Een mama zonder babyfoon

by - november 19, 2018

Als je je voorbereid op het krijgen van je kindje kom je al snel in het wereldje van baby artikelen en uitzetlijstjes. Op iedere uitzetlijst vind je handige en praktische items die je helpen bij de verzorging van je (nieuwe) baby. Aangezien de zwangerschap van Eleanor mijn eerste was heb ik op eigen houtje de spulletjes bij elkaar gezocht. Ik vertrouwde deels dus op deze zogeheten uitzetlijsten én ook deels op mijn eigen gezonde verstand, want niet alles op dit lijstje vonden wij nodig. 

( foto: Storesquare)

Zo twijfelden wij heel erg over de aanschaf van een babyfoon. Je hoort veel moeders over de nieuwste babyfoon's en hoe goed de camera erop is! Maar wilden wij een babyfoon met camera? Is het echt nodig dat de temperatuur erop staat? Of vonden wij een simpele babyfoon ook goed genoeg?? Wij besloten om een Motorola te kopen, eentje die je in het stopcontact steekt en waarbij je  geluid hoort en de lampjes op intensiteit van geluid gaan branden.

Toen die tijd woonden wij in een flat en alle kamers grensden aan elkaar. Je hoorde alles zo duidelijk, hier waren wij geen babyfoon voor nodig! In ons nieuwe huis zijn wij de babyfoon wel gaan gebruiken aangezien dochterlief boven lag te slapen,  maar met de slaapproblemen die wij met onze kleine Eleanor hebben gehad vond ik de babyfoon eerder irritant en gekmakend dan een hulp.  Haar harde stem hoor je namelijk met gemak! Gelukkig kon je het geluid ook uitzetten en zag je alleen lichtjes branden, , maar hier werd ik zo onrustig van dat dit ook niet de oplossing was. De babyfoon belandde in de lade tot een weekje of twee geleden.


Aangezien Eleanor nu in een grote mensen bed ging slapen en er dus zelf ook uit kon gaan, wilde ik wel enige vorm van controle hebben. Dus ik pakte de babyfoon er weer bij en helaas bij ieder flikkering van lichtjes werd ik weer onrustig. Eleanor slaapt nog wel eens onrustig en hoewel ze ver in dromenland is, maakt ze toch geluid. Of de babyfoon pikt een geluid van de buren op. En hoewel mijn kleine meisje vaak heerlijk sliep, zat ik mij hier beneden op de bank zorgen te maken..

Ik denk dat ik een mama ben die niet alles hoef te zien, te horen en te weten. Deels door mijn ervaringen met Eleanor maar ook het feit dat sommige dingen hard bij mij binnen komen en blijven hangen als hoogsensitief persoon.  Als mijn dochter echt wat heeft dan horen wij het vanzelf, maar die babyfoon? Deze gaat weer richting lade, want ik vond en blijf het ondingen vinden..


En jij gebruik(te) jij een babyfoon voor jouw kids?


Ps: Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen voorkeur of mening, hoewel dit mijn mening en ervaringen zijn wil ik hiermee niet zeggen dat een babyfoon per definitie slecht is. Voor mij werkt het niet maar dat wil niet zeggen dat het voor jouw niet kan of mag werken.

You May Also Like

4 Reacties

  1. Wij kozen ook voor een eenvoudige babyfoon, zonder camera, een alecto van Philips. Ook geluid en lichtjes. Wij gebruiken hem wel want wij slapen boven en Yanthe beneden, met de deuren dicht, mag ze brullen zo luid ze wil, dat horen wij niet. Bij dutjes zit ik vaak achter mijn naaimachine, en met dat extra geluid hoor ik ze ook niet. Wij maken er dus dankbaar gebruik van en bij onrustige nachten kan ik dat eigenlijk goed loslaten, wij horen het verschil tussen dromen en als er echt iets is. Het geluid zelf staat niet zo heel luid, net luid genoeg om ze te horen. Met de tweeling op komst gaan we voor een uitbreiding van onze huidige.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, ik heb nooit een babyfoon gebruikt. Ik weet niet eens of die er toen al waren (volgens mij wel) maar ik heb er nooit een gehad. Bij alle 4 de kids niet. De eerste moest 's nachts een bijvoeding hebben omdat ze én een maand te vroeg was geboren én te klein was maar .... ik kreeg haar zelfs niet eens wakker. Ik ben als ze lag te slapen gewoon af en toe even wezen kijken en dat heb ik met de andere ook gedaan. Als ze hard huilen hoor je dat volgens mij evengoed wel.
    Leuke foto's Michelle :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed dat je deze ervaring deelt. Er zal vast veel herkenning zijn :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. We hebben er wel een met camera. Erg veel gebruikt toen mijn zoontje klein was (erg benauwd). Dus fijn om te zien of goed gaat. Ook sliep hij snel op buik. En nu gebruiken we alleen nog geluid. Want als ik hem beneden hoor, dan is hij echt al over zijn toeren heen. Het bouwt op en kan beter wat sneller zijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥