Een gehaakt knuffeldoekje

by - juni 20, 2018



Toen mijn vriendin het blije nieuws mee deelden dat er bij hun een kindje op komst was, wist ik gelijk dat ik een aantal dingentjes voor hun wilde gaan haken. Er zou sowieso een knuffeldoekje van mijn haaknaald komen aangezien Eleanor zo gek op de hare is! En overigens niet alleen Eleanor, veel kindjes waarderen de knuffel- of ook wel tutteldoekjes genaamd!

Maar ik haakte ook een rammelaar met kralen en een bijtring. Perfect voor vele uurtjes speelplezier en voor die rottige tandjes die er ooit door gaan komen. Simpel speelgoed maar items die altijd welkom zijn. Dus ik ging aan de slag. Één voor één kwamen ze van mijn haaknaald af. Het was fijn om weer eens met een duidelijk doel voor ogen iets te haken. Want zonder idee, haak ik eigenlijk niks. Vandaar de lange stilte op haakgebied denk ik..


De kleurkeuze was wel een dingetje deze keer. Aangezien ik het geslacht pas na de geboorte zou weten, kon ik niet grijpen naar mijn standaard blauwe- of roze voorraad. Wat ergens ook wel weer erg leuk was, zodoende kwam ik op deze kleurencombinatie uit. Dat en omdat ze liet vallen dat ze oker geel ook wel erg gaaf vond. En gelukkig had ik nog een bijpassend bolletje!

Wat blijven deze knuffeldoekjes toch leuk om te haken! Zeker omdat je telkens andere kleuren kunt gebruiken en een ander diertje voor bovenop het doekje kan haken. Dit keer mocht er een hondje op komen, aangezien ze gek op haar eigen Teckel'tje is.  

Een tijdje terug mocht ik het kleine mannetje komen bewonderen en kon ik de cadeautjes geven. Ze werden goed ontvangen en nu mag ik weer voor ons eigen meisje gaan haken. Want haar eigen knuffeldoekje mag wel eens een vriendje gaan krijgen, zodat deze eens de was in kan...

You May Also Like

6 Reacties

  1. Heel leuk, daar gaat vast heel veel mee geknuffeld worden en op gesabbeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schatje is het geworden! Heel mooie kleuren ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een super leuk doekje. Altijd zo kunstig als mensen dit kunnen maken<3

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg leuk om te zien Michelle en ook erge leuke items inderdaad :-)
    Je vriendin al er dan ook hele blij mee geweest zijn en jij had weer een doel om te haken. Heel mooi om te zien en voor jou heel leuk om te doen.
    Groejtes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig gemaakt en mooie kleurtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat is hij erg leuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥