Een herfstig tafelstukje

by - oktober 01, 2018

Als er een nieuw seizoen aanbreekt vind ik het altijd leuk om dit een klein beetje door te voeren in ons interieur. In de vorm van een plantje, decoratief beeldje of een nieuw kussentje. Maar met onze wit, grijze en  turquoise blauwe tinten in het huis is dit nog wel eens lastig. Zo passen de meeste warme kleuren van de herfst er niet in thuis en is het ieder jaar weer zoeken naar dat ene passende item.


Toen ik afgelopen vrijdag heerlijk in mijn eentje in het tuincentrum liep, werd mijn aandacht naar de opgemaakte schalen getrokken. Allemaal leuk versierd met pompoenen, plantjes en hier en daar een kunst egeltje of eekhoorntje. Nu ons meisje iets beter naar het woordje 'Nee' begint te luisteren - al moet je het wel 100 keer herhalen - wilde ik toch wel weer iets leuks op tafel hebben staan. Dus ik nam een kijkje bij de opgemaakte schalen.


Al snel schrok ik van de flinke prijzen! Maar gelukkig zag ik diezelfde pompoenen los liggen en het duurde ook niet lang voordat ik diezelfde houten dienbladen had gevonden. Het reken sommetje werd gemaakt en met een dienblad, grote pompoen en nog een extra zakje decoratie verliet ik de winkel. Het doosje mos kwam vanuit de schuur en binnen twee minuten had ik diezelfde schaal nagemaakt. Met als enige verschil dat deze maar zeventien euro kostte. Ik zocht in onze wijk nog een aantal blaadjes voor het missende herfstige kleurtje en klaar was mijn zelf opgemaakte schaal.

En ik moet eerlijk zeggen, ons meisje heeft er tot nu toe maar weinig aandacht voor gehad. Hopelijk blijft dat zo. Maken jullie wel eens zelf een tafelstukje?

You May Also Like

5 Reacties

  1. Wat mooi! Ik doe het ook vaak zo. Vaak heb ik wel het één en ander in huis en als je dan een paar dingen erbij koopt, heb je voordelig iets leuks.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi geworden! We hebben kleine oranje pompoenen in huis. Helaas denkt mijn zoontje dat het is om mee te spelen. Komt denk door alle eikels die we gevonden hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is echt zo herkenbaar. Voor sommige zaken wordt echt héél veel aangerekend en dan probeer ik gewoon zelf iets te maken dat er wat van wegheeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier maak ik eigenlijk nooit tafelstukjes, maar wil wat meer gaan doen met een seizoenstafel. Dus een herfst poppetje staat op het programma ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥