Een rondje door onze tuin

by - mei 30, 2018




De laatste tuin update (klik) was van midden April. Ik schreef nog dat ik fanatiek onkruid aan het plukken was en de tuin lente klaar aan het maken was. Nu zijn wij inmiddels twee maandjes verder en ik moet zeggen, de tuin herken je niet weer! De vele regenbuitjes en uren zon hebben de tuin goed gaan. Overal waar je kijkt zie je groen blad en kleine knopjes die op het punt staan om mooie bloemen te worden. Kijk je mee?


 - De hortensia begint al nieuwe knopjes te vormen-

 - En net als vorig jaar, de Petunia's vinden het heerlijk in onze zonnige tuin - 

- Ook de pioenrozen groeien goed dit jaar -


De Ridderspoor of Delphinium heeft de winter ook overleefd. Ik moet eerlijk bekennen dat ik dit niet had verwacht! Ik had em netjes terug gesnoeid maar het duurde best eventjes voordat het kluitje weer op een plantje begon te lijken. En dat kleine plantje zag je met de dag groeien. Tot deze grote, sterke plant die twee maal zo groot is als vorig jaar. Vol met knoppen voor prachtige, diep paarse bloemen..

 - Nog nooit zag ik zoveel bijen en hommels in onze tuin, dankzij deze bloeiende vetplant-



Een paar weken geleden maakte ik de beslissing dat ik toch wel erg graag een vijver in de tuin wilde hebben. Of een water bak, iets met water in ieder geval! Een ingegraven vijver zie ik nog even niet zitten met Eleanor dus het idee voor een verhoogde vijver of waterbak was al snel geboren. Toen ik deze (plastic) water ton bij de Intratuin zag staan, was ik om. Wat een leuk ding! Perfect voor onze tuin, het geeft een natuurlijke uitstraling en Eleanor komt er niet bij in de buurt. Maar natuurlijk houden wij haar alsnog goed in de gaten..



En als laatste, een overzichtje van het bloeiende gedeelte van de tuin. En ik moet bekennen, het is lastig om op de foto te krijgen! De planten bakken zullen zo'n zes tot zeven meter in beslag nemen en daarmee is het bijna te groot voor mijn lens. Maar op deze manier krijgen jullie een idee hoe het er nu in zijn geheel eruit ziet.

Een heel verschil als met twee maanden terug! Overal waar je kijkt zie je groen en uitkomende bloemen. Een prachtig gezicht vanuit onze keukenramen en natuurlijk vanuit onze zithoek. En zo zie je maar, een tuin moet net als de eigenaren groeien. En hoe meer liefde en aandacht je eraan schenkt, hoe mooier het wordt. Ja ik ben er tevreden mee!  

En jij, ben jij tevreden over je achtertuin?

You May Also Like

4 Reacties

  1. Wat heerlijk al die bloemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, dat ziet er prachtig uit! En het wordt nog mooier als je het goed blijft verzorgen. Mijn achtertuin is een completen moestuin en fruitkwekerij in een, maar wel gepropt op 50 m2, haha. Op het eerste gezicht een jungle, maar het doet het allemaal goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je een heerlijke tuin, de tuin die ik nu nog heb ben ik zeker tevreden over, hij is nu prachtig groen! De tuin die ik vanaf augustus krijg is nog vrij kaal, maar wel groter dus vol mogelijkheden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om te zien! Even spieken.. Ik ben erg blij met onze tuin, pas nog een aanpassing aan gedaan qua ophoging en wil na onze vakantie zeker wat planten en bloemen gaan aanschaffen. Zin in!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥