Mijn Septum piercing

by - april 05, 2018



De bezoekers die regelmatig Kersenbloesems aanklikken weten misschien wel dat ik een liefde heb voor piercings en tatoeages. Momenteel heb ik drie gaatjes in mijn oren - waaronder eentje opgerekt naar 8 mm -  een navelpiercing, een lip piercing, een Industrial (oor) en een Helix (oor ) en daar kwam afgelopen Januari ook nog een Septum piercing bij. En voor dat je je afvraagt, 'Wat is in vredesnaam een Septum? Dat is dat ringetje dat uit mijn neus steekt. Vandaag klets ik jullie bij over het laten zetten, de genezing en wat ik momenteel van de Septum vind. Lees je mee?

Het ontdekken

Mijn liefde voor een Septum piercing begon heel langzaam te groeien. O.a door het zien van de piercing bij een aantal Youtubers die ik volg, o.a bij Mai Magi, Kiera Rose. Ook in de serie 'Ink Master' kwam ik er steeds meer mee in aanraking en afgelopen September besloot ik dat ik er ook eentje wilde laten zetten. Over piercings denk ik altijd goed na, ik laat het nooit in een opwelling zetten. Het is immers toch een metalen staafje die je door je lichaam heen laat plaatsen. Er kan altijd iets fout gaan en niemand zit op een fikse ontsteking te wachten. Daarom denk ik over piercings ook altijd een paar maandjes na.

Na het trekken van mijn kies in Oktober besloot ik dat ik mijzelf de piercing cadeau zou geven aangezien ik heel erg tegen mijn tandarts bezoekje opzag. Helaas voor mij kreeg ik direct een verstopt oor met de nodige klachten en pas tegen december zag ik het zitten om een naald door mijn neus te laten steken. Alleen met de feestdagen kwam het er steeds niet van.


Het zetten van de piercing

Dus het werd januari, op zich helemaal niet erg. Op een zaterdag middag 20 januari gingen wij naar de shop en werd er een paar keer aan mij gevraagd of ik het wel zeker wist. Schijnbaar denken veel meiden en jongens dat je dit zo eventjes laat doen en wordt de pijn van het zetten vaak onderschat. Aldus de dame die de piercings zet. Maar natuurlijk had ik er goed over nagedacht en ook was ik met mijn Industrial, Navelpiercing, Lippiercing en Helix wel iets gewend. Vooral bij het zien van de Industrial wist ze wel dat het goed zat. Al heb ik natuurlijk niemands goedkeuring ervoor nodig, maar het leverde wel een gezellig praatje op.

Anyway. Ik ondertekende wat papieren en mocht in een apart kamertje plaats nemen. Mijn neus werd schoon gemaakt, er werd een tang geplaatst om het tussenschot 'vast te pakken' en de positie van de naald werd bepaald. Ik moest diep inademen en bij het prikken van de naald moest ik uitademen. De pijn vond ik zelf erg meevallen, ik had het veel erger ingeschat! Op een schaal van 10 vond ik dit een 6'je, alleen je ogen kan er verschrikkelijk van tranen. En die tang kneep ontzettend! Maar dit is natuurlijk voor iedereen anders. Ik heb geluk met een hoge pijngrens.

De verzorging

En daarmee was het klaar. Als verzorging tip kreeg ik te horen dat ik eigenlijk de piercing moest vergeten. Totaal het tegenover gestelde wat ik normaal gewend was, maar je neus reinigt zich zelf en ontsmettende middeltjes zou alleen de binnenkant van je neus uitdrogen en de heling in de weg staan. Wel mocht ik met een vochtig wattenstaafje de korstjes weghalen. En dit deed ik voor de eerste twee weken. Daarna waren er geen korstjes meer en begon ik heel langzaam en voorzichtig de piercing wat heen en weer te bewegen zodat ie niet vast zou groeien. Dit ging met de week soepeler.

Na zes weken mocht ik het sieraad vervangen. En dat deed ik ook gelijk. Het staafje waarmee de Septum was gezet vond ik erg vervelend en ik had telkens de neiging om eraan te zitten, nu met het huidige sieraad heb ik die neiging totaal niet meer en zit het prettiger. Qua verzorging doe ik er nog steeds niet heel veel speciaals voor. Onder de douche reinig ik mijn neusschot met wat water en ik wiebel de piercing wat heen en dat is het ook gelijk. Op recht kan ik zeggen dat dit de makkelijkste piercing van mij tot nu toe is!

Verder kan ik schrijven dat de piercing goed genezen is en geen problemen geeft. En ik ben er natuurlijk nog steeds heel erg blij mee! Ik vind ze zo gaaf en eindelijk heb ik er zelf eentje. Momenteel ben ik ook erg blij met het sieraad, maar misschien dat ik deze in de toekomst nog wel eens zal verwisselen voor iets anders.


Had jij wel eens een Septum Piercing gezien?


You May Also Like

4 Reacties

  1. Wat een mooie foto's van jou! Stoere piercing. Mijn neuspiercing viel ook mee, alleen veel tranen inderdaad.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. een inval collegaatje van mij heeft er eentje. Lijkt me echt super pijnlijk, maar heb dan ook geen hoge pijngrens.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel stoer! Ik krijg al de rillingen als ik dit lees haha :D Ben blij voor je dat je de piercing die je zo graag wilde nu hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je ziet het wel heel veel, ik persoonlijk vind deze niet zo mooi. Maar iedereen zijn smaak natuurlijk! Vind juist stoer dat je lekker doet wat jij mooi vind en niet doet wat de rest van de schaapjes doet ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥