Henna | 16 maanden verder

by - december 23, 2018

Voor vele jaren verfde ik mijn haren in een felle paarse tint. Dit ging niet zonder slag en stoot, want deze onnatuurlijk kleur behaal je niet zomaar. Vorig jaar, in de zomer maanden was ik het ontkleuren en het vele kleuren van mijn haar zat. Ik stapte over naar Rode Henna en sindsdien gebruik ik niks anders meer. Voor vandaag leek het mij leuk om mijn ervaring na bijna anderhalf jaar met Henna te delen. 

Augustus 2017 - Januari 2018

Het verven met Henna gaat op een andere manier dan met de reguliere pakjes haarverf die je in de drogisterij koopt. Henna koop je in tablet of losse poeder vorm en hier moet je zelf nog een papje van maken. Hoe je dit aanmaakt en of je het wel of niet laat rusten zijn de meningen over verdeeld. Zelf maak ik het aan met kokend water, wat kaneel- en/of paprika poeder zodat het rood in de Henna wordt verstrekt. Dit mengsel laat ik afkoelen en vervolgend verdeel ik het over mijn haar.

Maart & april 2018

Henna vormt een laagje over je haar heen en heeft hiervoor wat tijd nodig. Soms lees je inwerk tijden tussen de 4 en 8 uur maar na een paar henna behandelingen ben ik er wel achter dat 2 uur voor mij voldoende is. Als het Henna mengsel opdroogt, geeft het namelijk geen kleur meer af. Vervolgens spoel ik dit grondig uit. En wat er over blijft? Goed gevoed en glanzend haar. Henna is een verzorgende kuur voor je haar en zal nooit je haar beschadigen of uitdrogen. Met iedere behandeling zal er een laagje om je haar worden gevormd. En dit laagje vervaagt nauwelijks, wat ook goed terug te zien is op mijn foto's.

Oktober & December 2018


Ik kan dan ook oprecht zeggen dat na zes Henna behandelingen mijn haar gezonder is dan ooit! Momenteel gebruik ik de Rode Henna van de Tuinen, en deze kleur bevalt mij erg goed. Het geeft een mooie bruin/rode kleur ( afhankelijk van het daglicht), die van mij nog wel iets aanweziger mocht zijn. Maar helaas is dit afhankelijk van je eigen haarkleur. De kleur vervaagt bijna niet en ook mijn uitgroei verloopt natuurlijk. Een verademing in vergelijking met het paarse kleurtje! 

Momenteel probeer ik alleen mijn uitgroei te behandelen en niet mijn lengtes, want met iedere Henna behandeling zal mijn haar wat donkerder en intenser worden. Het liefste zou ik graag een tint lichter gaan, maar dit is helaas niet mogelijk met Henna. Wel zijn er verschillende DIY's te vinden op het internet, zo probeer ik nu de Vitamine C treatment uit om te kijken of dit mijn Henna oplicht.

Henna, het is een wereldje waar je jezelf even wegwijs in moet maken maar ik zou voorlopig niets anders meer willen! Het is voordelig, goed voor mijn haar, dierproefvrij en natuurlijk. Een geweldige combinatie! Ik heb zelfs mijn natuurlijk slag weer terug in mijn haar!


Zou jij  eens Henna uit willen proberen? 

You May Also Like

4 Reacties

  1. Hallo Michelle,
    Nou nee hoor, mijn haar is grijs en dat vind ik prima.
    Ik kan niet eens meer naar de kapper zelf toe, de kapper komt bij mij vanwege mijn astma, daarom heb ik vroeger ook nooit mijn haar geverfd, ik kan niet tegen die lucht.
    Ik ben eigenlijk best wel tevreden zo, jij bent nog jong en deze kleur staat je goed vind ik.
    Ik wens je hele mooie feestdagen toe.
    groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zelf kleur ik mijn haar nooit. Vind het wel echt super tof staan, mooi kleurtje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ga sowieso al niet vaak naar de kapper, denk max een keer of 2 per jaar en dan laat ik mijn haar kleuren. Het is echter weer eens dringend nodig. Henna daarentegen zal ik denk ik niet proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Henna daar ben ik wel bekend mee uit het verleden, ik vind het bij jouw een hele mooie kleur geven en het past op een of andere manier heel goed bij je. Ondanks ik die felle kleuren bij jou ook mooi vind staan doet dit toch net iets meer bij je. Je haar ziet er gewoon veel mooier uit!

    Hier verf ik mijn haar niet meer, ik heb de grauwe en misschien wel beginnende grijsachtige kleur omarmt. Sinds ik mijn haar enkel nog met natuurlijke middelen bewerk is het ook veel beter dan het ooit is geweest.

    Ik ben benieuwd of je blijft bij Henna of dat je over een jaar toch weer een keer knal paars haar hebt! Het staat je goed!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥