Mijn verjaardags weekend

by - juni 10, 2018



Je leest het goed, ik had niet één verjaardags- dag maar meerdere! Ik houd mijn verjaardag namelijk altijd op meerdere dagen. Ik vier het niet groots maar ik vier het wel in gedeeltes. Op één middag komen mijn familie leden langs voor een kopje thee met gebak en op andere dagen vier ik het meestal met vriendinnen. Meestal gaan we samen naar de stad voor een hapje en een drankje. En dan vier ik het natuurlijk ook nog samen met Chris. En zo kom je heel snel al aan meerdere dagen voor je verjaardag. 


Het begon op de donderdag. Op deze dag mocht ik echt 27 kaarsjes uitblazen. Ik pakte mijn cadeautjes van Chris uit en we dronken samen een kopje koffie aangezien hij een dagje thuis zou werken. Mijn cadeautjes bestonden uit een Elektrische gezichtsreinigingsborstel van de Olaz    ( wilde ik graag eens testen) en een heerlijke grote geurkaars en geurstokjes van de Rituals.  Inmiddels heb ik al best veel artikelen van de Rituals zelf gekocht maar ik mag ze ook graag ontvangen. Iedere verjaardag krijg ik wel een paar items of fijn wat cadeau bonnen. Zo ook deze verjaardag! 

Mijn verjaardags- dag besteedde ik bij het mamacafé samen met Eleanor en zelfgebakken brownies voor de moeders en wat kinderchipjes voor de kinderen. Eenmaal thuis kon de kleine meid heerlijk wat uurtjes slapen en ik zette wat steekjes aan Liberate Me. Eenmaal ontwaakt fietsten wij naar de stad om een hapje te eten. Normaal gesproken zou ik oppas voor Eleanor regelen en samen met Chris uit eten gaan, maar we wilden wel eens als gezinnetje uit eten. 

Wij gingen zitten bij Happy Italy en smulden heerlijk van een verse pasta. En die kleine meid? Die gedroeg zich voorbeeldig! Ze was wel druk en wilde niet in de kinderstoel zitten, maar gelukkig was het terras groot genoeg en kon ze heerlijk 'scharrelen', zoals wij dat altijd noemen. Een heerlijke maaltijd, geweldig zonnig weer en met fijne smeltmomentjes van deze trotse mama.


Op vrijdag ochtend konden wij na maanden wachten de kleine van mijn vriendin ontmoeten. Ze was anderhalf week geleden bevallen en gelukkig maken beiden het erg goed. Een klein jongetje met een prachtige naam die ik vast en zeker nog vaak genoeg ga zien om lekker te knuffelen. En in de middag sprak ik met een andere vriendin gezellig bij Bagels & Beans af voor een hapje en een drankje. 

De zaterdagmiddag vierde ik het voor mijn familie. Een kleine verjaardag met zo'n acht mensen in totaal. De ochtend de voren hadden wij al een tripje naar de markt erop zitten voor de benodigde items. En deze werd natuurlijk afgesloten met een lekker broodje met koffie bij een favoriet tentje van ons: STOET. Terwijl Eleanor heerlijk speelde kon ik bedenken hoe en wanneer ik alles gereed kon maken. Eenmaal thuis begon ik gelijk te bakken. Dit jaar heb ik gekozen om mijn zelfgemaakte Brownies en Monchou taart met kersen topping te serveren. En tegen drieën druppelden de eerste gasten al binnen.  Omdat het alweer zo warm en benauwd was, besloot ik om een lekkere uitgebreide vruchtensalade met ijs en chocolade saus te serveren na de koffie. Even geen traditionele hapjes, maar gewoon iets lekkers en verkoelend. En dit viel goed in de smaak! Ik had niet eens tijd om foto's te maken, dus helaas.

En toen was het alweer voorbij. Een jaartje ouder met vele ervaringen rijker. Ook dit jaar ben ik verwend met mooie cadeaus, fijne cadeaubonnen en wat envelopjes met geld die zeker een goede bestemming gaan vinden. En nu, na dit 'feest weekend' gaat het gewone  leven weer beginnen. Met weer 'normaal eten' (klik) want hoewel het allemaal erg lekker was, was het natuurlijk ook wel erg veel en erg zoet.

Hoe vier jij je verjaardag?

You May Also Like

3 Reacties

  1. Hele reactie POEF weg. Opnieuw dan maar even...

    Fijn om te lezen, Rituals is altijd goed. Kreeg dit jaar ook een pakket voor mijn verjaardag. Wij vieren onze verjaardag altijd thuis (samen, dag na elkaar jarig) samen met vrienden en familie. Daarbij wil ik volgend jaar waarschijnlijk een gezellige high tea erbij doen met m'n beste vriendinnetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nogmaals gefeliciteerd. Mooie kado's! En klinkt als gezellige dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als mijn man moet werken doen we die dag eigenlijk niets speciaals. Al vind ik het wel heel fijn wanneer er hier verjaardagskaarten toekomen. Als hij vakantie heeft gaan we wel eens samen uit eten en ik organiseer ook altijd een feestje voor mijn ouders en schoonouders, mijn oma, broers, schoonzussen en nu ook met mijn neefje en nichtje erbij. Stilletjes aan moet ik al eens beginnen nadenken over wat ik die dag ga klaarmaken vermits ik het niet gewoon ben om voor veel mensen te koken.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥