Weekly Moments | Pizza, een nieuw parfum & ZoefZoef Diertjes

by - september 22, 2018

Ondanks dat ik laatst nog schreef dat ik een tijdje zou stoppen met de 'Weekly Moments' heb ik er toch nog eentje voor jullie geschreven. Ik kreeg zoveel lieve berichtjes dat mensen het jammer vonden dat ik ermee wilde stoppen dat ik besloot om er toch weer één te schrijven. Dus als je ook vind dat ze moeten blijven, laat het vooral weten..

Gelukmomentjes' is een vaste rubriek hier op Kersenbloesems. Eens in de zoveel tijd, laat ik met een paar foto's en woorden zien wat mijn geluks momentjes van de laatste tijd waren. Deze kunnen groot zijn, maar ook klein. De kunst ervan is om in ons drukke, alledaagse leven ze te leren herkennen en te waarderen. Met deze 'Gelukmomentjes' probeer ik nog even stil te staan en te genieten van deze fijne momenten. 

Vrijdag // 14 september



De komende tijd gaat Chris een aantal uurtjes op de vrijdagochtend (thuis) werken en dat betekend dat ik Eleanor dan even moet vermaken. Nadat we aangekleed en klaar voor de dag waren sprong ik met haar op de fiets om naar de 'Huisdiervoordeelshop' te gaan voor wat hondenkoekjes voor Bentley en een paar kleine cadeautjes voor de nieuwe kittens van een vriendin. Ondanks dat we helemaal niet veel nodig waren spendeerden we zo'n 40 minuten in de winkel, want Eleanor vond het er prachtig! We fietsten terug en voordat ik het wist moest de kleine meid alweer naar bed en kon ik mijn cadeautjes in pakken.

In de middag had Chris zijn werk af en kon ik naar hartelust kittens knuffelen bij mijn vriendin. Dit is kleine Davey en zoals je kunt zien is het een heus fotomodelletje!  Eenmaal thuis stapten wij bijna gelijk weer in de auto want we besloten heel spontaan een pizza'tje bij Happy Italy te gaan eten. Goede gerechten, genoeg keus, prima prijzen en Eleanor vind het er erg leuk. Je snapt vast wel dat het daarom ons nieuwe, favoriete plekje is om even wat te gaan eten met z'n drieën =)

Zaterdag // 15 September



Het is eigenlijk een beetje traditie aan het worden, maar in de ochtend gaan wij altijd even naar de stad voor één of twee (kleding)winkels en eindigen dan bij onze lunchroom 'Stoet'. Terwijl Eleanor heerlijke speelde genoten wij van een lekkere cappuccino. Na haar middagslaapje brachten wij Eleanor voor twee uurtjes naar mijn ouders zodat wij even rustig konden winkelen. Het winkelen van vanochtend was namelijk niet gelukt omdat de kleine meid er niet zo'n zin aan had. Dat is het nadeel van de dreumes leeftijd, winkelen kan je niet met ze. En aangezien Chris echt wat nieuwe kleding nodig had, was het wel even nodig.

Ook kocht ik voor mijzelf een lekker, nieuw parfum en besloten wij deze gezellige middag af te sluiten bij Extrablatt voor een vega hamburger met frietjes. Heerlijk was het, helemaal omdat wij nu echt ongestoord en rustig konden eten hihi.  Na de maaltijd haalden wij Eleanor weer op en lag de kleine meid op haar gewone bedtijd ( 19.00 uur) in bed, top!

Maandag // 17 september



Voor de maandag hebben wij nooit echt een planning. Ik kijk gewoon waar wij die dag zin aan hebben om te doen en hoe Eleanor in haar vel zit. De ochtend besteedde ik aan het huishouden. Af en toe hielp Eleanor mij een handje, zoals met het dweilen, geweldig vind ze dat! En de rest van de tijd speelde ze heel lief zelf met haar ZoefZoef diertjes. Toen zij lekker in bed lag tegen 12.15 uur kon ik wat kruisjes zetten. Een kleur van mijn garen was op en hierdoor begon ik maar vast aan het winter-gedeelte van de krans. 

Dinsdag // 18 september



Op de dinsdag is nu onze Oma dag gezet. In de ochtend speelden wij samen wat en rond half 10 stapte ik met Eleanor in de auto om even langs de plaatselijke handwerk winkel te rijden. Voor dat ene missende kleurtje. Normaal bestel ik bijna al mijn handwerk spullen online, maar soms is het gewoon handiger om even in de winkel te kijken of ze het hebben. Terwijl Eleanor zich vermaakte met de knopen rekende ik mijn garen af en een tegen kwart voor elf was ik bij mijn moeder.

Ik deed de wekelijkse boodschappen en nam dit heerlijke ChocolateChip Cookie voor mijzelf mee. Je vind ze op de bak-, broodafbeelding van de Jumbo en ze zijn echt heerlijk! Onder het genot van dit koekje keek ik een serie, wikkelde mijn nieuwe garen op en borduurde wat aan de Wreath of all seasons.

Woensdag // 19 september



De ZoefZoef diertjes zijn echt populair bij Eleanor momenteel dus ook deze ochtend speelden wij samen met deze vrolijke beestjes. Ze speelde deels zelf en soms ging ik bij haar zitten. Het wordt denk ik echt tijd voor een leuk speelkleed! Tegen 11.15 schoof ik aan mij de andere mama's voor de 'Beweegkriebels'en kon Eleanor fijn een klein uurtje spelen, klimmen en klauteren. Eenmaal thuis was ze erg moe en ze sliep ook grotendeels van de middag. 

Chris kwam mooi op tijd thuis en zo bleef er nog genoeg tijd over om een heerlijke ijscoupe op het terras bij Van Der Poel te eten, want wij hadden iets te vieren! Eenmaal thuis lag de kleine meid iets later in bed als gepland en liep ik wat later mijn avondronde met Bentley. Maar hierdoor zagen wij de lucht wel prachtig verkleuren en spotte tientallen vleermuisjes! 


Donderdag // 20 september



Zoals iedere dag van deze week, begon onze ochtend met ZoefZoef diertjes en torens van stapelbekers bouwen.  Om half tien liet ik Eleanor bij de 'Beweegkriebels' oppas mama's achter en schoof ik aan bij het theorie gedeelte. Theorie in de zin van: er komen verschillende sprekers op gebied van gezondheid, ontwikkeling, beweging, opvoeding en gezin. Deze zijn toepasbaar voor de kindjes maar natuurlijk ook voor de ouders zelf. Dit keer ging het over gezonde voeding. Ik heb niet veel nieuws gehoord, door mijn jarenlange struggles met mijn gewicht ben ik er iets bewuster mee bezig dan de gemiddelde dame in het groepje,  maar het was toch leuk om even met de andere mama's te hebben gekletst.

In de middag sliep de kleine meid weer heerlijk, zette ik zoals gewoonlijk weer wat steekjes, werd mijn Fysio afspraak helaas afgebeld. Wat ik wel jammer vond want de klachten stapelen toch weer op en kreeg ik mijn bestelling van Konino binnen. De konijnen worden beide een dagje ouder en besloot om weer terug te gaan op de Science Selective. Prijzig voer, zeker als je de senior lijn besteld maar goede voeding vind ik belangrijk, zowel voor ons als de dieren. 




Een week van veel samen thuis spelen, iets te veel lekkere gerechten, de natuur met de dag langzaam maar zeker meer in de herfstkleuren zien veranderen en lekker veel borduren! Een prima weekje, eentje met een vrolijk meisje én een vrolijke mama. Voor aankomende week zal ik weer een Weekly Moments schrijven want er komen vast en zeker genoeg leuke en mooie momenten om te tonen in deze wekelijkse dagboekjes.

Hoe was jouw week?

You May Also Like

3 Reacties

  1. Wat een fijne week! Leuk om te lezen, geniet altijd erg van dit soort blogjes :-)
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Handig he zn kokkertje aan de poes.
    Hier hadden ze dat ook... nu heeft de hond er nog ene de andere nie want die kan nie ver meer wandelen.
    Kan heel goed geloven dat ze het leuk vind om te helpen kuisen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een fijne week en leuk om te zien dat je dochter zo gek is van die zoofzoof diertjes. Al hoop ik stiekem dat mijn meisje het voorbij gaat.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥