Weekly Moments | Een ijscoupe, zon en speeltuinen

by - mei 12, 2018

Weekly Moments, een vaste blog die hier in het weekend op Kersenbloesems online komt. In deze fotoblog geef ik je een kleine sneak peek in mijn afgelopen week. Het is dus eigenlijk de opvolger van Insta-Peek, maar dan uitgebreider, met meer tekst en meer foto's. Foto's van onze kleine Eleanor, mooie wandelingen, fijne middagen thuis en al het moois wat wij onderweg tegen komen. Pak een lekkere kop thee of koffie erbij, kijk gezellig mee met deze Weekly Moments en laat ook gezellig een reactie achter over hoe jouw week was.

Zaterdag // 5 mei


Steeds vaker gaan wij op zaterdag weer naar de markt. Soms voor fruit en groente, een bloemetje, maar dit keer gingen we voor wat plantjes voor in de achtertuin. Ze hadden echter weinig keus en wij vertrokken weer met lege handen. Althans niet helemaal, want ik kocht wat fijne producten bij de Rituals. En na afloop gingen we nog even koffie drinken. En omdat we vaste klanten zijn en het personeel ons en Eleanor al begint te kennen, kreeg ze heel lief een schoteltje verse aardbeien. Dit was natuurlijk smullen! In de middag kon ik gelijk één van mijn gekochte product gebruiken, want oh wat was het al warm! En deze gezichtszonnebrand créme blijft één van mijn favorieten.

In de avond reed ik naar de andere kant van de stad voor wat keien in de achtertuin. Al een tijdje ben ik aan het nadenken over hoe ik onze achtertuin kan veranderen, zonder iets drastische te veranderen. En een verhoogde vijver leek mij wel een heel leuk idee. Ik kocht een bak bij de Intratuin en wilde deze 'versieren'met wat mooie keien ernaast. En liet ik deze nu net via een Martkplaats advertentie gratis hebben gevonden. Dus s'avonds tegen 21.15 uur liep ik nog met keien te slepen, maar het resultaat mag er wezen! Binnen er meer over..


Zondag // 6 Mei


Zondag, onze laatste vakantie en tevens weekend dag. Om de warmte voor te zijn gingen we heerlijk s'ochtends in het bos wandelen. Goed voor mens, dier en dreumes. Zeker als ze zelf mag lopen. Prachtig vind ze dit! En over het algemeen gaat dit ook heel goed. Natuurlijk loop je wel langzamer dan wanneer zij in de kinderwagen zit, maar ach. Na al dit was ze natuurlijk erg moe en sliep ze extra lang. Er bleef nog maar een klein stukje middag over en ik kwam met het idee om even een ijsje te gaan eten. Een lekkere ijscoupe om de vakantie mee af te sluiten. Een geweldig plan, al zeg ik het zelf. Terwijl Eleanor van wat aardbeien en ijs smulde, genoot ik heerlijk van mijn Tiramisu coup. Na deze heerlijkheid fietsten wij even door naar mijn ouders.

Maandag // 7 Mei


De maandag, een nieuwe begin van de week. Eerlijk gezegd heb ik niet zo'n zin in deze week, ondanks dat het mooi weer wordt. Ik heb namelijk mijn vaste ritme niet deze week. Het mamacafe zit dicht omdat het Meivakantie is en ook mijn omadag gaat deze week niet door. En zonder agenda punten wordt ik altijd een beetje kribbig. Maar goed, positief blijven en dan komt vast alles goed. Toch? In de ochtend gingen wij bij mijn opa en oma op bezoek en bofte Eleanor even, want ze kreeg wel een mega groot ijsje van oma!

In de middag zette ik de schildpad voor Eleanor op het gras. Hier kan zand of water in en aangezien het heerlijk weer was, koos ik natuurlijk voor water. Ik nestelde mij in een hoekje in de schaduw en had op een relaxt uurtje gehoopt. Maar daar dacht de dreumes natuurlijk anders over. Niks was goed. Helaas voor mij, moest zij ook even wennen aan deze nieuwe week zonder vakantie perikelen. Hopelijk gaat het morgen beter..

Dinsdag // 8 Mei


Nu Eleanor zo goed en stabiel zelf kan lopen, zonder telkens te willen gaan zitten én omdat het zo fijn weer is, besloten wij om naar een speeltuin dichtbij te lopen. Normaal zou dit zes minuten lopen zijn, maar omdat de kleine dame alle paardenbloemen wil plukken en uitblazen die ze tegen komt, deden wij er nu bijna een half uur over. Prima want Bentley en ik hadden de tijd. Eenmaal aangekomen heeft ze fijn een uurtje in de speeltuin gespeeld. Natuurlijk moet ik haar bijna overal nog mee helpen en ondersteunen, maar het begin is er! Fijn dat dit soort dingen steeds beter gaan en ook kunnen! Een fijne fase.

Ik weet niet hoe jullie dit ervaren, maar als ik hele dagen buiten ben, ben ik ook eerder vermoeid. Tijdens Eleanor's middagslaapje plofte ik lekker op de bank met wat favoriete series. O.a The Originals, een heerlijke serie! En tot nu toe vind ik dit nieuwste seizoen ook het beste van de hele reeks. In de middag pakten wij de fiets voor een fietsttochtje en leverde ik gelijk een pakketje bij de Primera af. Langzaam aan worden mijn Marktplaats advertenties één voor één verkocht. Ik zou zeggen, neem eens een kijkje (klik)

Woensdag // 9 Mei


Woensdag, normaal onze Omadag maar aangezien mijn ouders een paar dagen op vakantie zijn had ik Eleanor een dagje thuis. We gingen voor het eerst sinds lange tijd weer eens een grote ronde wandelen. Normaal vind ze dit niet meer zo leuk, omdat ze liever zelf wil lopen. Prima, maar dan loop je nu eenmaal niet zo ver en snel.  Maar ze vond het prima om weer even in de kinderwagen te zitten en zo konden wij fijn met z'n drieën wandelen. En het is nu echt een feestje, want alle planten en bomen staan nu zo mooi in bloei! 

In de middag keek ik weer een serie en zaten wij vooral veel buiten. Genoeg speelattributen voor de kleine meid om zich even mee te vermaken.

 Donderdag // 10 Mei


Hemelvaart dag. Eigenlijk had Chris vrij deze dag, maar hij besloot thuis nog wat uurtjes te werken. Prima, ik ging toch met Bentley en Eleanor wandelen. Tijdens onze wandeling kwamen wij vele Rododendrons tegen, en ze staan allemaal nu zo mooi in bloei! Het doet mij altijd terug denken naar onze trouwdag. Op onze trouwlocatie bloeiden ze ook uitbundig en hadden ze bijna dezelfde kleur als mijn jurk, zo bijzonder!

Even later speelden wij samen in de speeltuin achter ons huis en voordat ik het wist werd het alweer bedtijd voor de kleine meid. En aangezien wij nog maar weinig boodschappen in huis hadden, maakte ik pancakes voor lunch. In de middag deed Chris en Eleanor boodschappen en ik deed wat huishoudelijke klusjes. Pfoe mijn energie begon behoorlijk te dalen, maar tegen de avond moest ik toch nog even op pad. Ik ging de laatste keien ophalen via een marktplaats adresje. Ze waren zwaar en ik moest meerdere keren lopen, maar ze staan wel erg mooi in de tuin! En als iemand ze gratis wegdoet, moet je er nu eenmaal als de kippen bij zijn..


 Vrijdag // 11 Mei


Na een gebroken nacht, voelde ik em wel hoor s'ochtends. Hopelijk heeft de kleine geen last van de warmte s'nachts anders gaan we nog een probleem krijgen als de echte warme dagen eraan komen van het zomer! Anyway, ik besloot dat ik vandaag het wat rustiger aan zou doen. Deze week hakte er toch best wel in en zo'n nacht maakt het dan ook niet beter. Wel ging ik mee wandelen in de ochtend. En terwijl ik wat in het huis aanrommelende vermaakte Eleanor zich samen met manlief. Tijdens haar slaapje maakte ik foto's van de Fall Fairy en verdween ze in de handwerk box. Nu is het weer eens de beurt aan Liberate Me. Een donker maar makkelijk borduurwerk door haar weinige kleuren (36). 

Nadat Eleanor wakker werd, dronken we samen koffie en deed ik de was. Tja ook dat gaat gewoon door hé. Chris besloot om met Eleanor naar de stad te fietsen voor moederdag inkopen en ik ging even op bed liggen om mijn energie weer terug te krijgen. Dit lukte aardig en hierna ging ik fijn een stukje met Bentley wandelen. Bij terug komst wachtte het beursmeisje al bij onze poort, omdat ze met Eleanor wilde spelen. Zo leuk! Helaas was Eleanor nog niet terug, dus speelde ik even met haar bij ons achter thuis. Een fijn vooruitzicht voor als Eleanor haar leeftijd ( 4 jaar) bereikt.


 Kortom, een drukke maar toch wel leuke week. En ondanks dat ik er tegen op zag, hebben we ons natuurlijk wel gered. Maar ik zal toch ook wel weer blij zijn als het gewone ritme weer begint. Hoe was jouw week? Nog een beetje kunnen genieten van het mooie weer?




You May Also Like

2 Reacties

  1. Het mooie weer straalt echt van je foto's af.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig viel de week mee, dat heb ik ook wel eens. Zo tegen een week opkijken maar gelukkig is het dan altijd wel weer beter dan ik had verwacht. Ik heb zeker wel kunnen genieten van het fijne weer. Maakte gisteren in de zon een heerlijke skaterit<3

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥