De tuin voorbereiden op het voorjaar

by - april 13, 2018

Ik kan mij nog goed herinneren dat ik vorig jaar in de tuin stond te werken. Uitgebloeide bloemen werden terug gesnoeid, dode planten verwijderd en het meeste onkruid moest er ook aan geloven. De tuin werd klaar gemaakt voor het najaar (klik). Maar na een lange, koude periode heeft de natuur weer haar kracht terug gevonden en zien wij iedere dag nieuwe scheuten, blaadjes en jong groen. Tijd voor wat liefde en aandacht dus.. 



Terwijl Eleanor lekker in haar eentje rondscharrelt, verwijder ik het onkruid, snoei de laatste dode takjes en verwijder alles wat niet in de tuin thuis hoort. De laatste dingetjes, aangezien wij samen het weekend hiervoor al het grote werk hadden gedaan. De nieuwe scheuten, stengels en knoppen krijgen weer zonlicht en ruimte om te groeien.  Een nieuw seizoen, met nieuwe kansen. Een fijn gevoel! 



En vele planten van vorig jaar gedijen goed van de warmte van die eerste zonnestralen. Niet alleen de winter violen genieten ervan, maar ook de Clematis, Echinacea, Pioenroos, Sedum en Hortensia zien er veelbelovend uit. Het zou leuk zijn als ze allemaal net zo mooi gaan bloeien als vorig jaar, maar dat is natuurlijk nog even afwachten.


Zowel voor- als achtertuin is nu weer klaar voor het nieuwe seizoen. Binnenkort zal er ongetwijfeld nieuwe planten worden gekocht, maar ik ben stiekem ook wel benieuwd wat er nog gaat uitlopen en opkomen. Voor nu is het erg leuk om iedere dag eventjes bij de jonge plantjes te kijken, kijkend hoe zij zich ontwikkelen.. Een nieuw tuin seizoen staat ons weer te wachten. Het tweede jaar voor ons, als nieuwe huis-eigenaren. Een seizoen waar we alle drie naar uit kijken..

Ben jij al in de tuin aan het werk geweest?


You May Also Like

4 Reacties

  1. Heerlijk om zo bezig te zijn!
    Ja hoor, ik was het afgelooen weekend volop bezig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben aardig in de weer op mijn balkon! Eigenlijk ben ik nog op zoek naar een stuk grond om wat planten kwijt te kunnen die uit hun potten gegroeid zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat heerlijk zeg! Wij gaan ook de tuin voorbereiden voor het fijne mooie weertje wat eraan komt. Zin in!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heerlijk zeg, hier is de tuin enkel onderhanden genomen toen de fotograaf kwam. Verder is het overal nog heel stil!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥