De eerste sneeuw

by - december 16, 2018



Ik weet het nog goed. Vorig jaar, rond deze datum stonden wij op en toen wij naar buiten keken zagen wij een witte wereld. Niet een klein laagje, nee een flink pak sneeuw! Echt een laag sneeuw als vanouds. Een laag sneeuw waar de kinderen in kunnen spelen, met de slee doorheen kunnen rijden en waar sneeuwpoppen van worden gemaakt.



Dit weekend stonden wij ook op met een witte wereld. Al was dit een poederlaagje. Een laagje waar  je geen sneeuwpoppen van kan maken en ook de slee hoef je er niet voor te pakken. Maar toch was ik blij dat we een paar sneeuwvlokken mochten zien! Moeder natuur weet dus nog wel dat het bijna winter is.


Want hoewel sneeuw erg lastig en gevaarlijk kan zijn, geeft het ook een prachtig uitzicht! Zeker als je dicht bij de natuur woont en met de camera erop uit trekt. Hopelijk mogen we dit seizoen nog een paar van dit soort dagen meemaken. Samen met mijn meisje lekker in de sneeuw, om onze eerste sneeuwpop te maken. En daarna lekker weer knus naar binnen voor een bekertje warme chocolademelk.

Hoop jij ook op een aantal sneeuwdagen dit seizoen?

You May Also Like

4 Reacties

  1. Nee, eigenlijk niet echt. In het weekend vind ik het oke. Maar doordeweeks vind ik het alleen maar gevaarlijk. Ben zo bang voor gladheid (helemaal nu extra met zwangere buik). Nee ik wacht elk jaar met smart op de lente (mijn favoriete seizoen van het jaar).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik weet echt niet meer of er vorig jaar ook sneeuw lag.
    Ik had toen heel wat anders aan mijn hoofd ;-)
    Deze keer hadden we wel een heerlijk laagjes sneeuw en ik weet zeker dat Jahnay dit heerlijk zou hebben gevonden. De kleine van jou zal dit ook super vinden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind sneeuw en winter horen wel een beetje bij elkaar. Al moet ik bekennen dat ik blij was dat ik niet hoefde te werken die dag. Maar sneeuw is wel super leuk met kinderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hou van de stilte die er volgt na zo'n sneeuwbui. Al helemaal wanneer het weekend is en je vervolgens in de sneeuw kan gaan wandelen maar er niemand met de auto door moet rijden.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥