Hersenspinsels | Nadenkend

by - april 30, 2018


Al een paar dagen help ik mijzelf te herinneren dat ik nog wat moet schrijven. Of beter gezegd, wil schrijven hier op Kersenbloesems. Dus ik open het venster. En eigenlijk klik ik deze ook gelijk weer weg. Mijn aandacht verspringt naar andere zaken. Want er is immers nog genoeg te doen en zoveel bij te lezen. Is het niet in het huishouden, dan is het wel op hobby gebied en laten we ook de tuin niet vergeten, want met de komst van het nieuwe seizoen is deze hobby ook weer begonnen.

Genoeg te doen en zo weinig tijd, althans zo lijkt het. Want ook als huismoeder zijnde, zit er soms te weinig tijd in één dag. Ik merk dat ik de laatste tijd weer wat dieper begin na te denken. Wat ik voor mijzelf wil, waar ik mijn tijd en energie in wil steken. Misschien heeft dit ook met het nieuwe seizoen en de daarbij horende, fijne zonnestralen te maken of met het feit dat ik binnenkort 27 kaarsjes mag uitblazen.



Nadenkend over van alles en nog wat. Over wat ik zou moeten, wat ik graag zou willen en ook wat ik eigenlijk niet wil. Er komt langzaam een patroon naar boven, bepaalde zaken komen vaker naar voren als anderen. Een goed startpunt denk ik bij mijzelf. Want wij mensen kunnen nu eenmaal niet alles tegelijkertijd. Al zouden wij dit soms wel graag willen. 

Steeds vaker loop ik weer tegen mijzelf aan. Te druk met van alles en nog wat en te weinig in het hier en nu. En dat voel ik vaak s'avonds of in het weekend. Soms vind ik het lastig om Hypermobiliteit te hebben, zelfs na al die jaren. Maar aan de andere kant leer ik er ook enorm veel van! Zo leer ik beter naar mijn lichaam te luisteren. Beter en misschien ook wel eerder als gemiddeld mens. 

Want hoe graag ik het ook zou willen, ik heb mijn grenzen. En soms lijkt het alsof mijn grens iets eerder is bereikt als bij een ander. Zowel lichamelijk als geestelijk gezien. De termen 'Hooggevoelig' of 'Hoogsensitief' worden hier vaak aan gegeven. En zo worden er ineens heel veel termen met een Hoofdletter 'H' bij je gezocht. 


Maar zoveel nadenken is niet alleen maar lastig hoor. In tegendeel, het is soms ook erg fijn en verhelderend. Ik ken mijzelf eigenlijk ook niet anders. 

Als het hier wat stiller is, weet dan dat ik jullie niet vergeten ben maar dat mijn focus gewoon even ergens anders ligt. Want naast dat ik veel nadenk, mag ik dingen ook graag zorgvuldig uitwerken. Iedere dag een artikeltje schrijven om het maar te schrijven is ook niet juist. En dat wil ik ook niet. Niet voor mijzelf, voor deze blog of voor jullie. En natuurlijk is het na al die jaren schrijven nog wel eens lastig om vernieuwend en interessant te zijn, maar hopelijk worden mijn woorden en foto's gewaardeerd om hoe ze staan. En niet om hoe vaak ze er staan.

En nu ben ik nieuwsgierig: denken jullie ook graag veel en lang na, of zijn jullie wat spontaner? 

You May Also Like

5 Reacties

  1. Bloggen moet leuk zijn en een hobby, geen verplichting. Zo werk ik ook.
    Wil je een dag of week offline doen, jij komt op de eerste plaats. Gun jezelf wat my time ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed om over na te denken wat je wilt. Ik schrijf op mijn blog maar 2 artikelen per week. Dat is echt genoeg :-). Meer haal ik ook echt niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Michelle,
    Je foto's vind ik prachtig, de natuur is nu zo mooi.
    Tja ik herken dat wel, nadenken over van alles en nog wat, soms zitten er te kort uren in de dag.
    Ik denk dat het goed is dat je goed luistert naar je lichaam.
    Bloggen is geen verplichting, dan gaat ook snel de zin er af, ik doe het ook om de week hoor, er zijn mensen die alle dag iets plaatsen, ik reageer er niet op, dan ben je de hele dag bezig, pas als ik zelf een blog plaats reageer ik weer.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed om juist even over na te denken.. Goed luisteren naar jezelf is super belangrijk<3 En wat een prachtige foto bij dit artikel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Herkenbaar! En zelfs gedurende de week kunnen mijn interesses veranderen. Een gesprek met een vriendin, een inspirerend blogbericht etc. doen me dan weer nadenken over waar ik me op wil focussen. En bloggen zelf moet wel leuk blijven, zodra het 'moeten' wordt, is de lol er snel af. Fijn zo'n hersenspinselblogbericht! Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥