Weekly Moments | Pijn, Advent kalender & de kerstboom opzetten

by - december 07, 2018

Weekly Moments, een gezellige foto blog die hier af en toe op Kersenbloesems online komt. In deze fotoblog geef ik je een kleine sneak peek van mijn week als thuisblijfmoeder. Foto's van onze kleine Eleanor, fijne middagen thuis met een borduurwerkje en al het moois wat wij onderweg tegen komen. Pak een lekkere kop thee of koffie erbij, kijk gezellig mee met deze Weekly Moments en laat ook gezellig een reactie achter over hoe jouw week was.


Vrijdag // 30 november


In de ochtend kon ik heerlijk uitslapen aangezien de kleine meid ook wat langer sliep. Maar voordat we het wisten zaten wij alweer op de fiets richting de Peuterspeelzaal. Dit keer ook met Chris erbij want wij hadden de Sinterklaasviering. Ze hadden muziek, pietjes, pepernoten  en zelfs cadeautjes voor de kinderen! Eleanor vond alles prima zolang ze maar bij ons mocht blijven zitten. De pepernoten snoepte ze op voordat je er erg in had en het gekregen stafje was een succes. In de namiddag gingen wij een hapje bij Happy Italy eten om het weekend alvast te beginnen. De kleine meid vind het daar zo leuk en wij hierdoor automatische ook. Je kunt er heerlijk eten voor een zacht prijsje, wij komen er daardoor ook iets te vaak denk ik hihi


Zaterdag // 1 december


Op deze zaterdagochtend besloot ik het wat rustiger aan te doen. Ik voelde mij nog steeds niet fit (vanaf afgelopen woensdag heftige kiespijn met uitstralende zenuwpijn) dus Chris ging alleen met Eleanor op pad. Sinds tijden gingen ze samen weer eens met de bus naar de stad. En wat vond de kleine meid dit mooi! Terwijl het huis rustig was deed ik wat huishoudelijke klusjes, ging ik een eindje met Bentley lopen en zette wat steekjes aan de Fall Fairy. Oh en ik mocht natuurlijk het eerste vakje van mijn nieuwe advent kalender openen! Bij terugkomst had Eleanor het telkens over de 'us , bus , us'! Ze was helemaal onder de indruk. Na een lekker middagje slaapje zetten wij samen de kerstboom op en dat was wel een mooie momentje voor deze mama. Ik schreef er een blogje over.


Zondag // 2 december 


Hoewel ik mij nog steeds niet geweldig voelde ging ik voor de afleiding mee op visite naar mijn opa en oma. Het blijft een leuk en dankbaar bezoekje, iedere week weer. Want hoeveel mensen worden nog over de 80 jaar? Terwijl Eleanor sliep deed ik zelf ook wat energie op en borduurde een klein beetje aan de fall Fairy. Langzaam komt het stukje van haar jurk op het doek. In de middag ging ik natuurlijk weer een stukje met Bentley wandelen, en maakte ik eens een nieuwe foto van mijzelf. De eerste waarbij ik beide oren op 12 mm heb! Super blij ben ik hiermee en ik kan al wel verklappen dat ik het nog niet hierbij ga laten..

Maandag 3 december


Terwijl manlief zijn eerste dag bij de nieuwe werkgever had, zat ik  half 10 met het kleine meisje op de fiets richting onze favoriete lunch gelegenheid: Stoet. Ik had er met een vriendin en haar zoontje afgesproken, dus terwijl Eleanor heerlijk speelden konden wij bijkletsen en genieten van koffie met de winter special: Winter Spiced Arretjescake. In de middag sliep Eleanor extra lang, wat erg welkom was! 

Dinsdag // 4 december

Op dinsdagochtend draaide ik mij nog eens om nadat ik Eleanor de tablet had gegeven. Even een loedermoeder momentje maar ik kon nog wel even wat slaap gebruiken na een gebroken nacht.. De kiespijn was overgegaan naar wat op een bijholte-onsteking leek en hield mij regelmatig wakker. In de ochtend speelden wij fijn samen en voordat ik het wist ging de kleine meid alweer op bed voor haar vervroegde middagslaapje. Want op de dinsdags gaat zij van 12.45 tot 14.45 uur naar de Peuterspeelzaal. Een rot tijd voor kindjes die tussen de middag nog een slaapje doen, maar tot nu toe redden we er ons wel mee. Vanuit de PSZ deden wij samen boodschappen en voordat wij het wisten waren wij alweer lekker warmpjes thuis!


Woensdag // 5 december


Hoewel de woensdag altijd onze oma dag is, ging ik dit keer met Eleanor naar de afsluiting van de Beweegkriebels. Maar eerst werd ik bij de huisarts verwacht. Ik heb eerder dit jaar een heftige Voorhoofd ontsteking gehad en hiermee was ik te lang blijven doorlopen waardoor ik gelijk op antibiotica werd gezet. Ik kreeg alweer wat symptomen die een rode vlag voor mij waren dus ik belde in de ochtend gelijk even voor dat advies. En ik mocht gelijk langskomen. Een lang verhaal kort te maken, ze wisten niet precies of het echt een bijholte ontsteking was aangezien mijn onstekingswaardes normaal waren, maar het was wel een virusinfectie. Ik kreeg een neus spray mee en moet dit eigenlijk uitzieken. Gelukkig was de kiespijn/zenuwpijn al een stuk minder geworden. Misschien een rare combinatie,maar dit heb ik altijd bij een bijholte/ voorhoofdholte onsteking.

Vanuit de huisarts fietste ik door naar de Beweegkriebels. Waar ze een heuse pietengym hadden georganiseerd met nog meer pepernoten en wat kleine cadeautjes. Binnenkort zal ik eens een blogje weiden over mijn ervaringen met deze 'Cursus'

Donderdag // 6 december


Nu de 'Beweegkriebels' alweer afgelopen is, zal ik weer met Eleanor op donderdag ochtend naar het mamacafe gaan. Net zoals voorheen. Dit is van 09.15 tot 11.30 uur maar eigenlijk is het een soort van inloop. Alleen wanneer er thema dagen zijn, wordt het wel op prijs gesteld als je op tijd bent. Vandaag trakteerde één van kindjes aangezien het voor haar de laatste dag op het mamacafe was, hierna zal ze naar school gaan. De kindjes maar ook de moeders smulde van zelfgemaakte cake'jes met frambozen topping.

In de middag sliep Eleanor super lang en ik typte grotendeels deze Weekly moments en spendeerde heel wat minuten samen met Sookie Stackhouse en Eric Northman a.k.a de serie True blood. In de namiddag beluisterde ik mijn 'Best beluisterde nummers van 2018' terug op Spotify en die ging lekker hard aan op de soundbar. Samen speelden wij met ballonnen en de treinrail set die wij voor haar verjaardag gaven.



Hoe was jouw week?


You May Also Like

1 Reacties

  1. Hopelijk is de overstap naar zijn nieuwe werk goed meegevallen voor je man en voel jij je ondertussen weer helemaal beter.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥