Weekly Moments | Winkelen, tuinieren & buiten spelen

by - april 15, 2018

Weekly Moments, een vaste blog die hier in het weekend op Kersenbloesems online komt. In deze fotoblog geef ik je een kleine sneak peek in mijn afgelopen week. Het is dus eigenlijk de opvolger van Insta-Peek, maar dan uitgebreider, met meer tekst en meer foto's. Foto's van onze kleine Eleanor, mooie wandelingen, fijne middagen thuis en al het moois wat wij onderweg tegen komen. Pak een lekkere kop thee of koffie erbij, kijk gezellig mee met deze Weekly Moments en laat ook gezellig een reactie achter over hoe jouw week was..


Vrijdag //  6 April



Ik ben gek op goede koffie en cappuccino en nuttig daarbij graag een gebakje. Ik ben niet zo van het snoep, maar taartjes en gebakjes vind ik heerlijk! Dit keer koos ik voor een Oreo Cheesecake'je. En hoewel alles bij FIKA altijd erg lekker is, is de keuze vaak zo moeilijk! Zo veel lekkere dingen hebben ze er. Maar dit was niet het enige wat wij in de stad deden, dit was de bodem voor onze shoppings trip. 

Het warme weer komt eraan en Eleanor had alleen shirt met lange mouw. En aangezien het echt een dochter van mij is, heeft ze het snel warm. Tijd voor shirt's en jurkjes dus! En deze vonden wij! Op de foto zie je een setje pyama's, twee leggings, een broekje, een rokje, drie t-shirts en een jurkje van de Primark. Fijne aankopen, waar ik nog steeds erg blij mee ben!


Zaterdag // 7 April 



Terwijl manlief aan het sporten is, besloot Eleanor uit te slapen en dit betekende meer tijd voor deze mama. Heerlijk die rustige ochtenden! Tegen de middag was manlief gedoucht en wel en besloten wij richting de Welkoop te gaan voor wat plantjes op de tuintafel en wat zakken zand. Voor een dreumes is de wereld één grote ontdekkings wereld, dus wij hebben ons kostelijk vermaakt in de Welkoop. Want vond ze alles toch mooi en interessant! Naast drie zakken tuinaarde namen wij deze leuke Spaanse Margrieten mee. En terwijl Eleanor lekker lag te slapen maakten wij de voortuin onkruid vrij. Ik verwijderde wat (ongewenste) planten en snoeide de uit te kluiten gewassen Hortensia bij. Tweeënhalf uur later was alles netjes en werd de dreumes ook weer wakker. Helemaal kapot plofte ik op de bank neer. Oeps.. niet zo slim. Maar de voortuin ziet er weer netjes uit..

Zondag // 8 April



Terwijl manlief met Eleanor naar mijn opa en oma op bezoek ging, plofte ik met Bentley in de achtertuin neer. Want ondanks het nog maar elf uur was, was het al heerlijk weer! Dus ik nestelde mij met een muziekje , een doppertje met water en de Fall Fairy op de bank buiten. En hier bleef ik voor een goed uurtje zitten. Daarna moesten we al snel brownies worden gemaakt voor de Babyshower die ik die middag had. De afspraak was dat iedereen iets zelfgebakken mee zou nemen en ik koos voor de brownies van Laura's Bakery. Heerlijk waren ze geworden! Maar deze zelfgemaakte taart van iemand anders stal toch wel de show!

Oh en het geslacht van de baby is nog steeds onbekend dus vandaar beide kleuren. Ik ben zo benieuwd! Maar nog eventjes een paar weken geduld en dan zal ik het wel zien. Heel spannend als je het niet weet, maar voor cadeautjes kopen vond ik het toch wel wat lastiger. Volgende week kan ik mijn zelfgemaakte cadeautjes tonen, dus stay tuned!

Maandag // 9 April



Maandag, een nieuwe week en nieuwe kansen. Of toch niet? Ik weet het niet, ik had eigenlijk niet zoveel zin in een nieuwe week. Maar je moet toch wat met een dreumes thuis, dus ik besloot het huis schoon te maken, te stofzuigen en dweilen en de was te doen. En Eleanor hielp een handje hihi, In de middag waren wij buiten te vinden, want ook hondjes moeten uit! 

Om maar even nuchtig te blijven werken, besloot ik de achtertuin onder handen te nemen. Onkruid werd verwijderd, dode plantjes gingen richting de otto en ook werd er hier en daar wat weggesnoeid. Op een paar kleine klusjes na, ziet de tuin er weer een stukje netter uit.

Dinsdag // 10 April



Op de dinsdagochtend begonnen we gezamenlijk aan de verlate paasbrunch op het mama cafe. En aangezien ik naar twee verschillende locaties ga, heb ik dit tweemaal deze week. Helemaal niet erg want vele moeders hadden ongelofelijke lekkere dingetjes gemaakt en meegenomen! Ik zelf had zelfgebakken brownies meegenomen, na het recept van afgelopen zondag. Na de brunch was het tijd om al die calorieën weer een beetje te verbranden en gingen we met de kindjes lekker naar buiten. 

Zoals jullie zien, madeliefjes plukken is een serieuze bezigheid! Maar gelukkig werden niet alle bloemetjes geplukt, want de grote glijbaan bleek interessanter. Heerlijk dit soort dagen hoor, zeker met kindjes! In de middag zette ik lekker de tuindeur open en spendeerden wij de middag in de tuin.

Woensdag // 11 April


Woensdag is oma dag. En dat betekend tijd voor de boodschappen, even winkelen en heerlijk heel de dag de muziek (iets harder) aan. Momenteel ben ik helemaal obsessed van Motionless in White en hun album Graveyard Shift staat dan ook dagelijks op repeat. In de middag wandelde ik met Bentley, maakte wat foto's van bloesem bomen, zette wat spullen waaronder Eleanor's babykleding op Marktplaats,  werkte nog eventjes in de tuin en tegen de avond sloot ik deze (te) drukke dag af met een ontspannend voeten badje en een borduurwerkje. Bladzijde 15 van de Fall Fairy alweer! 

Altijd als het mooie weer tevoorschijn komt, wil ik zelf ook meer doen. Wandelen, in de tuin werken, uitstapjes maken.. ik wil het allemaal!  En dat is soms iets teveel voor mijn lichaam. 


Donderdag // 12 April



Zoals iedere donderdagochtend gingen we weer naar het Mamacafé, maar niet zonder wat lekkers! Dus om half acht s'ochtends stond deze brakke mama als brownies en appelflappen te bakken voor de verlate paaslunch. Iets met een meisje dat s'nachts aan het spoken was geweest. Gelukkig ging het op het mamacafé super goed! En tijdens haar (lange) middagslaapje kon ik zelf ook even uitrusten. De rest van de middag besteedde wij buiten in de tuin. Spelend met de glijbaan, de bal en haar nieuwe watertafeltje. Natuurlijk was het zand in de tuin ook reuze interessant en werden de konijntjes voor het eerst door de dreumes  zelf gevoerd #smeltendemama

In de avond was ik nog steeds alleen met Eleanor en was ik stiekem erg blij toen ze om 19.00 uur in bed lag. Etenstijd, nog even spelen, wandelen, een verdwaald hondje de eigenaar ervan zoeken, badderen en een laatste fles was net eventjes te veel voor deze dag. Dus hoofd- en rugpijn waren het gevolgd. Ik plofte na haar bedtijd op de bank met een pizza en wat youtube filmpjes en vond het wel prima.

Vrijdag // 13 April



Omdat mijn lichaam mij al meerdere malen heeft terug gevloten deze week, besloot ik het vandaag wat rustiger aan te doen. Manlief is ook thuis op de vrijdag dus Eleanor spendeerde een dagje samen met hem door. Ik nam wat  me-time door een lange, warme douche te nemen en daarna mijn benen te epileren. Twee jaar terug reageerde mijn huid er ineens heel slecht op en sindsdien durf ik het apparaatje niet meer te gebruiken, maar ik probeerde het toch maar weer eens. Een half uurtje later had ik zijdezachte beentjes zonder problemen. Yes! Daarna spendeerde ik twee uurtjes aan blog. Ik typte wat artikelen in voren want ik merk dat de laatste tijd  minder aan bloggen toe kwam, terwijl ik genoeg inspiratie heb. Dus ik zette wat artikeltjes in concept en deze nieuwe blog over onze tuin voorjaar- proof maken ging online. 

Een fijne en rustige dag! Precies eentje die ik ( en mijn rug) nodig had, want hoewel Chris en ik beide erg verkouden worden hebben wij een concert om naar toe te gaan dit weekend! Maar daarover later meer..

Hoe was jouw week?


You May Also Like

1 Reacties

  1. Deze weekoverzichten blijven leuk om te lezen. 😁

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥