. Vooral omdat het vinden van een fijne en goedwerkende natuurlijk deodorant best nog lastig kan zijn!



Al een aantal jaar gebruik ik deodorants van eigen merken, van bijvoorbeeld de Kruidvat en Etos. Zo weet ik zeker dat deze proefdiervrij zijn, maar de laatste tijd begonnen de ingrediënten mij tegen te staan. Want Natuurlijk zijn deze merken niet. Er zijn bijvoorbeeld tientallen artikelen online te vinden waarom de veelgebruikte stof 'Aluminium' in deodorants niet goed is voor de mens. En zo zijn er nog vele ingrediënten op te noemen. 

Ik ben nu op een punt in mijn leven gekomen dat ik mijn aandacht en geld aan mooie merken wil besteden. Fijne merken die niet op dieren testen en zoveel mogelijk natuurlijke ingrediënten gebruiken. Ingrediënten en verpakkingen die lief zijn voor mens, dier en moeder natuur. Zo heb ik in het verleden zelfs mijn Deodorant gemaakt van Baking Soda en ook heb ik de populaire kristal deodorants gebruikt, maar geen enkele hielp echt goed bij warme dagen bij mij.

Totdat ik deze laatste bij de Holland & Barrett tegen kwam. Deze deodorant is in stick vorm en de verpakking is tegenwoordig van recyclebaar karton. De substantie is hard maar makkelijk om hoog te duwen door het 'Push up systeem'. In het begin is het aanbrengen misschien even wennen, maar als de substantie wat warmer wordt, gaat dit makkelijker. 


Ik heb de geur 'Persian Lime' gekozen omdat ik dit zelf het lekkerste vind voor een deodorant en tot nu toe heb ik ook geen sporen op mijn zwarte kleding gevonden, wel zo fijn! En de ingrediënten? Alles is Vegan, natuurlijk en verzorgend voor je oksels! Zo bestaat de basis uit Baking soada, Shea butter en Arrow root. Maar de stick bevat o.a ook Kokosolie, Zonnebloemolie, Castorolie en veel verschillende soorten planten- en fruitextracten. 

En ik moet zeggen, tot nu toe is dit misschien wel de beste natuurlijke deodorant die ik uitgeprobeerd heb! Nu nog even de warme, zomer maanden afwachten maar voor nu ben ik dik tevreden. Als jij deze natuurlijke deodorants ook wil uittesten, bij o.a de Holland & Barrett zijn ze voor ongeveer €8 verkrijgbaar. 

Let jij wel eens op de ingrediëntenlijst van Cosmetica?

You May Also Like

1 Reacties

  1. Dit product kende ik nog niet, ik gebruik tegenwoordig "lekker ineenpotje" maar wil het nog eens zelf gaan proberen te maken. Aangezien wij toch erg weinig gebruiken, denk aan zeep, shampoo, deo en tandpasta en soms handcrème... Maar duurzaamheid, diervriendelijk en zelfs plantaardig is hier wel belangrijk. Leuk om zo merken te leren kennen!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥