De eerste nachten in een eenpersoonsbed

by - november 05, 2018

Eigenlijk had ik nog een paar maanden met een groter bed willen wachten, maar onze kleine dame besloot dat ze zelf wel uit haar ledikantje kon klimmen en was ze dus gevallen. Gelukkig had ze zich niet echt bezeerd maar ze was er wel erg van onder de indruk. Ze wees telkens van haar bedje naar de plek op de grond en snikte 'Mama, boem!' In combinatie met het gevoel dat ze er klaar voor was, zochten wij dus een mooi eenpersoonsbed voor haar uit.




Vorig weekend stond er dus een tripje naar de Ikea gepland. Ik wilde zelf graag voor een eenpersoonsbed gaan in plaats van een peuterbed zodat het bij één aanschaf zou blijven. We zochten het Askvoll bed uit, wat ik geschikt vind voor vele leeftijden door zijn strakke uiterlijk. Ook was het bed iets lager dan de andere bedden, zodat Eleanor er zelf ook prima in en uit kan klimmen zonder dat er ongelukken gebeuren. Al helpt het valrekje op de zijkant van het bed hier ook wel tegen.


Diezelfde avond zocht ik online wat leuke dekbedovertrekken bij de Leenbakker uit en een dag later had ik ze al in huis. Over het weekend heb ik (deels) samen met Eleanor haar nieuwe bed opgezet en ook met het opmaken mocht ze helpen. Zo heb ik haar er zoveel mogelijk bij bijtrokken in de hoop dat ze er wat eerder vertrouwd mee zou raken. 

Het idee was om haar een paar dagen eraan te laten wennen voordat ze er een nacht in zou gaan slapen. Maar Eleanor besloot op dinsdagavond ( 30 Ok) dat het wel tijd werd om in haar nieuwe bed te gaan slapen en klom er zelf in. Ik had veel verwacht, maar ik had nooit verwacht dat ons kleine meisje meteen zo goed in haar nieuwe bed zou slapen!


Ze is geen enkele nacht wakker geworden, gaat er s'avonds niet uit en ook slaapt ze s'ochtends tot haar normale tijd.  Alleen tijdens haar middagslaapje slaapt ze nog in haar ledikantje, anders gaat ze spoken. Maar gelukkig is haar kamer groot genoeg en kan haar ledikantje er voor nu nog prima blijven staan. En zo slaapt ons kleine meisje voor haar tweede verjaardag al in een grote mensen bed. Deze mama vind het nogal wat..

You May Also Like

5 Reacties

  1. Waw goed he dat ze er goed enzo inslaapt. Tmoe zijn dat ze er klaar voor was

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw wat word ze groot. En wat goed zeg, dat ze het zo goed doet. Bij Julian ging dit ook zo makkelijk. Super mooie bed ook en handig dat jij zo laag is een goeie tip dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, wat gaat de tijd snel! AL een egen bed!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jeetje, wat wordt ze al groot he?! Zo knap dat ze er al meteen in slaapt! Súper leuk dekbedovertrek ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik dacht er laatst aan toevallig voor ons meisje. Wat super dat ze in 1x zo goed sliep, je zou toch denken dat kinderen in het begin er steeds uit zouden gaan omdat het kan.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥