Ik ga een waterlelie kweken

by - juni 04, 2018



Zo af en toe mag ik graag even bij de Kruidvat snuffelen. Voor producten ga ik eigenlijk liever naar de Etos, maar voor hebbedingetjes en baby gerelateerde items ga ik graag even naar de Kruidvat. Toen ik er een Waterlelie kweek setje zag liggen was ik gelijk nieuwsgierig. Benieuwd of je voor maar drie euro inderdaad een prachtige waterlelie kan laten groeien.  Eigenlijk had ik het pakketje alweer weggelegd maar op mijn weg naar de kassa pakte ik hem er toch weer bij. Voor deze lage prijs wilde ik het wel eens proberen..


En eigenlijk was ik het pakketje alweer vergeten en lag deze de laatste twee weken bij ons in een hoekje van de keuken. Van het weekend besloot ik er eens tijd voor te maken. Ik pakte het pakketje uit en las de beschrijving die erbij zat. ´Koel bewaren´ stond erop. Oeps, dit was misschien wel slim geweest om de afgelopen twee weken te doen i.v.m deze aanhoudende hitte. 


Het samenstellen van het bakje was heel simpel. Je mengt de speciale kleikorrels met wat tuinaarde en plant hier de waterlelie bol in. Je laat een klein stukje uit de grond piepen en je dekt al het aarde af met wat grind. En dat is alles. Ik moet eerlijk bekennen dat de bol er enigszins vreemd uit zag. Of het zo hoorde, ik heb echt geen idee. Ook zaten er wat plekjes op, misschien van de warmte van de afgelopen tijd of misschien omdat zo´n bol niet goed overleefd in zo´n DIY kitje.. Ik weet het niet, maar we gaan het zien..


Als alles goed in het bakje zit, kan je het bakje in je vijver of waterbak laten zakken. Het kweek setje is geschikt voor een diepte van 40 tot 50 cm. Perfect dus voor ons kleine waterbakje. En nu is het afwachten. Afwachten of de waterlelie bol daadwerkelijk wortels gaat aanmaken en later tot bloei zal komen. 

Of het uiteindelijk een prachtige waterlelie zal worden of niet, ik heb er nu al lol mee gehad! Hopelijk vinden jullie het leuk om samen met mij de vorderingen te volgen.. Wordt vervolgt dus!

You May Also Like

5 Reacties

  1. Altijd spannend en leuk zulke dingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, ik ben zeker benieuwd naar de verdere groei!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk dat het best wel iets kan worden met wat geduld :-) Als ik het goed zie zijn die rozeachtige dingetjes al blaadjes die komen piepen.

    Ik kijk al uit naar een vervolgje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh ik ben wel heel erg benieuwd of hij het gaat doen, dus hou ons op de hoogte!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben heel benieuwd of er daadwerkelijk een waterlelie uitkomt :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥