Zeven items die wij na Eleanor's baby tijd (bijna) niet meer gebruiken

by - april 08, 2018



Laatst toen manlief met Eleanor even op stap was, was ik even boven aan het rommelen. Je kent het wel, wat rondslingerende kleding opruimen, de was opvouwen etc. Ook stond ik even in het kamertje van Eleanor te rommelen. Plotseling viel het mij op hoe groot ze alweer wordt. En hoe ze alweergroot wordt voor sommige items. Hieronder 7 items die onmisbaar in haar baby tijd waren, maar die ik nu in de dreumes tijd bijna niet tot nooit meer gebruik..


Hydrofiel doeken
Met stipt op nummer één, de hydrofiel doeken! Iedere moeder zal beamen dat je die dingen niet genoeg in huis kunt hebben. In mijn zwangerschap snapte ik het niet zo, nu inmiddels wel! Super handig die dingen! Ik gebruikte ze voor Eleanor af te drogen na het badje, die eerste maanden in haar bedje, als spuugdoek, als slabber, in de box, in de wandelwagen.. bedenk eigenlijk maar iets waar je ze niet voor gebruikt hé. Maar inmiddels zijn de hydrofiel doeken allemaal in haar kledingkast, achterin op de plank beland. Ik gebruik ze nooit meer en binnenkort zullen ze ook helemaal verdwijnen.



Het baby badje
Hoewel Eleanor in het begin niet graag in bad ging, hebben wij het babybadje altijd met veel plezier gebruikt. Natuurlijk was het altijd even slepen met wat emmers water, aangezien wij op het flat geen plek voor het badje in de badkamer hadden maar het was wel een hele fijne werkhoogte! Later ging ze met veel plezier in bad en dit badder momentje werd een dagelijks ritueel. Maar na een tijdje had onze kleine meid door dat in bad gaan staan ook erg leuk was, en vooral over het randje heen gluren! Het duurde dan ook niet lang dat ik het badje op poten niet meer zo veilig vond en mevrouw verhuisde naar een wasteil van de Action. Een teil gemaakt van zacht plastic waar ze heerlijk zittend in kan badderen. Het baby badje staat dan ook al enkele maanden stof te happen op zolder.


Lakentjes en dekens
Helaas voor deze mama is Eleanor zo'n kindje die niet lang gebruik gemaakt heeft van al die schattige lakentjes en dekentjes. Toen ze uit haar Inbakerdoek moest, woelde ze alle dekentjes van zich af. Ook lag ze voor haar doen 'te vrij' terwijl zij echt nog dat geborgen gevoel nodig was. De lakentjes en dekentjes maakten plek voor een slaapzak. Met koude temperaturen had ik nog wel een dekentje op bed liggen, maar deze was eigenlijk meer voor de sier. Hopelijk kan ik straks helemaal los gaan met het kopen van schattige en mooie dekbedden, want die slaapzakjes halen het toch echt niet bij die leuke lakentjes en dekentjes die er te koop zijn!



Sofie Giraf
Hoewel ik in het begin het schattige girafje veel te duur en overhyped vond, hadden wij al snel door dat Eleanor hem ook geweldig vond. Die eerste paar maanden speelde ze met Sofie, werd er driftig op de poten gesabbeld en ook moest ie bij haar in de kinderwagen en in bed als ze ging slapen. Inmiddels ligt het schattige girafje in de speellade maar zien we haar bijna nooit meer. De wereld is één groot speelparadijs en helaas overtreft dit Sofie momenteel.


Onze Zensy kruik
In onze zwangerschap begonnen we ons te verdiepen in een Zensy kruik (klik). In plaats van die metalen kruiken leek mij dit veel handiger en fijner in gebruik. Ik gebruikte hem veel in mijn zwangerschap, tijdens de bevalling en ook na de bevalling legde wij deze fijne kruik de eerste weken bij Eleanor in bed. Ook in de kinderwagen bak lag het warme kruikje regelmatig. Nu slaapt ze lekker in een warme slaapzak en is en kruik overbodig. Heel af en toe gebruik ik hem zelf nog, dus hoewel Eleanor het niet meer nodig is, wordt ie toch nog gebruikt. Precies hoe wij het hadden bedacht..


De box
Toen wij naar ons huidige huis verhuisden, kreeg de box een mooi plekje in de hoek van de woonkamer. Eindelijk hadden wij er genoeg ruimte voor, zonder dat het ding ontiegelijk in de weg stond! Maar kleine meisjes worden groot en nog voor haar eerste verjaardag ruimden wij de box op. Wat toch best wel een dingetje was, maar ze wilde liever rond lopen en spelen op de vloer. Helemaal prima, wij ruimden de box op en hiermee was haar baby tijd ook bijna afgesloten. In plaats van de box kreeg ze een speelgoed mand, die al snel te klein werd en daarvoor in de plaats kreeg ze een eigen kastje voor haar speelgoed. Met daarnaast een klein tafeltje met stoeltje. Komt nog een blogje over btw..


De Meubeltjes op haar slaapkamer

Ik zet dit puntje er al heel voorzichtig bij. Sinds Eleanor een dreumes is en geen baby meer, knaagt het gevoel om haar kamertje te gaan veranderen. Niet de kleuren of de accessoires, maar echt de meubels. Haar kledingkast is echt  een baby-kamer kledingkast en is hierdoor breed en laag. De kast is halfvol en ook haar commode is meer een opslagplek voor items die we (bijna) niet meer gebruiken. De items die we nog wel gebruiken zouden makkelijk in één klein opbergkastje, de badkamer of een grotere kledingkast passen. En het verschonen gebeurd momenteel meer staand dan liggend en zou ook prima elders gedaan kunnen worden. Ja haar meubeltjes, het is en blijft een dingetje voor mij. Ergens zou ik al graag wat kinderkamer meubels aanschaffen, maar manlief heeft natuurlijk ook wel gelijk wanneer hij zegt dat daar nog geen haast bij is..


Welke baby items vond jij echt onmisbaar dat eerste jaar?

You May Also Like

3 Reacties

  1. raar he, hoe snel baby's uit alles groeien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo grappig om te lezen. Hier worden de hydrofiele doeken heel intensief gebruikt. Het is zijn knuffel sleept er heel de dag mee. De zensy kruik is nooit gebruik hierzo. En de dekens ook niet. Babybadje gaat hij nog steeds in wel op de grond hoor. Sophie hebben we nooit gehad en box was voor zijn eerste verjaardag ook naar zolder.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh ja, Sofie! In Amerika hebben ze een gelijk soortig iets, maar dan andere beestjes, die veel voordeliger zijn. Dus ik had die in huis. Maar in Nederland vind je vreemd genoeg helemaal geen alternatief voor Sofie. Beide kinderen blijken geen bijters te zijn. Dus eigenlijk is heel Sofie (want die had ik dan wel gekregen) overbodig.

    Ik vond onmisbaar de newborn zitje in de Tripp Trapp. Bij mijn zoontje hadden we dat niet en ook geen goed alternatief. Dus hij zat vrijwel nooit bij ons aan tafel. Bij mijn dochter dat dus wel aangeschaft. Ideaal!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥