Weekly Moments | Fuerengel, speeltuinen & zon

by - april 21, 2018

Weekly Moments, een vaste blog die hier in het weekend op Kersenbloesems online komt. In deze fotoblog geef ik je een kleine sneak peek in mijn afgelopen week. Het is dus eigenlijk de opvolger van Insta-Peek, maar dan uitgebreider, met meer tekst en meer foto's. Foto's van onze kleine Eleanor, mooie wandelingen, fijne middagen thuis en al het moois wat wij onderweg tegen komen. Pak een lekkere kop thee of koffie erbij, kijk gezellig mee met deze Weekly Moments en laat ook gezellig een reactie achter over hoe jouw week was.

Zaterdag // 14 april



Zoals iedere zaterdagochtend ging Chris sporten en begon mijn dag samen met Eleanor. Samen aankleden, ontbijten, spelen, filmpjes kijken.. Tegen het middaguur had ik eigenlijk wel zin in iets lekkers, maar niet in 'normaal' brood. Ik besloot eens rond te browsen voor een lekker recept voor American Pancakes. En deze vond ik al snel bij Laura's Bakery. Ik heb al vele recepten geprobeerd, maar deze waren echt heerlijk! Echt een tip om eens te maken. Helaas vind Eleanor ze nog steeds niet lekker, dus ook deze stapel moest ik alleen op eten. 

Na Eleanor's middag slaapje was het al hoog tijd om ons voor te breiden. Wij hadden namelijk een concert van Fuerengel, een tribute band voor Rammstein. Een stadje verderop dus voor het eerst in lange tijd waren we dicht bij huis.  Leuke kleding aan, make-upje op en Eleanor's logeertas inpakken en wij waren klaar om te gaan. Het was een gezellig concert samen met Chris en mijn vader. Een mooie show maakten de heren ervan!


Zondag // 15 april


Door mijn verkoudheid van de afgelopen dagen (en de benauwdheid van een concert, en de vuurshows en vuurwerk die bij het concert werden gegeven) sliep ik bijzonder slecht. Erg jammer want als kindlief van huis is, heb je toch het idee om lekker je gang te kunnen gaan en ook echt eens goed te slapen. Maar helaas, ik heb het verschillende uren in de nacht gezien. Gelukkig gingen mijn ouders nog even met de kleine meid richting de kinderboerderij en voordat ze thuis was, was het alweer bijna tijd voor haar middagslaapje. En tijdens dit slaapje ging ik fijn borduren. Even verstand op nul en rustig aan doen.

Iedereen was brak en daarom brachten we de middag fijn in de tuin door. Er staan inmiddels genoeg speeltoestellen dus Eleanor vermaakte zich prima! En toen ze het laatste beetje van Chris zijn Oreo ijsje kreeg, was ze helemaal gelukkig. Al keek ze misschien niet altijd zo, haar eerste ijsje zelf eten is ook een feit!

Maandag // 16 april



Ik voelde mij nog steeds niet helemaal top en had ook eigenlijk geen zin in een nieuwe week. Maar Eleanor was al vroeg wakker, 06.30 uur om precies te zijn. Vroeg voor haar doen, want normaal wordt ze pas na 07.30 a 07.45 uur wakker. Misschien dat het toch de drukte rondom het logeren was? Anyway, wij lieten Bentley uit en gingen daarna op weg naar 'oude' opa en oma. Oftewel mijn Opa en Oma. En aangezien het hier in het oosten van het land heerlijk weer is, konden we fijn buiten zitten. Opa heeft een voiliere met vogeltjes, wat altijd heerlijk is om naast te zitten. Dat gezellige gekwetter, je hebt altijd wel iets te kijken. 

In de middag deed Eleanor een extra lang middagslaapje, zo pakte ze toch haar uurtjes rust en kon ik ook even rustig aan doen. Wat ik deed? Eigenlijk geen idee. Een beetje van alles en nog wat, maar vooral wat Youtube filmpjes bekijken. Maar in de namiddag wilde ik toch nog even van het mooie weer genieten en gingen we samen een stukje wandelen, waar we vele mooie Magnolia bomen tegen kwamen. Blijft mooi, ieder jaar weer!

Dinsdag // 17 april



Iedere dinsdagochtend gaan wij naar het mama cafe. Op de dinsdag is er één gezamenlijke ruimte waar de moeders bij de kinderen zitten, maar de vrijwilligers namen de kleintjes gezellig mee naar buiten om te spelen waardoor ik en nog een ouder even de tijd hadden om de nieuwe begeleider wat beter te leren kennen. Erg gezellig! En heerlijk om even rustig en ongestoord te kunnen zitten. Tijdens Eleanor's middagslaapje borduurde ik nog een stukje aan de Fall Fairy en ik vind dat je haar nu echt per dag ziet groeien! Zo fijn, zeker als je bedenkt dat ze jarenlang zo goed als stil heeft gelegen.. In de namiddag liepen we samen naar het winkelcentrum voor een boodschapje en eigenlijk krijgen wij zo onze dagen prima vol.

Woensdag // 18 April



Woensdag, onze omadag. Eleanor gaat dan een middag naar mijn moeder toe om te spelen. Nadat ik haar af had gezet deed ik de (halve) week boodschappen, winkelde even snel bij de Etos en kon bijna alweer doorfietsen richting de tandarts. Ik dacht dat het gewoon een controle was, maar helaas was het tandsteen reinigen. Een tijd geleden was ik er ook geweest en kwamen we samen tot de conclusie dat mijn tandvlees ernstig ontstoken (goh, wist ik nog niet haha) was en enkele problemen gaf. Waarschijnlijk is dit gekomen door teveel tandsteen, dus sindsdien moet ik sowieso twee keer per jaar. Gelukkig viel deze behandeling erg mee en zag mijn tandvlees er al stukken beter uit!

Na de tandarts fietste ik weer gelijk door, want ik had met Chris in de stad afgesproken! We zouden samen een terrasje pakken. En gelukkig had ik dit keer geen last van mijn tanden en tandvlees en hebben we een heerlijk buiten gezeten met een drankje. We shopten wat sandaaltjes voor Eleanor, dronken nog meer drankjes en gingen zelfs even met z'n tweeën een hapje eten. Pure luxe dit soort middagen en het was echt heerlijk!

Donderdag // 19 April



Donderdag ochtend besloot ik nog maar even snel een foto te maken van Eleanor's nieuwe sandaaltjes en gelukkig deed ik dit, want nog geen uur later struinde mevrouw vrolijk er een speeltuin mee over. Wat vond ze alle speeltoestellen en andere kindjes leuk! Zo leuk dat de vrijwilligers van het mamacafe voorstelden om met z'n allen richting de speeltuin te gaan. We hebben  er heerlijk anderhalf uur gezeten. Daarna was het ook echt wel tijd om weer richting huis te gaan want Eleanor was helemaal kapot. Echt een voordeel dit warmere weer ze speelt zo lief buiten en daarna slaapt ze rustig een paar uur. Zowel voor dreumes als mama erg fijn!

Tijdens haar slaapje borduur ik wat, liet ik Bentley even uit, deed nog wat klusjes en maakte onze nieuwe Buggy schoon. Een Maclaren van Martplaats.  Een prima dingetje, maar moest nog wel even schoongemaakt worden. Naast dat ie fijn rijd vind ik de kleuren ook erg leuk, donkergrijs met licht roze. Daar gaan we vele wandel uurtjes mee beleven, waaronder onze aankomende vakantie! De rest van de middag besteedde wij samen bij mijn ouders. Chris had een lange dag op zijn werk en ging daarna nog uit eten. Een lange dag voor mij dus, eentje waar ik Eleanor ook in bad doe en naar bed toe breng. Gelukkig was ze erg lief en tevreden en was dit zo gebeurd. En in de avond plofte deze mama op de bank met een ijsje, pfff lange dagen zijn dit..


Vrijdag // 20 April



Maar gelukkig was het vandaag alweer onze papa dag! De dag waarop Chris op Eleanor 'past'. Terwijl ik bij de Fysio was, speelden hun lekker buiten want het was voor de derde dag op rij boven de 25 graden! Lekker, maar ook wel weer even wennen dit warmere weer. Gelukkig kan ik er ieder jaar ietsjes beter tegen. Bij de Fysio kreeg ik wat verrassend nieuws, over mijn polsen. Maar hier zal ik nog een apart artikeltje aan wijden. 

Na wat huishoudelijke klusjes deed ik mijn make-up. Ik merk dat mijn liefde voor make-up en face- and bodycare weer begint te groeien dus als het kan besteed ik hier wat extra aandacht aan. Ik ging voor een paarse smokey eye met paars-rode lippen. Dat mijn linker oog de halve middag traande zal ik maar niet vertellen *ahum* dag dag make-up. Als ik heel de dag thuis blijf doe ik meestal mijn make-up wat simpeler maar in middag zat ik gezellig met een vriendin op terras. Bij mijn favoriete zaakje: Fika. 


Kortom, een gezellig weekje met veel borduren en lekkere gerechten 


You May Also Like

2 Reacties

  1. Die pancakes zijn altijd zo heerlijk he<3
    En die foto van je meisje met een ijsje haha. Ik moest er wel even om lachen.
    De laatste foto met je make-up ziet er trouwens echt tof bij je uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige make-up foto die laatste.
    Gebruik je een favoriet merk ?
    Hier wil bijna niets lang blijven zitten :-(

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥