Onze nieuwe wereldkaarten

by - juni 23, 2018

Je hoort het huis eigenaren soms wel eens zeggen: 'Je koophuis is nooit af'. En nu wij zelf een koophuisje hebben en hier inmiddels een jaartje wonen, kan ik niks anders dan dit te beamen. Er is altijd wel iets te doen! Of het nu onderhoud van het huis is, dingen die je graag zou willen veranderen of kleine puntjes op de i zoals nieuwe fotolijstjes of decoratie voor aan de muur, je bent nooit klaar! En ergens is dit ook wel erg leuk!



Wij hebben bewust onze tijd met het inrichten van het huis genomen. Natuurlijk namen wij veel spullen mee van ons vorig flatje, maar sommige plekken in het huis bleven bewust leeg. Wachtend op een nieuw item of meubel. Wachtend op dat ene object wat precies bij ons en onze woning zou passen. En zo ook met de decoratie aan de muren.



Nu moet ik ook eerlijk toegeven dat ik dit lastig vind. Ik vind het lastig om iets leuks en/of unieks te vinden. Zonder dat je meerdere muren vol hangt met de gebruikelijke fotolijstjes of canvas doeken. Nu vind ik onze trouwfoto op hout wel erg mooi en dit gaf gelijk het idee voor deze Wereldkaart. Ook gedrukt op hout maar dan met tussenruimtes tussen de latjes. Hierdoor krijgt het een heel stoer effect en door de 'stoffen vintage look' net een tikkeltje anders. Stevig, stoer en ook heel duurzaam. Een perfecte combinatie voor ons!


Een mooie blikvanger die de saaie muur richting de keuken compleet zal maken, maar eentje die ook goed bij onze stijl past. Want dat vind ik altijd erg belangrijk! Niet alleen voor ons, maar ook voor de kamer van Eleanor. Dat het een meisje is wil niet zeggen dat ik alles gelijk roze of paars verf. Ze heeft dezelfde blauw-groene kleur op de muur die wij ook beneden hebben en voor de rest bestaat haar kamer uit witte meubels met een monochroom accentje met hier en daar een indianen thema.


En toen ik deze Wereldkaart met dieren tegenkwam, wist ik dat het een goede match was! De kleur past perfect bij haar blauw/groene muur en de gekleurde dieren geven een heel vrolijk accent zonder dat het teveel uit de toon springt. Ik ben er blij mee en onze kleine dreumes ook! Ze gaat er telkens voor zitten of staan en wijst vrolijk de dieren aan. Nog even en ze kan ze bij naam benoemen! Niet alleen leuk, maar ook heel leerzaam dus. Dus mocht je nog iets leuks voor de kinderkamer zoeken, overweeg dan eens om een wereldkaart of een mooie foto te printen op hout.

Langzaam wordt ons huis nog meer een thuis 

Dit artikel is in samenwerking met Wereldkaarten geschreven. Alle afbeeldingen zijn van hun website afkomstig.  Wil je ook samenwerken? Lees dan mijn Disclaimer en contact pagina door.

You May Also Like

3 Reacties

  1. Mooie wereldkaart!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig, die wereldkaart op hout. Maar ook die kaart met al die dieren er op, super leuk en inderdaad ook heel leerzaam. En wat wordt jullie moppie toch al groot hè...?
    Fijne zondag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vond die dieren ook erg leuk, maar hield het bij 1 grote voor in de nieuwe woonkamer ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥