Kerst 2018

by - december 26, 2018

Hoewel ik jaren geleden echt naar de kerstdagen toe kon leven, bleef dit gevoel dit jaar uit. Dit jaar waren wij ( net als vorig jaar) druk met andere zaken. De ziektekiemen die ons één voor één ziek maakte, de vroege ochtenden, de baanverandering van manlief en zelfs de cadeautjes werden laat gekocht. Wel gaven wij onszelf een mini kerstfotoshoot cadeau en met deze foto maakte wij onze kerstkaart. Voor een enkeling besloot ik toch nog een kerstkaart te sturen en ook werden er twee bezoekjes afgesproken.


Op kerstavond gingen wij even heel kort bij mijn opa en oma langs,  een bezoekje wat niet te lang kon duren aangezien wij Eleanor altijd op tijd op bed proberen te leggen. Zeker nu de kleine meid telkens zo vroeg wakker is s'ochtends. Helaas werd ze op eerste kerstdag niet helemaal lekker en dus werd het een beetje behelpen tijdens de kerst brunch bij mijn ouders. De cadeautjes werden nog nooit zo snel uitgepakt geloof ik.


Gelukkig knapte ze in de middag weer een klein beetje op en werd het uitpakken van onze cadeaus als gezin zijnde toch nog een klein feestje. De kleine meid kreeg een voorlees boekje, een houten memory spelletje met dieren, een houten hengelsetje  met visjes en verschillende Jungle speel diertjes van de Hema cadeau. 

Ik vond het lastig om zo vlak na haar verjaardag alweer cadeautjes te verzinnen, maar gelukkig hadden de Hema en Lidl dit jaar erg leuk speelgoed! En de kleine meid vond het prachtig! Terwijl ik het kerstdiner voor manlief en mijzelf klaar maakte speelde zij met haar nieuwe spelletjes.


Dit jaar dineerden wij nog met z'n twee'tjes terwijl Eleanor lekker lag te slapen, maar volgend jaar zal ik ongetwijfeld een vegetarische kerstdiner voor ons drieën bereiden. In de avond keken wij nog een kerst film en daarmee sloten wij de kerstdagen voor dit jaar af.

Nu ik dit typ is het tweede kerstdag, maar wij maken er een 'gewone' dag van. We spelen met Eleanor, drinken kopjes thee, genieten van ons samenzijn ( Hallo 11 jarig jubileum! ) en ruimen het huis op. De mooie cadeautjes worden opgeborgen en de kerstversiering zal weer naar zolder worden gebracht. Een eerlijk gezegd vind ik het niet eens heel erg dat kerst is af gelopen. Dit jaren kregen wij de kerst stemming gewoon niet te pakken. Hopelijk is de kleine meid snel weer fit en kunnen wij onze vakantie voortzetten. 


Hoe spendeerde jij deze kerstdagen van 2018?

You May Also Like

5 Reacties

  1. Kerstavond heb ik gewerkt en kerstdag lekker geborduurd :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vervelend dat ziek zijn met kerst bah, hier werkte ik op 1e kers nacht en 2e kerstdag ging ik koffie drinken bij mijn ouders. Helaas ook hier kwamen de ziektekiemen om de hoek kijken.

    Wel een hele leuke foto van jullie zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Michelle,
    Leuke kerstkaart is het geworden, jullie staan er prachtig op.
    Wij waren deze kerstdagen een beetje uithuizig, de eerste rond 4 uur naar mijn broer met vriendin, en de tweede dag naar mijn zus met haar man, we hadden ons hondje meer die dag, de eerste dag was ze thuis.
    Gelukkig zijn wij nog niet ziek, ik hoop ook dat het dit jaar mijn deur voorbij gaat, ik heb in februari nog de echte griep gekregen en daarvoor zelfs even in het ziekenhuis gelegen, dus van mij hoeft het niet meer.
    Met oud en nieuw blijven we heerlijk thuis en gaan voor 12 uur al naar bed, dat vuurwerk kan mij gestolen worden.
    Ik wens jullie een mooi uiteinde en een goed begin van 2019.
    groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Michelle,
    wij hebben de kerstdagen heel rustig en ook wel vrij emotioneel doorgebracht.
    De reden weet je en ik hoop dat we de volgende kerst iets meer vreugde kunnen opbrengen.
    Jullie hadden toch hele leuke dagen ook al was eht met jullie drietjes ;-)
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo jammer dat de ziektekiemen jullie net deze periode kwamen lastigvallen. We waren op kerstavond en oudejaarsavond gewoon thuis en hebben beide avonden rustig met ons tweetjes gevierd. Op Kerstdag en tweede kerstdag vierden we het bij onze ouders en er was zelfs nog een groot kerstfeest ook met de familie langs mijn schoonvaders kant. De kerstversiering is ondertussen alweer opgeborgen natuurlijk maar de verlichting en kaarten heb ik nog wat langer laten hangen om de donkere avonden wat gezelliger te maken.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥