Eleanor's houten keukentje

by - september 24, 2018

Koken met kinderen is soms een hele uitdaging. Eigenlijk loopt het er altijd op uit dat Eleanor gaat miepen, vervelend wordt en ik mijn geduld nog wel eens verlies. Het eten brand echter niet zo vaak aan, tot ons geluk. Maar ik kan mij ook goed voorstellen dat het vanuit het oogpunt van Eleanor gewoon saai is dat mama moet koken. Ineens heb ik geen tot weinig aandacht meer voor haar. En met een hongerige maag wordt het natuurlijk alleen maar lastiger..

Een tijdje terug speelde ze telkens heel lief met een speelkeukentje bij onze favoriete lunchroom 'Stoet' en toen zei ik al tegen Chris 'Wij gaan binnenkort ook eens kijken voor een keukentje.'


In eerste instantie wilde ik graag het welbekende keukentje van de Ikea voor haar verjaardag kopen. Een mooi verjaardagscadeau leek me dat, maar eerlijk gezegd vond ik de prijs ( 90 euro)  aan de hoge kant en besloot al snel eens een kijkje op Marktplaats te nemen.  70% van ons speelgoed komt van Marktplaats, in mijn ogen is het de ideale oplossing als je voor een zacht prijsje verschillend speelgoed wilt introduceren. En op het gebied van een stukje duurzaamheid vind ik het ook een fijne oplossing.


Online zag ik weinig Ikea keukentjes hier in de buurt staan maar wel dit leuke, houten keukentje. Ik geef meteen toe dat ik niet weg was van de felle kleuren, maar met een likje verf zou ik dit nog kunnen oplossen. Qua hoogte en breedte is deze wel perfect, zowel voor Eleanor als voor de plek waar wij hem graag wilden neerzetten. Het keukentje staat namelijk in het pad richting de keuken. Een fijne plek, want als ik ga koken kan zij meekoken in haar eigen keukentje.


De spateltjes en pannetjes waren al aanwezig en het mandje met groente kochten wij laatst bij de Ikea voor haar. Alle groentes zijn van stof gemaakt en zijn hierdoor heerlijk zacht om fijn mee te spelen. En de kleine meid? Zij is er heel gelukkig mee! Dagelijks roert ze fanatiek in haar pannetjes en ook wordt de oven met liefde gebruikt. Nog eventjes en wij krijgen de heerlijkste gerechten voorgeschoteld. En stiekem ben ik blij dat er ook steeds meer houten speelgoed hun weg terug vinden naar ons huisje..

 Hebben jouw kids een keukentje? Of had je misschien zelf vroeger een speelkeukentje?


You May Also Like

5 Reacties

  1. Leuk keukentje. Wij hebben ook veel tweedehands speelgoed. En hij heeft het ikea keukentje voor zijn verjaardag gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi ding! Mijn jongens hadden er een die we zelf gemaakt hadden van mdf en wat hebben ze daar ontzettend veel mee gespeeld! En daarna mijn 3 nichtjes (en alle oppaskindjes die daar kwamen). Goede aankoop!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat schattig :-). Een kindje van een vriendin speelt ook super graag met haar keukentje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij hadden vroeger een winkeltje een hele grote door mijn opa gemaakt. Nu heeft onze dochter wel het ikea keukentje. Maar 90 euro? Hij was hier echter 80 euro.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn oog viel ineens op deze keuken. Ik zelf vind het ook een hoop geld. En vind het een goed initiatief om spullen via marktplaats te kopen. Heel leuk keukentje dit. Wij geven Lisanne ook 1 voor jaar 2 jarige verjaardag. Over een aantal maand maar markplaats afspeuren.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥