Wreath of All Seasons | Rust

by - augustus 22, 2018

Laatst las ik een heel mooi stukje bij een mede blogger én mama. Het ging over rust en ruimte en dan voornamelijk in de bovenkamer. Het punt waarop je in rustiger vaarwater met je kindje beland, je mentaal en lichamelijk je ook weer beter voelt en als de dagen eigenlijk over het algemeen makkelijker en zelfs lekker verlopen.. En ondanks dat ik niet meer precies weet bij welke blogger ik dit las, herkende ik haar gevoel zo!


Sinds Eleanor de overgang van baby naar dreumes heeft gemaakt merkte ik de eerste verandering. Maar de grootste verandering merkte ik laatst, een paar weken geleden. Ons dreumesje slaapt goed, is over het algemeen vrolijk, ik kan nu zoveel leuke uitstapjes en speelmomenten met haar beleven en de dagen zijn gewoon zoveel makkelijker geworden! Natuurlijk zijn er nog steeds (genoeg) pittige momenten want ons dreumesje is en blijft een Drama Queen, maar zelfs die verbleken bij dat eerste jaar. En niet alleen bij Eleanor is er veel veranderd, maar bij mij ook. Ik ben veranderd en gegroeid als mama.



En met deze groei is er meer rust in mijn hoofd gekomen. En dit merk ik op alle vlakken. De dagen lijken minder lang, ik kan mijzelf beter positief opstellen en kan s'avonds eindelijk weer eens wat later naar bed omdat ik minder slaap nodig heb.  Ik heb echt de energie om weer dingen op te pakken en dit voelt zo goed! Zelfs het borduren zit weer lekker in mijn ritme en dit is vaak een goed teken bij mij!  Misschien gaat het borduren overdag nog niet zo goed - want: grijpgrage dreumes handjes -  maar er worden wekelijks toch heel wat kruisjes gezet.

En misschien jinx ik het nu wel weer, maar ik wilde dit toch graag even schrijven. Dát en de nieuwe voortgangs foto's van mijn 'Wreath of All Seasons' tonen, want wat mooi wordt ze toch!

You May Also Like

7 Reacties

  1. Prachtig borduurwerk. En fijn dat je rust en denk een stuk ritme heb gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk het ook ja, zo fijn deze dagen! Kon het altijd maar zo zijn he ;)

      Verwijderen
  2. Als het goed is mocht gij nog heel veel groeien als mama, Zo fijn dat je het zelf ook echt ervaart. Kinderen zijn eigenlijk net een spiegel, zo mooi maar soms zo lastig. Ik leerde dat ik met of zonder dreumes toch echt meer even moest uitwaaien en dan niet in het park maar waar de stilte echt is.

    Handwerken met kleine handjes is gewoon super lastig! Ook hier is het lastig, maar dan kun je wel extra genieten he!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tijd voor jezelf nemen is zo belangrijk! Ik doe dit eigenlijk nog niet genoeg. Wel de tijd, maar niet de rust. Want eerlijk gezegd is het huishouden doen terwijl de dreumes met papa op stap is natuurlijk niet echt rust ;)

      S'avonds, als Eleanor op bed ligt en ik die eerste steekjes van de dag kan zetten is echt een genietmomentje ja! Fijn om op dit soort momenten zo'n fijne hobby te hebben.

      Verwijderen
  3. Wat mooi dat je zo groeit in het moederschap. Fijn ook dat je meer energie krijgt.

    Prachtige borduurvorderingen ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een fijn borduurwerkje! Lijkt me erg fijn om te kunnen doen..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn!!! Ik ben gestopt met borduren en doe nu veel diamond painting. Ik kreeg na twee maanden weer energie om dat weer op te pakken. Terwijl ik het paardrijden pas sinds 1,5 maand weer heb opgepakt. Beide twee heerlijke hobby's om lekker op te laden.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥