WEEKLY MOMENTS | 2E VERJAARDAG, KLEIEN & VORST

by - november 17, 2018


Weekly Moments, een gezellige foto blog die af en toe op de zaterdagochtend hier op Kersenbloesems online komt. In deze fotoblog geef ik je een kleine sneak peek van mijn week als thuisblijfmoeder. Foto's van onze kleine Eleanor, fijne middagen thuis met een borduurwerkje en al het moois wat wij onderweg tegen komen. Pak een lekkere kop thee of koffie erbij, kijk gezellig mee met deze Weekly Moments en laat ook gezellig een reactie achter over hoe jouw week was.

Zondag // 11 november



Terwijl Chris al vroeg met de kleine meid beneden zat, draaide ik mij nog eens om. De laatste tijd slaapt ze iets onrustiger waardoor ze ook wel eens wat vroeger wakker is. Hopelijk is het weer een fase. Toen ik beneden kwam, gaven we gelijk ons cadeautje want de kleine meid had deze al zien liggen! Super blij was ze met de houten treinset, deze zal vast nog wel eens voorbij komen hier op Kersenbloesems! Terwijl ik alles in orde maakten voor de eerste gasten haalde Chris samen met Eleanor haar Unicorn taart op. Is het geen plaatje? Het is chocolade cake met laagjes bosvruchten crème en bosvruchten jam. Echt heerlijk was ie!

De rest van de dag liep het bezoek in het uit. De kleine meid vond alles zo mooi! Dit jaar beleefde ze alles veel bewuster mee dan vorig jaar en opende zelf al haar cadeautjes. Ze smikkelde van een stukje taart en hier en daar zong ze mee met de liedjes die we voor haar zongen. Een mooie, bijzondere, gezellige maar ook vermoeiende dag. 


Maandag // 12 November


Hiep hiep hoera! M'n kleine meisje is vandaag twee jaar geworden! Twee jaar alweer, wauw! Ze had gisteren genoeg aandacht en prikkels gehad dus ik besloot om een rustdagje in te lassen. Geen verjaardagsperikelen, maar gewoon een dagje thuis. Terwijl Eleanor lief aan het spelen was, deed ik het huishouden, we dronken samen thee, speelden, maakten 'haar' van klei om het vervolgens af te knippen en speelden met de ballonnen die er nog hingen. Een prima dagje. Een dagje waar wij beide eventjes konden uitrusten. In de avonden gingen we met z'n allen een hapje eten bij Happy Italy om haar verjaardag nog eventjes te vieren. 


Dinsdag //  13 November


De tweede wendag op de Peuterspeelzaal en gelijk de dag na haar verjaardag, het werd dus tijd om te trakteren! In de ochtend haalden wij de benodigdheden en toen Eleanor om 11 uur richting bed ging voor haar middagslaapje, ging ik de muffins versieren. Eigenlijk had ik dit samen met haar willen doen, maar laten we zeggen dat ze er niet echt in de stemming voor was. Ik vond het eerlijk gezegd wel spannend of ze zou gaan slapen, want Eleanor is het type kindje dat veel slaap nodig heeft. En van 12.45 tot 14.45 uur naar de PSZ valt precies in haar middagslaapje. Dus ze ging eerder naar bed, zodat ze toch nog wat rust kon pakken en tot mijn verbazing sliep ze ook nog!

Ik bleef er wat langer bij, omdat wij de kindjes gingen trakteren. Er werd voor haar gezongen en ze mocht nog een cadeautje grabbelen en natuurlijk aten wij gezamenlijk de muffins op. Een hele gezellige middag zo! Toen ik een half uurtje thuis was, werd het alweer tijd om haar op te halen. En in het resterende stukje van de middag speelden wij samen met de gekregen verjaardag cadeautjes en keken en filmpje op de tablet.


Woensdag // 14 November


Na een onrustige nacht met Eleanor voelde ik het wel eerlijk gezegd! Gelukkig sliep ze uit tot 08.15 uur en zo kon ik nog een extra uurtje pakken terwijl Chris al onderweg was  naar zijn we. We speelden nog meer samen met de klei en rond 10 uur stapten wij in de auto richting mijn moeder voor de wekelijkse oma dag. Tegen het middaguur was ik weer terug met de boodschappen en werd mijn kleine vriendje getrakteerd op een mooie wandeling. Hoe wel ik erg moe was, was het toch een hele fijne wandeling. In de middag nestelde ik mij op de bank met de Fall Fairy en borduurde ik langzaam steekje voor steekje haar gezicht op het doek.


Donderdag // 15 november

Op donderdag heb ik erg weinig foto's gemaakt. In de ochtend zijn Eleanor en ik naar de wekelijkse beweegkriebels ontmoeting geweest. Dit keer ging het over 'Suiker' en in welke voedingsmiddelen voor kinderen dit allemaal zit. Op zich een interessant onderwerp maar ik hoorde er niks nieuws. Ondertussen kon Eleanor gezellig met andere kindjes spelen en bij thuiskomt was ze toch wel erg moe! Na een lang middagslaapje van zo'n 3.5 uur maakte ik haar wakker en gingen we samen thee drinken, aten we een stukje peer en maakten wij poppetjes van klei.


Vrijdag // 16 November



Voor de derde keer bracht ik mijn kleine meisje naar de Peuterspeelzaal. Voor het eerst dat er weer vorst lag, nog even en de herfst maakt alweer plaats voor de winter. Telkens als ik Eleanor van de week vroeg of ze weer gezellig met de kindjes ging spelen, antwoordde ze volmondig met 'Ja!'. Een goed teken denk ik. Bij het afzetten zwaaide ze mij uit en voor de derde keer liet ik haar met een gerust gevoel bij de andere kindjes. Ondertussen zette ik nog wat steekjes, draaide een paar wasjes, ging wandelen met Bentley en deed wat huishoudelijke klusjes. En dan is het alweer tijd om de kleine meid op te halen. Voor haar is van 08.30 tot 11.30 uur misschien erg lang, maar voor ons is het natuurlijk zo voorbij. Dit keer waren er wel wat traantjes, maar dan vooral omdat papa haar ophaalde ipv mama. Het 'arme' meisje hihi.


 En hoe was jouw week?


You May Also Like

5 Reacties

  1. Het klinkt als een leuke maar intensieve week.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waauw al weer 2 jaar. War vliegt te tijd. Fijn dat ze nu naar de peuter gaat, ook fijn voor mama.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat vliegt de tijd he, leuk om te zien hoe ze jarig was! <3
    En ik wens haar veel plezier op de peuterspeelzaal... Klinkt dat ze het goed doet.

    Fijne Zondag! Ik genoot van afgelopen tijd van meer me-time en mijn nieuwe interne baan. Zo blij mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldige om de week van jou te lezen.
    Nog gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter, 2 jaar alweer, wat gaat de tijd snel.
    Mijn week was geweldig, we waren op vakantie en het was geweldig in het bos, de kleuren waren echt super mooi.
    Vandaag weer thuis gekomen, tja dan weet je wel wat er allemaal gedaan moet worden. Ik heb al 4 wassen gedraaid, morgen de rest maar, de zolder hangt vol nu.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alweer 2 jaar. Bij deze dan ook nog van harte gefeliciteerd met de kleine Michelle :-) Ik krijg er gelijk een brok van in mijn keel maar dat hoef ik niet uit te legen want dat zal je wel begrijpen. Inderdaad een prachtige taart. Ook de andere foto's van de afgelopen week is erg leuk om te zien.
    Mijn week was druk met werken, mijn oude moeder (86) even helpen die nog op zichzelf woont en het HH doen.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥