Samen naar de speeltuin

by - augustus 27, 2018

Eleanor is een echt buiten kindje. Ze kan ook heerlijk binnen spelen hoor, met haar blokjes, vormenstoof of met de Zoefzoef diertjes maar het liefste is deze kleine meid buiten. Nu hebben wij het geluk dat wij in een groene en kindvriendelijke wijk wonen. De wijk is opgebouwd uit 'hofjes'en ieder hofje heeft wel een mini speeltuintje. Vaak staan er maar een paar speelattributen, maar als er een glijbaan, wipwap en zand is dan heb je aan Eleanor een gelukkig kind!


De glijbaan vind ze het mooiste. Die hebben wij dan weer niet op het speeltuintje achter ons huis,  daarom kocht ik er eentje voor bij ons in de tuin. En voor de afwisseling hebben we al een paar mooie glijbanen in de buurt uitgetest. Helaas zijn niet alle glijbanen dreumes vriendelijk en zijn ze eigenlijk voor oudere kindjes bedoeld, maar dat maakt ons kleine dame niks uit. Ze gaat van de hoogste glijbanen.. 


De speeltuin bij de kinderboerderij blijft toch ook altijd wel haar favoriet! Diertjes kijken is leuk, maar zo gauw Eleanor de glijbaan in de verte ziet roept ze heel hard 'Glij' en dan ben ik haar kwijt. Uren kan ze zich er mee vermaken. Niet zozeer het glijden op zich, maar ook het trappetje op en af, bovenin het huisje kijken, kijken naar andere kindjes en natuurlijk gaat ze af en toe ook echt van het glijbaantje af.


Nu Eleanor wat ouder wordt kan ze steeds meer zelf en worden steeds meer speel attributen interessant. Zo was de grote lig schommel eerst heel eng maar nu krijg ik steeds vaker een schaterlachje te horen. Het zal je dan ook niet verbazen dat wij tegenwoordig iedere week wel minstens één keer samen een speeltuin bezoeken. Maar eigenlijk begint het ook een gezamenlijk uitje in het weekend te worden. Een heerlijke nieuwe fase vind ik dit   

Bevind jij je vaak op een speeltuin met de kid(s)?

You May Also Like

6 Reacties

  1. Wat heerlijk dat Eleanor zich zo goed kan vermaken in zo'n speeltuin.
    Je kunt aan haar zien dat ze geniet.
    En als je kind geniet....
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk! Ik ga regelmatig met mijn werk naar een speeltuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk, dat blije koppie van haar! Mooi dat ze dat zo leuk vindt, is heel goed voor haar ontwikkeling om meerdere vlakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat lief. we hebben een mini speeltuintje op de moestuin. lisanne vind dan de glijbaan het leukste en de Trampoline verder vind ze heerlijk om achterhuis te spelen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heerlijk zeg, ik loop soms naar het park om even met mijn madam te schommelen, maar echt glijbanen enz is ze nog niet zo geschrikt voor ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Stoere meid! Wat fijn om haar zo te zien genieten

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥