Gezonde havermout koekjes

by - september 06, 2018

Ik ben gek op bakken, maar toch doe ik dit bijna nooit. Grotendeels omdat al deze lekkere baksels leuk zijn om te maken, maar als je op je kcal wilt letten dan zijn de meeste recepten echte suikerbommetjes en hierdoor niet zo'n verstandig keuze. Maar laatst kwam ik op een lekker, makkelijk én gezond recept voor havermoutkoekjes! 



Voor 12 koekjes heb je het volgende nodig:
  • 75 gram fijne havermout
  • 4 eetlepels honing
  • 4 eetlepel kokosolie 
  • 75 gram speltmeel
  • 50 gram geraspte kokos
  • snufje zout



Werkwijze:

  • Verwarm de oven voor op 175 graden
  • Beleg een bakplaat met bakpapier
  • Meng alle droge ingrediënten door elkaar
  • Smelt de kokosolie in een pannetje
  • Voeg de gesmolten kokosolie en honing toe
  • Meng alle ingrediënten door elkaar
  • Schep met een eetlepel, één eetlepel deeg op het bakpapier
  • Druk het deeg vervolgens wat platter met de achterkant van de lepel
  • Bak de koekjes in 15 minuten goudbruin
En klaar zijn deze heerlijke havermout koekjes! De koekjes vullen goed, wat erg fijn is want zo blijft het snoepen van deze lekkere koekjes beperkt. Ik zelf halveer de ingrediënten waardoor ik per keer 4 tot 6 koekjes bak, want na twee dagen vind ik ze allang niet meer zo vers/ lekker als eerst.


Probeer dit recept ook eens met cranberry's, kokos met een vleugje citroen of gewoon lekker met rozijnen. Hopelijk vond je het leuk om mijn favoriete koekjes recept van dit moment te zien en als je ze ook gaat maken, dan hoor ik natuurlijk graag hoe ze smaakten.

Originele recept.

You May Also Like

5 Reacties

  1. Wat een timing! Ik zat gisteren re denken om ook eens een recept voor havermoutkoekjes op te zieken, maar was het weer vergeten. En zie hier! Dank je voor het delen, ze zien er lekker uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt goed! Ze zien er ook mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed recept. En duidelijk uitgelegd. En mooie foto's :-)
    Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto, ziet er erg lekker uit ;) ik hoop ik het nieuwe huis veel te gaan bakken. Vooral omdat ik meer plantaardig wil eten en veel koekjes enz dierlijke producten bevatten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zien er heerlijk uit. Ik ga ze vast eens proberen.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥