Wel of geen kerstkaarten?

by - december 10, 2018

Nu Sinterklaas het land weer verlaat wordt het tijd om de kerst voor te bereiden. Hoewel wij Kerst nooit heel groots vieren wordt er toch een kerstboom opgezet, hier en daar worden er wat kerstversiering neergelegd en gehangen en de eerste cadeaus worden gekocht. In het verleden begon ik rond deze dagen al met kerstkaarten schrijven, want met de toenemende drukte bij de postbedrijven wil ik toch zeker zijn dat mijn geschreven kaartjes op tijd aan komen. Maar dit jaar ben ik laat. Althans, ik weet niet eens zeker of ik dit jaar wel kerstkaarten verstuur..




In het verleden keek ik er altijd naar uit. Om die eerste kerstkaarten te kopen en ze één voor één met de hand te schrijven. Digitaal stuurde ik eigenlijk nooit kerstkaarten ( behalve dan de kerstwensen op Blog, Facebook en Instagram) maar dit jaar zijn er nog geen enkele gekocht.  Ieder jaar worden de digitale kerstwensen makkelijker en populairder en de ouderwetse, geschreven kaarten blijven uit. 

Eerlijk gezegd begin je het ieder jaar ook steeds meer in je portemonnee te voelen! Zeker wanneer ik ieder jaar weer leuke kerstkaarten probeer te vinden en zo rond de 20 a 25 stuks verstuur. Natuurlijk gaat het niet altijd om het terug krijgen, maar wanneer je er maar een stuk of 6 terug krijgt, dan ga je wel nadenken. Zo heb ik besloten om het aantal kerstkaarten dat ik ga geven of versturen naar beneden te brengen. Zo zal alleen dichtbijzijnde familie leden en vriendinnen een kaart ontvangen en de rest zal  mijn kerstwensen online ontvangen.

Jammer, maar ik denk helaas ook wel een logische gevolg.


Nu ben ik even benieuwd, verstuur jij dit jaar nog kerstkaarten?

You May Also Like

9 Reacties

  1. Ja! Ik heb gister 46 zelfgemaakte kerstkaartjes gepost.Ik moet er nog een paar maken en versturen dus ik denk dat ik op de 50 uitkom.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een mooi aantal! Leuk dat je nog zo fanatiek kerstkaarten verstuurd.

      Verwijderen
  2. Ik snap je helemaal! Zelf dow ik niet meer aan kerstkaarten versturen, puur omdat niet iedereen de moeite neemt om iets terug te sturen. Daarnaast gaat de prijs ook elk jaar omhoog. Best jammer eigenlijk aangezien het zo leuk is wanneer je iets ontvangt.. liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het brengt toch een bepaalde gezelligheid met zich mee he ;)

      Verwijderen
  3. Ik kreeg de eerste whatsapp berichten met kerstwens en vind dat toch wel heel erg jammer. Vind een kaart in deze tijd wel een heel stuk leuker dan een online berichtje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is ook wel een erg leuke traditie! Maar het valt mij echt op dat het zo rap minder wordt. We zullen zien hoeveel kaartjes er dit jaar verstuurd/ontvangen worden ;)

      Verwijderen
  4. Ik ga ze morgen schrijven en op de bus doen. Toch altijd leuk<3

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik schreef altijd 60 tot 100 kaarten en deze gingen jaar na jaar steevast op de avond van 5 december op de post. Ik zocht voor iedereen een kaart uit en schreef er iets persoonlijks op. Vorig jaar uiteraard geen kaart geschreven maar ook dit jaar kan ik het niet opbrengen om vrolijke kerstkaarten te gaan schrijven. De pijn van het gemis is nog te groot.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb dit jaar zelf 60 kerstkaarten gemaakt. Als ik me niet vergis zijn dit er zelfs nog wat meer als vorig jaar. Er kruipt best veel tijd in dus ik begin er al goed op tijd aan zodat ik het een beetje kan spreiden. Maar kerstkaarten horen voor mij echt bij de feestperiode. Die online wensen zijn leuk maar een handgeschreven kaartje blijf ik meer bijzonder vinden. Gelukkig krijg ik van vrijwel iedereen die we een kaartje toesturen ook een kaartje terug.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥