Eerste keer naar de kapper

by - oktober 29, 2018

Toen Eleanor net een jaar was geweest begonnen haar haartjes ineens te groeien. Van een klein rond koppie met af en toe wat plukjes werd het echt al een vol bosje haar! Zelfs haar kale plekje op het achterhoofd werd met de week minder zichtbaar. En na een paar weken kwamen zelfs kleine krulletjes te voorschijn! We vroegen ons altijd af of deze grappige krulletjes blijvend zouden zijn, maar inmiddels weten wij dit denk ik wel zeker. Want ondanks dat Chris en ik beide geen krullen hebben, zit het wel in de familie. 


Inmiddels heeft ze geen enkel plukje stijl haar meer en zijn het alleen nog maar krulletjes. Krulletjes en heel veel pluis! Omdat wij beide geen krullen hebben, hebben wij zeker onze weg hierin moeten zoeken maar inmiddels weten wij dat Arghanolie wonderen verricht, clipjes en staartjes niet aan ons meisje besteed zijn en dat iedere dag haar haartjes grondig moeten worden gekamd om klitten te voorkomen. 


Zo nu en dan knipte ik wel een plukje bij maar afgelopen week werd het toch echt een tijd voor een kappers bezoekje. Een eerste keer voor de kleine meid. Bij binnenkomst mochten wij uit een autostoeltje een poezen stoel kiezen en kreeg ze een heuse prinsessencape om. Eigenlijk vond de kapster zelf de cape het mooiste, maar zo voor een kwartiertje vonden wij het wel prima. 

Langzaam vielen er wat stukjes krul en pluis op de grond. Een goede twee centimeter werd eraf geknipt en heel de tijd zat de kleine dame keurig stil. Ze was onder de indruk en alleen de vloer kreeg haar aandacht, maar omdat ze zo keurig stil zat waren we binnen tien minuten klaar. Toen ze van de stoel af mocht kwam de schrik vrij en begon ze zachtjes te huilen. Maar gelukkig was dit al snel opgelost met een lekker koekje.

En wij? Wij zijn weer blij met haar pluisvrije krulletjes! Er zit weer model in en het kammen van haar krulletjes gaat weer stukken makkelijker. Nu kunnen wij fijn weer een aantal maanden vooruit..

Hoe oud waren jouw kids bij hun eerste kappers bezoek?

You May Also Like

5 Reacties

  1. Nog geen even wachten hier.
    Maar is vast en zeker een hele ervaring opzich

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat een mooie bos! Mijn jongste had net zo'n bos, maar dan hoog blond (haha, al eens een fito van mij gezien? Bijna stijl en heel donker, nou ja, tegenwoordig iets minder donker ;-) ) nu heeft hij als jonge man heel donkerblond met alleen een flinke slag. Ik heb het altijd zelf moeten geknippen, er mag niemand anders aan hem komen. Fijn dat het zo goed ging, hopelijk volgende keer weer zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige krullen. Mijn zoontje kon amper zitten de eerste keer. Dus die werd bij kapper op tafel geknipt. Die had toen al flink veel haar. Dit was ruim voor zijn eerste jaar. Hij vindt kapper overigens vreselijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het zo schattig die krulletjes!!! Ons meisje heeft nog beetje pluizig, dun stijl haar. Ik knip het dan ook nog beetje zelf. Hier komt dan de zorg en welzijn school nog te pas (kregen we ook knippen)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk! Zo schattig die krullenbol :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥