In strijd tegen de kilo's

by - juni 01, 2018


Al zolang ik mij kan herinneren ben ik niet tevreden geweest over mijn gewicht. Altijd was ik al wat steviger en zwaarder en met de jaren is dit niet veranderd. Natuurlijk ben ik de ene keer wat lichter en de andere keer wat zwaarder. Dit zit helaas in mijn familie genen en in het feit dat ik een emotie- en gezelligheidseter ben. En vooral met die laatste twee zat ik de laatste tijd soms even mee in de knoop.



Voor wie mij langer volgt weet dat ik twee keer aan het Sonja Bakker dieet heb gedaan, Bodyboost en twee jaar terug deed ik een Proteïne dieet (klik) Bijna alle diëten gaven een goed resultaat maar toch ben ik niet meer van plan ze nog een keer te gaan volgen. Ik had een tijd geleden besloten om het diëten even aan mij voorbij laten gaan en door gezonde keuzes te maken, wilde ik proberen om die zwangerschapskilo's eraf te halen. Want tegen het einde van de zwangerschap woog ik 91 kg. En gelukkig raakte ik het meeste na de kraamweek al wel kwijt maar die laatste 11 kg bleef plakken. Het lukte mij door wat extra te bewegen en vegetarische te eten heel langzaam dat getal naar beneden te krijgen tot een laatste 6 kg.

Maar toch zie ik nog steeds iets in de spiegel. De 'lovehandles' zijn nog steeds aanwezig, mijn buik is net wat ronder en mijn bovenbenen laten we helemaal maar niet benoemen. Ik ben kort gezegd gewoon nog niet tevreden met wat ik zie, dus het wordt weer tijd om alles weer wat strenger aan te pakken. Het blijft helaas een terugkerend iets, dat gewicht van mij. Ook het succesvolle dieet en sportschema van manlief doet mij nadenken. Nadenken over wat ik voor mijzelf en mijn lichaam wil.


Waar ik mij goed bij zou voelen en hoe ik dat kan bereiken. Door iets extra te bewegen was ik al op de goede weg, maar ik zou dit graag nog wat uitbreiden. En gelukkig is dit momenteel ook mogelijk, want mijn Hypermobiliteit en rugproblemen spelen lang niet zo vaak meer op. Ik heb nog niet besloten of ik echt op een sport wil, of weer wil gaan zwemmen. Wel staat er een geleende hometrainer op zolder zodat ik wat vaker kan gaan fietsen zonder dat ik met Eleanor rekening hoef te houden. En de bestelling voor een stappenteller is ook geplaatst. 

Maar voor nu zijn er ook twee apps op mijn mobiel geïnstalleerd. De eerste om mijn water inname (plant nanny) bij te houden, want dit was/is ook dramatische.. En de tweede houd ik bij om te kijken hoeveel voedingsstoffen, kcal etc ik op een dag binnen krijg. Deze getallen ga ik langzaam weer naar beneden proberen te brengen door gezondere keuzes te maken. En minder te snoepen. Eigenlijk door dezelfde punten toe te passen waar ik hier (klik) drie jaar geleden over schreef.

Hopelijk kan ik op deze manier de komende tijd die laatste 6 kg verliezen. Maar ook zou ik graag naar een strakker en fitter lichaam toe werken. Genoeg doelen om weer naar toe te werken de komende tijd dus

En jij, heb jij nog doelen voor je gewicht/lichaam de komende tijd?


You May Also Like

4 Reacties

  1. Oeh misschien moet ik dit apps ook op mijn telefoon zetten, want ook hier willen die paar zwangerschapskilo's er niet af. Ik krijg trek van extra beweging haha, dus dat helpt niet echt. Succes, ik weet hoe vervelend die extra vetjes kunnen zijn. Aan de andere kant ben ik ook blij dat mijn buik het huis van Jasmijn heeft mogen zijn, dus probeer ik ook niet te negatief te zien. Maar het blijft lastig een goede balans te vinden! Zeker met het warme weer en luchtige shirts.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Michelle,
    Ik hoed gelukkig nergens om te denken, door de griep ben ik een aantal kilo's kwijt geraakt, ik ben eigenlijk te licht.
    Ik moet zeggen ik snoep niet en suiker gebruik ook ook niet, overal zit wel suiker in, in het weekend neem ik wel wat lekkers hoor.
    Ik hoop dat je het gaat lukken, ik eet tussen de middag Griekse yoghurt met 10% vet, daar doe ik dan ook fruit in en slagroom op, het is een grote schaal die ik eet, dan eet ik geen brood, dat kan er dan niet meer bij.
    Misschien de yoghurt een tip voor jou, zo weinig mogelijk koolhydraten eten.
    Dat heeft mijn man een tijdje gedaan, misschien een tip voor jou, de grote boosdoener zijn de suikers.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Succes met het behalve van je doelen! Water drinken is inderdaad zo belangrijk, ook hier is dit wel eens niet genoeg... Mijn doel qua gewicht heb ik al keer beschreven op de blog. Maar voor mij is gewoon weer lekker kunnen genieten van voeding belangrijker dan een kilo minder.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik be enorm veel afgevallen door geen pakjes en zakjes meer te eten.. Ook ik drink soms te weinig helaas. Heb nu dat ik standaard zoveel glazen moet drinken van me zelf. Ik ga binnen kort op yoga mijn buik spieren en bekkenbodem enz vind ik niet niet oke. En ben wel benieuwd naar yoga

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥