Lammetjes dag 2018

by - maart 25, 2018



Sinds wij Eleanor hebben gaan wij zo nu en dan naar een Schaapskooi. Gewoon om even bij de schaapjes te kijken en fijn buiten te zitten met een lekkere cappuccino.  En als er dan een Lammetjes dag wordt georganiseerd dan gaan wij natuurlijk ook! Dit keer bij een andere schaapskooi, Schaapskooi de Lemelerberg, eentje die het groter en (het nog leuker) organiseerde!




Bij aankomst op de parkeerplaats was ik in eerste instantie huiverig. Deze lammetjes dag was groots aangekondigd en dit was goed te merken! Er kwamen honderden gezinnen met kinderen op af en de parkeerplaats stond goed vol. Ook eenmaal binnen was het een drukte. Wat op zich wel gezellig is, maar voor de rust en welzijn voor de schapen en de lammetjes vind ik het dan toch zielig. Ook zette ik mijn vraagtekens bij onze Eleanor, ik vond het toch wel erg druk voor haar. Zoveel prikkels..



Maar onze kleine, dappere meid liep zonder vrees op de schapen en lammetjes af! Dat het druk was had zij totaal geen last van en ze verloor ons meerdere keren totaal uit het oog. Wij haar natuurlijk niet, maar ze was druk in de weer met de schapen. Aaien, knuffelen en zelfs kusjes geven. Ze vond het prachtig! Ook de andere gezinnen met kindjes vond ze reuze interessant, wij hebben haar meerdere malen ergens weg moeten plukken omdat ze bij andere mensen aan een speelgoedje of flesje drinken zat.


Natuurlijk hadden wij zelf ook genoeg bij ons, maar een versgebakken, warme stroopwafel ging er toch nog wel in. En ook Eleanor vond dit smullen. Een leuk bezoekje, eentje die we gaan onthouden voor volgend jaar..

 Ben jij wel eens bij een Schaapskooi op geweest?

You May Also Like

7 Reacties

  1. Ah, wat een ontzettend lieve foto's! Mooie activiteit om met jullie meisje te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet het er gezellig uit. Nee nog nooit gedaan. Denk niet dat hier in de buurt ook een schaapskooi zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Michelle,
    leuk dat jullie dit soort dingen doen met jullie kleine meid, ze leert er heel veel van.
    Je ziet dat ze totaal niet bang is voor deze dieren, mooi mee genomen vind ik, sommige kinderen zijn echt bang voor dieren.
    Lekker er samen even tussenuit heeft een mens nodig.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zag de foto's al voorbij komen, zo leuk! Ik ging vroeger altijd naar boerderij geertje om lammetjes de fles te geven. Mooie herinneringen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat leuk en ja heel toevallig zoals je op mijn blog kon lezen ben ik er ook geweest. En wij aten ook een stroopwafel, lijkt wel of dit er helemaal bij hoort.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijke serie foto's. Nee in een schaapskooi ben ik niet geweest maar pasgeleden fotografeerde ook ik mijn eerste lammetjes van het jaar en vorig jaar volgde ik een schaapskudde. Dol op schapen geloof ik ja.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥