Ik ga verder met..

by - januari 11, 2019

Hoewel ik zelf niet aan goede voornemens doe, vind ik het wel een interessant onderwerp. Om te horen welke doelen mensen voor zichzelf stellen. Zelf ben ik van mening dat je iedere dag met iets kan starten of stoppen. En dan wordt het hele verhaal rondom ´Goede voornemens´ al iets minder spannend, zeker omdat je met dit soort grote afspraken/doelen jezelf al snel te veel druk op legt. En laat dat nu net iets zijn wat bij mij minder moet! Minder druk zodat die lat eindelijk iets lager komt te liggen.

Maar omdat ik het wel leuk vind om een klein beetje vooruit te kijken deel ik vandaag 6 zaken waar ik in 2019 verder mee zou willen gaan.

( Bron: Dice)


Size healthy, not zero

Ik weet niet eens meer bij wie ik deze uitspraak las, maar hij is mij bijgebleven! Ik ben zeker al de laatste tien jaar bezig met mijn gewicht. Oppassen wat ik eet, calorieën tellen, afvallen, aankomen, dieëten.. en of ik er nu echt gelukkiger van wordt? Natuurlijk is gewicht verliezen belangrijk, want overgewicht is voor een lichaam ook niet gezond maar ik vraag mij momenteel af of die extra vier kg nu echt zo rampzalig is. Mijn lichaam zal nooit meer zo worden als tien jaar geleden of van voor de zwangerschap.. En dagelijks al die kcal tellen gaan mij ook niet in de koude kleren zitten eerlijk gezegd. 

Ik zou graag weer met een gezondere mindset omtrent eten verder gaan. Iets waar ik de laatste paar weken al mee bezig was. Streven naar kleinere porties, gezondere keuzes maar wel met snack momenten. Eten wat ik lekker en goed vind i.p.v die eeuwige salades, groente en crackers. Dát en het opbouwen van meer lichaamsbeweging. Op deze manier wil ik proberen om naar een gezond maar ook tevreden lichaam te werken. 


Meer natuurlijke producten in huis halen

En als je het over gezonde keuzes hebt, ik zou graag dit jaar verder gaan met mijn natuurlijke producten uit te breiden. Voor mijn haar zal ik Henna blijven gebruiken en voor mijn lichaam en gezicht zal ik mijn dierproefvrije producten en make-up blijven gebruiken, maar ik zou ook graag wat natuurlijke producten erbij voegen. Zoals deze Argan gezichtsolie  die ik nu een aantal weken gebruik maar ook bijv. dierproefvrije en ecologische schoonmaak middelen.


Mijn Zesde Tattoo

Mijn zesde Tattoo staat ook voor Juni dit jaar gepland. Wie mij al een tijdje volgt weet misschien wel dat ik een liefde heb voor deze mooie lichaamsversiering. Inmiddels heb ik zelf vijf tatoeages waarvan vier wat grotere en één kleine, maar daar komt nog een grote bij. Binnenkort gaat hier zeker nog een blogje over online komen, want ik ben nog lang niet klaar met deze mooie, draagbare kunst.


Borduren

En natuurlijk kan mijn creativiteit niet achter blijven dit jaar. Dit jaar pak ik heerlijk weer de borduur naald erbij en laat ik hopelijk de Fall Fairy en Liberate Me fijn groeien. Hopelijk mogen er vele bladzijdes bijkomen in het komende jaar. En heel misschien dat een oud werkje er weer bij  zal worden  gepakt of zal er iets nieuws worden gestart. Maar één ding is wel zeker, het borduren zal weer voor het haken gaan. Of ik moet een geweldig leuk haakproject tegen komen.

Wel zou ik weer wat vaker de breinaalden erbij willen pakken. Maar hier durf ik niets over te beloven aangezien ik het vaak niet langere tijd vol houdt. 


Zelfzorg

Het concept van zelfzorg is de laatste paar jaren steeds bekender geworden. Wij weten inmiddels dat het goed is om ook dagelijks te ontspannen naast alle drukke bezigheden van ons dagelijks bestaan. En of dat nu een warm (voeten)bad is, meditatie, een wandeling door het bos of sporten in de sportschool is, iedereen heeft zijn of haar eigen ontspanning momentjes nodig. Zeker als je (thuisblijf) moeder bent schiet dit er nog wel een bij in. Daarom vind ik mijn Oma- en Papa middag ook zo fijn. Deze uren zijn mijn weekend, op deze momenten plan ik echt rust en leuke dingen voor mijzelf in.  Want als gevoelig persoon heb ik hier echt behoefte aan! Zeker nu onze Eleanor zo heerlijk aan het peuter puberen is. 

Daarom zal dit ook zeker in 2019 hoog op mijn lijstje staan. Dát en het verder inlezen over Hoogsensitief en Hooggevoeligheid en hoe er goed mee om te gaan. Want inmiddels weet ik dat ik hier heel wat vinkjes achter kan zetten.

Bron: Pinterest

Balans 

En dit topic mag ook niet ontbreken, de balans vinden en behouden. Iedere dag weer. De balans tussen ontspanning en inspanning. De balans tussen geld uitgeven en geld sparen. De balans tussen leuke uitjes samen met Eleanor plannen en rustige middagen thuis. Het aanleren om haar zelf te laten spelen zodat ik mijn koffie warm kan opdrinken en tijd te nemen om samen te spelen. De balans om mezelf uit te dagen en rust te nemen ivm mijn lichamelijke klachten.

Middagen en avonden voor Chris en mij samen te plannen, zodat wij als man en vrouw iets leuks kunnen gaan doen i.p.v alleen maar papa en mama te zijn. Juist doordat ik wat meer met deze balans de laatste tijd bezig ben, verlopen de dagen prettiger en soepeler. In 2019 ga ik hier zeker mee verder!





Dat waren mijn zes topics voor het aankomende jaar. Geen grote veranderingen want met ieder topic of doel was ik al begonnen maar ze zijn zeker het vermelden waard in mijn ogen. Misschien dat jij er nog inspiratie uit kan halen.


Heb jij nog goede voornemens of doelen voor dit nieuwe jaar?


You May Also Like

8 Reacties

  1. Euhhhh.... ik doe niet aan goede voornemens. Het is zoals jezelf ook al zei: Je kan alle dagen met iets goeds of nieuws beginnen etc. Om mijn eten denk ik al een tijdje en ik probeer me daar ook aan te houden al zal deze maand juist wat minder zijn met nogal wat verjaardagen voor de boeg.
    Ik heb eigenlijk wel een voornemen en dat is om weer wat meer te gaan genieten buiten in de natuur. Het afgelopen jaar was echt een drama en daarom wil ik dat omkeren :-)

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een mooi voornemen, hopelijk mag je veel fijne uurtjes buiten in de natuur spenderen.

      Verwijderen
  2. Mooie doelen. Ik heb niet echt voornemens. Behalve dat ik nog meer ga genieten van kleine dingen en van het moment.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Één van de mooiste doelen of voornemens die je kan hebben in mijn ogen ;)

      Verwijderen
  3. Klinkt als hele fijne en haalbare doelen. Heel erg veel suc6 ermee. Ik ga meer rust nemen en genieten van alles dit jaar<3 #babyopkomst

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een heel spannend en belangrijk jaar voor jullie, super leuk! Geniet van je zwangerschap lieve Saskia!

      Verwijderen
  4. Balans inderdaad, dat vind ik een mooi streven! Ik hoop dat de rest je ook gaat lukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik doe niet aan voornemens maar er zijn natuurlijk wel wat zaken die me leuker lijken. Minder vaak online zijn bijvoorbeeld, wat vaker buitenkomen en vooral tot rust komen, hopelijk terug Tai Chi kunnen doen zonder dat de pijnklachten nog meer toenemen, minder frisdrank drinken, meer lezen, mezelf wat liever zien en zo het goede voorbeeld geven naar mijn metekindje toe.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥