Mijn tweede Moederdag & De Moederdag Tag

by - mei 14, 2018


Gisteren mocht ik voor de tweede keer Moederdag vieren. Vorig jaar was natuurlijk speciaal omdat het mijn eerste, echte Moederdag was, maar dit jaar was ook erg speciaal omdat ze nu op zo'n leeftijd komt dat ze meer door krijgt. Ze beleeft alles bewuster en begint meer te begrijpen en dat is zo leuk en bijzonder om te zien!  Voor vandaag heb ik wat vragen rondom Moederdag beantwoord, gezien bij Madebymalou,  en geef ik gelijk een kijkje in mijn (tweede) Moederdag. Lees je mee?


1. Hoe oud was je toen je voor het eerst mama werd?

Ik vier mijn verjaardag op 7 juni en mocht 25 kaarsjes uitblazen. Een 'belangrijke' leeftijd volgens sommigen en dit was gelijk mijn laatste verjaardag alleen. Vijf maanden later werd ik mama van Eleanor.


2.Beschrijf je eerste Moederdag als kersverse mama.

Ik heb daar vorig jaar een blogje over geschreven, deze kan je hier (klik) nog eens terug lezen. Als ik mijn blogje terug lees kan het bijna niet anders of alle herinneringen komen weer naar boven. Dat en veel gevoelens. Gevoelens als trots, maar ook van onzekerheid en angst. Vorig jaar met Moederdag, was Eleanor 6 maanden oud en waren wij druk rondom de koop van ons huis. Een drukke en spannende periode dus, maar ook een lastige. Eleanor zat niet lekker in haar vel, huilde veel, kreeg tandjes en wilde moeizaam slapen. Het gevoel dat ik deze dag speciaal en leuk moest vinden, was aanwezig maar ik was zo moe, gespannen en tja gewoon op.

Ik kreeg een lekker ontbijtje en een setje parfum van de Rituals. Ik typte al wel dat ik het jaar erop graag een eigengemaakt kunstwerkje zou ontvangen, maar de parfum was natuurlijk ook welkom! Maar dat was alweer een jaar geleden en inmiddels zijn wij beide zoveel gegroeid! Ook naar elkaar toe trouwens. 


3. Wat is de ultieme tip die je vaders kunt geven voor Moederdag?

Bereid je voor! Wil ze een zelfgemaakt kunstwerkje? Begin hier dan op tijd mee. Verzamel je benodigdheden en begin hier op tijd mee. Vooral jonge kinderen hebben nog niet zoveel concentratie en geduld en is de kans groot dat ze al snel geen zin meer hebben om te knutselen, te verven of te kleien. Je wil natuurlijk niet in tijd nood komen, dus begin het liefste enkele dagen van te voren. Check ook even waar mama behoefte aan heeft. Wil ze graag een ontbijtje op bed, uitslapen, uitgebreid douchen of een dagje weg? Speel hier dan op in. Kijk eens aan, twee tips ;)


4. Ben jij of je partner wel eens vergeten om een Moederdagcadeau te kopen? En hoe hebben jullie dit opgelost?
Nee eigenlijk niet. Sommige jaren deden wij niet aan Moeder- en Vaderdagscadeautjes maar dit  bespraken wij wel van te voren. Zo wisten we beiden altijd waar wij aan toe waren.



5. Wat is het mooiste Moederdag cadeau in jouw ogen? En wat moet je nooit geven op Moederdag?

Een zelfgemaakt knutselwerkje. Ik vond het zo bijzonder dat ik dit keer voor het eerst zoiets mocht ontvangen! Alleen al het idee dat mijn kleine meisje het heeft gemaakt, is genoeg. Maar bloemen (zoals de mooie bos bloemen hierboven), lekkere chocolade en vooral fijne douche producten zijn altijd welkom. Wel zou ik graag iets leuks willen ontvangen. Iets wat ik fijn vind of lekker vind. Echt iets om een me-time momentjes mee te creëren. Dus praktische cadeaus, zou ik liever een andere keer ontvangen.

6. Wat is je meest dierbare herinnering met je moeder?

Vroeger 
als klein meisje, als ik thuis van school kwam dat mijn moeder thuis was met een kopje thee en wat lekkers en dat wij samen mijn (dag) eventjes doorspraken. Dit zou ik ook graag Eleanor bieden als ze die leeftijd heeft.  Vooral als je op school gepest wordt of geen leuke tijd hebt, kan dit erg fijn zijn! En op latere leeftijd, mijn bruiloft natuurlijk! S'ochtends ging ik op de fiets naar mijn ouders huis om mij daar om te kleden en mij op te laten maken en haar te doen etc. En mijn moeder hielp mij met het korset gedeelte van de jurk. Fijne momenten..


7. Het leukste/meest bijzondere cadeau die ik op Moederdag kreeg of gaf was..

Dit jaar kreeg ik voor het eerst een zelfgemaakt kunstwerkje van onze kleine meid. Een canvas doekje in de vorm van een hartje en hier had ze heerlijk zich op uitgeleefd met vingerverf. Wat had ik hier graag bij geweest aan de ene kant, lijkt mij een geweldig gezicht te zijn geweest! En dit cadeautje kwam ze mij ook heel trots brengen. Zo lief! En we hadden het idee dat ze ook echt door had, dat dit een cadeautje voor mij was, want ze bleef het naar mij toe brengen en geven hihi. 

En van mijn moeder kreeg ik ook nog een verrassing, een mooie tekening met een kunst roos ingepakt. Deze tekening had Eleanor een week eerder al op de oma dag bij dr gemaakt. De aller eerste tekening jongens! Deze gaan we goed bewaren.,

8.  Hoe zou je later herinnerd willen worden?

Als een zorgzame, eerlijke en liefdevolle mama. Een mama die altijd tijd voor haar had en er altijd voor haar was. Op welke leeftijd dan ook, voor wat dan ook.


Hoe hebben jullie Moederdag gisteren gevierd?

You May Also Like

2 Reacties

  1. Hoi Michelle,
    Leuk dat je een mooie Moederdag heb gehad.
    Ik vind het hart met de naam van je kleine meid heel leuk, mooi cadeau.
    Ik kan mij niet herinneren dat wij iets met Moederdag deden, onze zoon komt nooit, vroeger gingen wij wel altijd naar onze moeders toe, maar die leven allebei niet meer.
    Voor mij dus nooit Moederdag, ik vind het niet leuk, cadeau's hoeven niet maar een belletje of even aankomen gebeurt ook niet, maar goed ik ben het al jaren zo gewend.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om deze tag te lezen. Ik ben geen mama en heb verder niets bijzonders gedaan. Alleen een leuke BBQ bij m'n schoonouders :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥