Weekly Moments | Zomerse temperaturen, tulpen & nieuwe aankopen

by - april 28, 2018

Weekly Moments, een vaste blog die hier in het weekend op Kersenbloesems online komt. In deze fotoblog geef ik je een kleine sneak peek in mijn afgelopen week. Het is dus eigenlijk de opvolger van Insta-Peek, maar dan uitgebreider, met meer tekst en meer foto's. Foto's van onze kleine Eleanor, mooie wandelingen, fijne middagen thuis en al het moois wat wij onderweg tegen komen. Pak een lekkere kop thee of koffie erbij, kijk gezellig mee met deze Weekly Moments en laat ook gezellig een reactie achter over hoe jouw week was.

Zaterdag // 21 april


In de ochtend ging ik met mijn maatje van mijn Vrijwilligerswerk shoppen in de stad. Momenteel zie ik haar maar één keer in de maand en hiervoor probeer ik echt één op één tijd te plannen. Dus zonder Eleanor erbij. Hierdoor kunnen wij ongestoord onze gang gaan en voor de tweede keer gingen wij winkelen. Ik kocht een hele stapel t-shirtjes voor Eleanor bij de Primark die ongetwijfeld binnenkort in een shoplogje voorbij zullen komen. En deze mooie tulpen kocht ik voor mijzelf. 

In de middag bleven wij thuis onder het genot van een ijsje. Het tweede ijsje wat de dreumes zelf mocht eten en dit leverde komische foto's en filmpjes op. Wat een heerlijk kind hebben wij toch! Haar eigen karaktertje komt steeds meer naar voren en is vaak zo leuk en aandoenlijk! Op de driftige huilmomenten na dan hé ;)


Zondag // 22 april


Aangezien de halve stad was afgezet met de marathon, besloten wij om de fiets te pakken richting mijn opa en oma. Een beste fietstocht, aangezien wij aan de andere kant van de stad zijn gaan wonen. Een fietstocht van zo'n 6.3 km heen en ook weer terug. Op zich goed te doen, maar voor mij was het alweer een tijd geleden. Ver voor de zwangerschap zelfs. Gelukkig lijkt mijn conditie weer wat beter te worden ( icm mijn hypermobiliteit natuurlijk) en genoten wij heerlijk van dit stukje fietsen. En de kleine meid is er altijd zo dol op! We konden fijn buiten zitten en genoten van Opa's vogeltjes in Voiliere. Stiekem zou ik dit ooit achter thuis ook nog wel willen hebben, zo gezellig altijd!

In de middag bleven wij lekker thuis. Het weer was mooi en de dreumes vermaakte zich prima achter thuis. Heerlijk spelend of (samen) de konijntjes voeren. In de avond installeerde ik mijn oude bekende app Plant Nanny, zodat ik weer bij kan gaan houden hoeveel ik drink op een dag. Want dit is altijd al bizar weinig geweest. Hopelijk gaat het hiermee weer wat beter.

Maandag // 23 april


Maandagochtend, de dreumes was al erg vroeg wakker en ik kon s'ochtends al aan haar merken dat ze minder vrolijk was. Een lange dag dus. Ik probeerde mijn frustratie om te zetten in productiviteit en maakte de keuken helemaal schoon. We gingen wandelen, brachten wat pakketjes weg naar een Post Nl punt want de eerste verkopen van Marktplaats konden weg. Nu is het echt jongens, haar baby spullen worden nu langzaam allemaal één voor één verkocht!

Gelukkig deed ze een lang middagslaapje en daarna leek ze alweer een stuk vrolijker! Toch nog een fijne middag gehad. Manlief was iets eerder thuis want ik moest nog met Bentley naar de dierenarts voor zijn inenting en ook even met Floortje het konijn. Ze zakt steeds door haar rechterachterpootje heen, dus een tripje dierenarts was wel nodig. Een vaccinatie en een check-up later vertrok ik de praktijk met twee bange beestjes en een flesje medicijnen voor Floortje. Hopelijk werkt het goedje want hoewel ze met de prognose oud kan worden,  is ze natuurlijk al op leeftijd. Bij thuiskomst ging ik nog een eind met Bentley wandelen, wat altijd erg fijn is om een stressvolle mee af te sluiten.

Dinsdag //  24 april


Altijd als je vroeg op pad wilt, besluiten de kleintjes uit te slapen en op dagen dat je juist de tijd hebt, want doen ze dan? Juist dan zijn ze vroeg wakker. Terwijl ze gisteren dus nog zo vroeg wakker was, besloot Eleanor nu dat het wel even tijd werd om wat slaap in te halen. Een klein beetje irritant aangezien ik op tijd bij het mama café wilde zijn. Eigenlijk zouden wij met z'n allen naar de kinderboerderij gaan, maar omdat het af en toe wat regende zagen de meeste moeders er van af en werd er besloten om binnen te blijven, best jammer!  Maar gelukkig vermaakten ze zich binnen ook wel.

Bij thuiskomst lag mijn nieuwe ketting te wachten. Een Raven skull die ik via Aliexpress bestelde. Het duurt eventjes voordat ik em in huis had, maar ik ben dan wel weer een hele gave ketting rijker! Na een gezellig middagje besloten wij om nog eventjes op de speeltuin achter ons huis te kijken. Gelukkig toont ze hier steeds meer interesse in, dus nu kunnen we fijn even wat tijd hier doorbrengen. De 'wipkip' vind ze geweldig, al kan je dat ook wel aan haar koppie aflezen ^^  En de grote schommel, gemaakt van een 'groot net' als ware begint ze ook leuk te vinden. Normale schommels vind ze overigens niks aan. Ze begint gelijk te huilen als je met haar erop gaat zitten, helaas.

Woensdag // 25 april


Woensdag, onze oma dag. Eleanor gaat dan de middag naar mijn moeder en ik heb de handen vrij. Zoals altijd deed ik de boodschappen en maakte een rondje winkelcentrum. Daar kocht ik o.a deze nieuwe Limited Edition van de Etos Botanical Boost lijn. In de geur Basil & Grapefruit, een erg fijne geur als je van fris- en kruidig houdt. Toen kon ik nog een uurtje rustig aan doen voordat ik de fiets pakte richting de stad. Ik had met een vriendin bij mijn favoriete lunchroom, Fika, afgesproken en onder het genot van een gebakje ( Kokos en mango cheesecake) en wat drankjes zaten wij gezellig wat uurtjes te kletsen. Nog eventjes en dan kan ik niet meer alleen met dr op pad, want dan zal haar gezin ook uitbreiden! 



Donderdag // 26 April


Voor het eerst in hele lange tijd moest ik Eleanor s'ochtends wakker maken. Niet zo heel gek, aangezien ze s'nachts aan het spoken was. Maar een slapende Eleanor tref ik s'ochtends eigenlijk nooit aan. Een perfect moment voor heel veel vertederende blikken, haar rugje te aaien en natuurlijk om foto's te maken! Na een snel en kort ontbijt reden wij door naar het Mama café. Eentje die wel erg leuk was, want ik kon anderhalf uur zitten zonder dat ik weggeroepen werd omdat Eleanor huilde. Ik kon blijven zitten en thee drinken en kletsen terwijl de kleine meid zich heerlijk vermaakten.

En na al dit spelen deed mevrouw een super lang middag slaapje van wel drie uur! Ik deed ondertussen wat huishoudelijke klusjes, liet Bentley uit - doe ik steeds vaker terwijl zij slaapt, wel in de buurt maar het wil prima zo- en ging nog even in de tuin aan de slag. Alles ziet er weer netjes uit, maar voor wie de gouden tip tegen Hosta wortels en nieuwe scheuten heeft, hoor ik t heel graag van!


 Vrijdag // 27 April


Toen ik het tijdstip nog meer eens dubbel checkte kwam ik erachter dat ik sinds tijden weer eens had uitgeslapen! En ik was niet de enige, onze dreumes was ook heerlijk weer in slaap gevallen! Wauw! Helaas heeft manlief zo'n vast ritme momenteel dat hij wel iedere keer vroeg wakker is en ik hierdoor ook vaak, maar dit keer sliep ik overal doorheen. Soms wel erg fijn hoor. En aangezien wij nu een weekje vakantie hebben, ook erg welkom! Na een rustige start kon ik spelen met mijn nieuwe oogschaduwkleurtjes. Deze mooie paletten van Make-up Revolutions had ik de vorige dag binnen gekregen. Komt waarschijnlijk nog een stukje over binnenkort dus stay tuned.

Helemaal een papa dag zou het niet worden, want ik ging mee richting de stad. Het is natuurlijk Koningsdag en zoals ieder jaar wordt er dan een (kleedjes) markt georganiseerd waar kinderen en volwassenen met hun spullen kunnen gaan zitten. Het was niet eens zo heel druk maar na een kwartiertje had ik het idee dat het voor de kleine dreumes wel genoeg was geweest. Op zo'n drukke markt kan ze natuurlijk niet zelf lopen en continue getild worden wil ze gewoon niet meer. Dan maar wat lekkers bij onze favoriete lunchroom Fika! Drie voelboekjes voor Eleanor rijker verlieten we de drukte weer. 


Hoe was jullie week?

You May Also Like

3 Reacties

  1. Hoi Michelle,
    Wat een leuk verslag van jou week, leuk zoals je kleine meid een eigen willetje heeft, het is al een echt dametje geworden.
    Heerlijk er even uit met een vriendin en genieten van een gebakje, ziet er ook heerlijk uit.
    Mijn week was niets anders als anders, deze week wel twee keer naar Yoga geweest een les ingehaald toen ik op vakantie was.
    Ik wens je een mooi weekend.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een fijne week weer! En jullie dame wordt al groot. Tof om te zien :-)
    Ik geniet altijd erg van deze overzichtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat je kleine meisje een eigen willetje heeft kan je ook wel zien, ze is al echt een dame aan het worden. Nu ik zelf een kleine heb zie je pas hoe snel het allemaal gaat. *stop de tijd*

    Hier was de week vermoeiend en druk maar ook leuk.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥