Weekly Moments | Buiten spelen, havermout koekjes & borduren

by - augustus 24, 2018

Weekly Moments, in deze fotoblog geef ik je een kleine sneak peek van mijn week als thuisblijfmoeder. Foto's van onze kleine Eleanor, fijne middagen thuis met een borduurwerkje en al het moois wat wij onderweg tegen komen. Echter zal dit de laatste Weekly Moments van de komende tijd worden. Momenteel hebben wij een bepaald ritme in onze dagen, wat voor ons heel fijn is maar voor jouw misschien saai is om te bekijken. Mocht je het nu heel jammer vinden dat de Weekly Moments even een tijdje zullen verdwijnen dan hoor ik dat graag, maar anders wens ik je veel kijk plezier naar mijn afgelopen week in deze nieuwe Weekly Moments.

Zaterdag // 18 augustus



Hoewel wij normaal de zaterdag ochtend bij onze vaste lunchroom 'Stoet' doorbrengen gingen wij dit keer naar het park. Dit is zo'n mooi park, maar erg klein waardoor wij er eigenlijk nooit meer kwamen. Maar ik wilde er graag weer eens foto's  maken en aangezien het juist niet zo groot is, was het voor Eleanor ook goed uit te houden. Wij maakten leuke foto's, gingen opzoek naar eikeltjes en stampten in de plassen water. Want met nieuwe regenlaarsjes mag dat.. We aten een broodje bij de lunchroom die er gevestigd zit en keken tevreden naar hoe ons meisje er heerlijk speelde. Op en af de glijbaan, brabbelt tegen andere kindjes en af en toe kwam ze naar ons toe voor een hapje brood.  Een hele fijne en relaxte zaterdagochtend die we nog wel een tijdje zullen herinneren denk ik zo..


Zondag // 19 augustus



Zoals bijna iedere zondag ochtend gingen wij dit keer ook weer op bezoek bij mijn opa en oma. En hoewel ik geen foto's van dit bezoek deel, kan ik wel mijn make-up van deze dag laten zien. Ik was er erg blij mee.  In de middag besloot ik voor het eerst in mijn leven Havermout koekjes te bakken en voor een eerste keer waren ze erg goed gelukt. Binnenkort komt er een receptje van online. Ik wil sowieso wat vaker havermout-producten- recepten gaan eten vanwege hun gezonde en vullende eigenschap. Want eerlijk is eerlijk, na zo'n lekker koekje hoef je eigenlijk geen tweede!

Maandag // 20 augustus



Normaal gesproken gaat Eleanor nooit mee naar mijn Fysio afspraken, maar ik was eigenlijk wel eens nieuwsgierig hoe dat zou gaan. Dus ze mocht voor een keertje mee. Ook wel erg leuk voor mijn Fysiotherapeut want hij had haar al meer dan een jaar niet gezien. Ze gedroeg zich keurig, alleen op het einde van mijn behandeling vond ze het wel welletjes en wilde weg.

In de middag deed ze zoals altijd een middagslaapje en de rest van de middag wandelde wij een rondje en speelden wij samen op de speeltuin. En s'avonds was ik net zo moe als Bentley hihi.

Dinsdag // 21 augustus



Op deze dinsdag ochtend had ik met een vriendin bij ons plaatselijk Lunchroom 'Stoet' afgesproken. Wie mijn Weekly Moments en Instagram Stories volgt, ziet dat wij er wel vaker zitten. Het is ongeveer de enige lunchroom die erg op kinderen ingesteld is, wat voor ons erg fijn is natuurlijk! Normaal spreek ik met vriendinnen op onze papa dag af, maar voor nu leek het ons wel weer eens gezellig om er samen met Eleanor te gaan zitten. En terwijl zij heerlijk speelde kletsen wij onder het genot van koffie en wat lekkers.

In de middag sliep Eleanor, zette ik zoals gewoon weer wat steekjes en bedacht ik mij wat wij de rest van de middag nog zouden doen. Maar Eleanor wilde graag buiten spelen en zo gauw zij de buurtkindjes hoorden was ik haar kwijt. Kwijt in de zin van, die speelde gewoon anderhalf uur samen met de kindjes op het speeltuintje achter ons huis. Heerlijk dat ze hier de leeftijd voor begint te krijgen! In de avond wandelde ik een extra ronde met Bentley om die heerlijke scones eraf te lopen =)


Woensdag // 22 augustus



Woensdag, de eerste oma dag sinds twee weken. Ik dronk een kopje thee mee, deed de wekelijkse boodschappen, ging opzoek naar een nieuwe, fijne bodylotion bij de Etos en Kruidvat op het winkelcentrum en reed daarna toen weer op huis aan. Eenmaal thuis plofte ik op de bank met mijn lunch en de serie 'The 100'. Deze serie ben ik onlangs weer opnieuw gaan kijken en is zeker een aanrader!  Ik bedacht mij dat ik het wel weer eens leuk zou vinden om alleen met Bentley naar het bos zou gaan en ondanks de warmte, liepen wij een uurtje in het bos. Samen, maar ook met de camera in handen.

Eenmaal thuis bereide ik een heerlijk voetenbadje voor mijzelf voor en zette wat steekjes aan de Wreath of Alle seasons.  Zo'n middag vliegt eigenlijk altijd voorbij en voordat ik het wist stond ik het avondeten voor mij en manlief alweer te bereiden..


Donderdag // 23 augustus



Één van de laatste vrije dagen van Chris, vanaf volgende week zal het gewone ritme weer gaan beginnen zonder extra vrije dagen! In de ochtend fietsen wij naar het winkelcentrum om even bij wat winkels te snuffelen en om  cadeau ideeën voor haar tweede verjaardag op te doen. Na een tijdje begonnen wij allen wat hongerig te worden dus stopten wij voor een cappuccino met een gebakje. Gelukkig at de dreumes mijn halve gebakje op, scheelt weer calorieën. Eenmaal thuis werd het wel echt bedtijd voor de kleine meid want van zoveel lopen wordt je natuurlijk moe.

Ik wandelde een rondje met Bentley, kletste met Chris en borduurde wat. Tegen half vier besloten wij Eleanor wakker te maken, anders zou ze wel heel erg lang slapen! We stapten in de auto om nog even naar het bos te rijden. Op 10 minuten rijden ligt een bos met een mooie speeltuin voor Eleanor. Terwijl wij op een bankje zaten groef Bentley meerdere gaten in het zand en Eleanor kon zelf van de glijbaan.. Een hele simpele maar leuke middag..


Wat was het leukste moment van jouw week?

You May Also Like

4 Reacties

  1. Ik vind het leuk om lezen en zien :)
    Net de gewone dingen van het leven zijn vaak de mooiste en vind ik helemaal niet saai. Dus voor mij hoeft het helemaal niet 'spectaculair' te zijn om het aangenaam om lezen te vinden.
    Maar uiteraard moet je vooral doen wat voor jou goed voelt :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk weekje hebben jullie gehad.

    Mmm leukste momentje dat onze baby haar al goed kan omdraaien wil proberen te kruipen en soms al wil proberen te zitten. Onze baby wil zo te zien alles te gelijk doen en voorlopen op leeftijd denk ik... terwijl daar alle tijd voor is

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Michelle,
    Leuk om de week van jullie te lezen, jullie genieten ook van ieder moment.
    Wij werken niet meer dus wij genieten ook volop van de vrije tijd die we nu hebben.
    We gaan ook vaak een stukje fietsen en dan altijd ergens opsteken, dat maakt het leven juist zo leuk.
    Kan mij wel voorstellen dat je nu even de week niet meer ga opschrijven, je moet gewoon doen wat voor jou het beste is.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ondertussen is havermoutpap hier mijn vaste ontbijt geworden. Telkens met een stuke fruit erbij. Het heeft inderdaad een heel vullend effect. Enkele leuke momenten van vorige week: uit eten om te vieren dat mijn schoonmoeder op pensioen is, met mijn nicht naar Bergen op Zoom en daar mijn weer wat theevoorraad kunnen inslaan van smaken die ik in België niet meer kan vinden, een nieuw kookboek toegestuurd krijgen om te recenseren, een vriendin gezelschap houden die meedeed aan een rommelmarkt, ...

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥