Geur

by - oktober 17, 2018

Er wordt wel eens gezegd dat ons reuk zintuig één van de sterkte zintuigen is om herinneringen terug te halen. Als ik vandaag de dag wierook ruik moet ik altijd denken aan de talloze stokjes wierrook die ik op mijn zolderkamertje bij mijn ouders brandde of aan het Keltfest. Zo kunnen geuren positief zijn en fijne herinneringen met zich mee brengen, maar dat geldt natuurlijk ook andersom. Zo moet ik nu  altijd bij hele sterkte geurkaarsjes, waxmelts en wierrook stokjes denken aan mijn zwangerschap en vooral hoe misselijk ik van geuren werd.



Sinds mijn zwangerschap heb ik dan ook nooit meer mijn geliefde 'Yankee Candle' tarts gebrand, of een fijne geurolie. Wierrook stokjes was ik al enkele jaren geleden mee gestopt maar met een lekkere geurkaars of waxmelt kon je mij altijd wel blij maken. Ik had er ook een hele verzameling van liggen. Maar tegenwoordig kan ik er nog steeds niet goed tegen. Gelukkig word ik er niet meer misselijk van, maar de geuren staan mij gewoon tegen. Ik kan er geen plezier meer uit halen.

Iets wat ik best jammer vind, vooral zo tegen dit herfstige seizoen aan. Een paar maanden geleden kocht ik voor het eerst geurolie. Zo''n flesje met stokje, de stokjes verspreiden dan heel subtiel de geur. Dit vond ik verrassend lekker en zo kreeg ik voor mijn verjaardag ook een heel mooi flesje met geurstokjes van de Rituals. Helaas viel het flesje na een week al om en was ik mijn lekkere geurtje kwijt. Al bleef de geur nog enkele weken in de vloer hangen. Oeps..

Laatst toen ik in het tuincentrum liep, snuffelde ik even in het kaarsen hoekje. Want kaarsjes zijn altijd goed! Zo kwam ik ook flesjes geurolie tegen van Bolsius. Maar wel andere geuren dan wat je in de reguliere winkels zoals Kruidvat en de Blokker etc kan vinden. Ik besloot om deze "Accents, Winter Editon : Warm Cheer' mee te nemen. Een heerlijke warme geur die mij echt aan een knusse avond op de bank, met een plaidje en een kopje thee doet denken. Op tafel staat dan een dienblad met kaarsjes en winterse potpourri. Mooi hoe enkel een geur een heel beeld kan vormen. 

Een fijne geur die mij telkens begroet bij binnenkomst. Een winterse geur die mijn liefde voor geurstokjes helemaal weer heeft terug gebracht. Een geur die ik telkens zelf kan bijvullen door de na vul verpakkingen . Lekker en ook nog eens beter voor het milieu. Top!

Heb jij een geurtje in huis?


You May Also Like

0 Reacties

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥