Weekly Moments | Moederdag, lekkers & buiten spelen

by - mei 19, 2018

Weekly Moments, een vaste blog die hier in het weekend op Kersenbloesems online komt. In deze fotoblog geef ik je een kleine sneak peek in mijn afgelopen week. Het is dus eigenlijk de opvolger van Insta-Peek, maar dan uitgebreider, met meer tekst en meer foto's. Foto's van onze kleine Eleanor, mooie wandelingen, fijne middagen thuis en al het moois wat wij onderweg tegen komen. Pak een lekkere kop thee of koffie erbij, kijk gezellig mee met deze Weekly Moments en laat ook gezellig een reactie achter over hoe jouw week was.


Zaterdag // 12 mei


Op zaterdag ochtend liepen wij al bij tijds over de markt. Na een lekker kopje koffie natuurlijk, dat is momenteel traditie. Ik wilde graag even bij de plaatselijke marktkraam met planten kijken voor een mooie roos voor de achtertuin. En deze vond ik! Helaas vond Eleanor de markt niet zo leuk, dus na het kopen van deze roos stapten wij ook weer op de fiets. Toen zij een lekker middag slaapje deed, plantte ik de roos in de tuin en maakte mij klaar voor mijn volgende afspraak. Ik had namelijk met een vriendin op het terras van Bagels & Beans afgesproken. De beste ijskoffie's hebben ze daar in mijn mening en hier genoot ik dan ook erg van! Aangezien wij vaak een paar uurtjes zitten, was de zaak al behoorlijk leeg gelopen..

Zondag // 13 mei


Zondag stond natuurlijk in teken van Moederdag. Mijn tweede Moederdag en oh wat een verschil met vorig jaar! Ik schreef er nog kort een artikel over i.c.m een leuke vragenlijst. Al gelezen trouwens? Maar ik kreeg dus van Eleanor een zelf beschilderd hart, die zij mij echt heel trots kwam brengen en ook zomaar een knuffel! Van Chris kreeg ik bloemen en een fijne Bodycréme van de Rituals van hun nieuwe Limited Edition. Heerlijk! Zeker i.c.m mijn nieuwe douche foam, van diezelfde lijn.  In de ochtend gingen wij nog bij mijn opa en oma op bezoek en in de middag zaten wij fijn buiten. Want het was weer heerlijk zonnig!

Maandag // 14 mei



In de ochtend kon ik het al een beetje aan Eleanor merken, ze was nog moe. Niet zo gek ook naar al die drukke dagen, vooral in vakantie periodes en lange weekenden is je ritme dan net eventjes anders he.  Ik ging met een vriendin en Eleanor naar de kinderboerderij hier vlakbij. En ondanks dat het nog vroeg was, 10.30 uur, werd het al behoorlijk warm in de zon. Eleanor kreeg een zomerhoedje op en werd nogmaals ingesmeerd, maar oh jongens het is niet te doen om zo'n kleintje uit de zon te houden! Ze huppelde vrolijk achter alle geitjes, kippen en ezels aan. Mijn meisje is niet snel bang en loopt vrolijk tussen alle diertjes door. Bij thuiskomst dronken wij nog wat en toen werd het toch wel echt bedtijd voor de kleine meid. En dit was hoog nodig, ze sliep dan ook bijna 3.5 uur!

Voor de rest van de middag besloot ik thuis te blijven. Zo kon ze fijn in de tuin spelen en weer even tot rust komen. In de avond, toen de rust weer was gekeerd in het huis bekeek ik mijn eigen gezaaide zonnebloemen nog eens goed. Deze waren al behoorlijk gegroeid! Maar dat kan ook bijna niet anders met deze zonnige dagen..

Dinsdag // 15 mei



Voor het eerst in twee weken gingen wij weer naar het mamacafé. Tijdens vakanties zijn hun gesloten en zo zat er ineens twee weken tussen. Ik moet zeggen, ik was blij dat we weer fijn konden gaan! Je breekt er zo heerlijk de dag mee en meestal vind Eleanor het ook erg leuk. Alleen dit keer had ik wel wat tegenslag verwacht, met de vakantie ertussen enz maar hier was niks van te merken met Eleanor. Sterker nog, ze huilde geen enkele keer! Bij thuiskomst mocht ze nog even buiten spelen en at ze voor het eerst in weken weer een goede, hele boterham op! Mijn moederhart maakte een sprongetje hihi. En werderom besloot de kleine meid om drie uur lang te slapen.

Toen ze wakker werd stapten wij op de fiets, om vervolgens een eindje te fietsen richting mijn ouders. Voor het eerst fietste ik weer eens zo'n eind, 8 km heen en 8 km terug. Dit is toch best wel een dingetje als rugpatiënt. Gelukkig ging dit zonder problemen en kon Eleanor heerlijk in haar nieuwe zwembadje bij oma spelen.  Na de 8 km terug begon ik mijn spieren toch wel te voelen hoor..

Woensdag //16 mei



Woensdag, onze Omadag. Eleanor is dan vanaf 11.00 uur bij mijn moeder en dit keer was mijn vader ook thuis vanwege oogklachten. Ik dronk gezellig een kopje thee mee en haalde snel wat boodschappen. Thuis kon ik nog even met Bentley wandelen en lunchen en toen werd het bijna alweer tijd om op de fiets te stappen. Manlief en ik hadden afgesproken om even op het terras te gaan zitten en zo wat overuren op te maken. Helaas viel het koffie tentje waar we gingen zitten wel erg tegen. Lichtelijk teleurgesteld stapten wij na een uurtje weer op de fiets, maar bij thuiskomst werd ik verrast. Twee pakjes van Aliexpress lagen op mij te wachten. Ik had een aantal kleding artikelen besteld en dit jurkje was er eentje van. Er komt binnenkort nog een artikel over, maar ik kan -gelukkig- al wel vermelden dat alle kledingstukken passen! Ondanks de 'gekke' maten.

Donderdag // 17 mei



Ook op donderdag ochtend ging ik naar het mamacafé, eigenlijk is dit een vast ritueel van ons behalve in vakantie periodes dan. Terwijl de kindjes heerlijk speelden gingen wij creatief aan de slag. Met de macramé techniek knoopten wij deze hangers voor bloempotjes. Erg leuk om eens gemaakt te hebben! Binnenkort ga ik wat mooiere potjes en decoratie touw kopen voor andere versies. In de middag sliep Eleanor nog een keertje uit en borduurde ik voor het eerst weer wat aan Liberate Me. In het laatste stukje van de middag vermaakte Eleanor zich in de tuin en gingen wij een klein stukje wandelen. Wat wij, zoals jullie misschien al wel opgemerkt hadden, niet meer zo heel vaak doen. De kleine dreumes vind dit momenteel wat minder leuk, tenzij ze zelf mag lopen. Maar eerlijk gezegd zit deze mama hier niet altijd op te wachten en wandelen wij dus wat minder ver en vaak..

En hoewel tegen beter weten in, gingen wij s'avonds nog een ijsje halen. Nu voelde ik mij spieren helemaal, aangezien deze tocht ook 6 km heen en weer terug is. Maar ook omdat de kleine meid toch wel erg moe was en al snel in een fikse driftbui belandde. Niet zo'n gezellige afsluiter van de dag, maar gelukkig was het ijsje wel erg lekker. Misschien leuk om te vermelden, maar een aantal dagen later taggde de ijssalon mij op hun pagina, want hun hadden deze foto van mij op hun eigen pagina gebruikt :) super leuk!

Vrijdag // 18 mei



Oh jongens wat heb ik een bagger nacht gehad zeg! En niet eens door Eleanor, nee ons meisje lag lekker te slapen. Maar ik werd tegen 02.45 uur wakker van enorme tandpijn. Schijnbaar speelde mijn tandvlees ontsteking toch weer op en uitte zich dit in een fikse pijn. Na  twee uur plafon staren, een poetsbeurt en twee ibuprofen besloot ik maar naar beneden te gaan. Hier ging ik op de bank liggen met een washandje met ijsklontjes tegen mijn wang. Ondanks alles ben ik toch weer in slaap gedommeld tot 7.10 uur en verving ik het washandje. Ik viel weer in slaap om vervolgens om 09.00 uur wakker te schrikken van Eleanor die ik boven hoorde. Niet zo handig als je tegen 09.20 uur al in de auto moet zitten voor een Fysio afspraak. Anyway, gelukkig kwam ik op tijd..


Maar die tandpijn? Die heb ik helaas heel de dag gehouden i.c.m met een flauwe hoofdpijn.  Ik belde nog even naar de tandarts, maar de praktijk was al gesloten. En om nu een spoeddienst in te schakelen vond ik ook weer zo wat. Gelukkig ebde het in de middag even af en kon ik nog wat steekjes aan Liberate Me zetten. Om mij af te leiden fietsten wij wederom naar de stad voor een kopje cappuccino en een lekker gebakje. Hoeveel kilometer zou ik hebben gefietst deze week joh?

Het laatste gebakje. Althans bij deze zaak, want over een weekje sluiten hun de deuren. Zo jammer, want wij kwamen wekelijks bij Fika. Het is in korte tijd uitgegroeid tot ons favoriete stekje en zelfs Eleanor vind het er erg leuk. Maar dit zal vast door de aardbeitjes komen, die ze er altijd van het personeel krijgt ;)




Dat was em! Een week vol met leuke uitjes zoals de kinderboerderij, lekkere gebakjes en koffie'tje in de stad en buiten spelen met de kleine meid. Nu staat het Pinksterweekend voor de deur, hopelijk wordt het weekend zelf plezierig dan het begin, want deze tandpijn is niet zo grappig.

Hoe was jullie week? 





You May Also Like

0 Reacties

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥