Weekly Moments | Visjes kijken, Wandelen & Hello February

by - februari 03, 2018

Weekly Moments, een vaste blog die op zaterdagochtend hier op Kersenbloesems online komt. In deze fotoblog geef ik je een kleine sneak peek in mijn afgelopen week. Het is dus eigenlijk de opvolger van Insta-Peek, maar dan uitgebreider, met meer tekst en meer foto's. Foto's van onze kleine Eleanor, mooie wandelingen, fijne middagen thuis en al het moois wat wij onderweg tegen komen. Pak een lekkere kop thee of koffie erbij, kijk gezellig mee met deze Weekly Moments en laat vooral een reactie achter over hoe jouw week was..

Zaterdag // 27 Januari


Zaterdag, de dag na ons fijne concert van Arch Enemy.(klik) In de ochtend deden wij nog eventjes rustig aan en tegen tien uur reden wij richting mijn ouders om de kleine meid weer op te halen. Helaas had Eleanor opa en oma behoorlijk wakker gehouden met haar doorkomende kiesjes. Maar ze was gelukkig wel vrolijk geweest. Na een lekker middag slaapje besloten wij om het tuincentrum even te bezoeken voor wat pakken zaagsel, stro, een paar vrolijke hyacinten voor binnen op tafel en alvast een goede hark voor als wij de tuin willen gaan opknappen.Kortom en prima dag voor ons allemaal om even bij te komen.



Zondag // 28 Januari


Zoals zoveel zondagen gaan wij s'ochtends op bezoek bij mijn opa en oma. En Eleanor begint dit ook steeds gezelliger te vinden. Komt vast door al het lekkers wat oma voor haar in huis haalt hihi. Maar de wasmachine en de magneetjes op de koelkast zijn ook grote favoriet. Om toch nog even van het mooie weer te genieten gingen wij s'middags in ons favoriete bos ( lees: de plek waar wij zijn getrouwd) wandelen. Wat best een uitdaging was door alle regen van de laatste tijd, het was een grote modder bende. Na deze wandeling was zowel de kinderwagen als de hond aan een sopje toe, dus de rollen werden weer eens verdeeld. Terwijl ik onze Bentley onder de douche hield maakten Chris en Eleanor samen de kinderwagen schoon. 


Maandag // 29 Januari


De eerste krokussen komen boven de grond en natuurlijk moesten deze even snel op de foto. Snel omdat we snel door moesten naar een afspraak. Via marktplaats had ik een aantal spijkerbroekjes voor Eleanor gereserveerd en deze gingen wij even passen. We zochten er drie uit en vooral door de prijs ben ik er erg gelukkig mee! En wat staat het de kleine meid mooi, een stuk volwassener gelijk! In de middag aten we samen een peertje voordat we, zoals altijd, weer gingen wandelen. En gelukkig is eindelijk de laatste kies er ook door gekomen! Hopelijk hebben we het nu weer eventjes gehad, al twijfel ik nog over één kiesje of die er wel helemaal goed door heen is gekomen.. We zullen het wel weer merken.

Dinsdag // 30 Januari


Iedere dinsdagochtend wordt er hier in de wijk het Mama ontmoetingscafé georganiseerd. Een kans om de kleintjes met elkaar te laten spelen en de moeders kunnen andere moeders ontmoeten en verhalen en tips & tricks uitwisselen. De vrijwilligers die het organiseren zijn zo aardig en lief, hierdoor is het telkens weer fijn binnenkomen. Maar voordat ik op pad ging, moest ik eerst even krabben. het had behoorlijk gevroren! Maar ondanks de kou zijn wij heerlijk met zijn twee''tjes wezen wandelen(klik) in de middag. Je kan duidelijk merken dat de kleine meid zich beter voelt, ze is weer zo tevreden, lief en vrolijk! Echt een cadeautje na de toch best wel zware weken van de laatste maand.

Woensdag // 31 Januari


Woensdag, onze oma dag. Of is het dan een mama dag? Want het is eigenlijk een dag voor mij om weer even aan mijzelf te denken. Afijn, de kleine meid gaat dan net voor de middag naar mijn moeder heen. Dit keer was ik mooi op tijd en ook de boodschappen waren zo binnen, zo fijn! Terwijl ik in een harde regenbui richting huis reed en snel de boodschappen weg zette was het ook al weer tijd om naar mijn afspraak van het GGZ te gaan. Gewoon eventjes bijpraten. Gelukkig hoefde ik dit keer geen 45 tot 50 minuten langer te wachten en was ik zo aan de beurt. Hierdoor was ik lekker vroeg weer thuis en besteedde ik mijn middag aan wat nuttige klusjes zoals schoenen poetsen en de was. Maar ook lekker aan mijzelf en ik zette wat steekjes aan Liberate Me en keek een serie of twee. Heerlijke middagen zijn dit!

Donderdag // 1 Februari


Met dit heerlijke zonnetje gingen wij s'ochtends alweer wat vroeger op pad. Althans het was 09.30 uur, niet super vroeg dus maar wel lekker dat wij tegenwoordig echt een doel hebben om buiten de deur te gaan. Naast het uitlaten van Bentley natuurlijk. Want op de donderdag is er ook het mama's ontmoetingscafé. Op een andere locatie maar minstens zo gezellig. Dit keer heb ik wat leuke, andere mama's ontmoet en werd er een kleine ruilbeurs met baby/kinder kleding georganiseerd. Iedereen nam wat oudere kleding mee en deze kon je dan met elkaar ruilen. Ik nam 9 shirtjes mee heen en nam er eentje mee terug. En een heel leuk spijkerjasje die ze hopelijk over een maandje of twee a drie aan kan. 

Na onze lunch legde ik de kleine meid lekker in haar bedje neer en vervolgens hoorde ik bijna 2.5 uur niks van haar. Wouw! Heerlijke me-time, zo lang slaapt ze niet vaak. Althans niet bij mij, bij Chris op de papa dag wel regelmatig. Na een lekker stukje fruit gingen we een stukje met Bentley wandelen want het was nog steeds heerlijk weer. Oh en jongens het is alweer Februari! Hopelijk wordt dit een betere maand dan Januari want de vorige maand vond ik echt geen klap aan.. oeps.

Vrijdag // 02 Febrari


Na een ochtend wat langer in bed te hebben gelegen ging ik eens rustig ontbijten onder het genot van een youtube filmpje. Want het is papa dag! En dat betekend dat ik even mijn gang kan gaan zonder dat ik de zorg en aandacht voor Eleanor heb. Dus dat betekend even lekker lui youtube filmpjes kijken, mij uitgebreid opmaken met mijn nieuwe make-up, het aquarium grondig schoonmaken.. en shoppen met een vriendin! Ik had graag een nieuw jurkje willen scoren voor het verjaardagsfeest van mijn opa aanstaande zaterdag, maar helaas ik kon niks vinden. Ik ben al enkele weken opzoek naar een simpel maar mooi jurkje in de kleur legergroen of bordeaux rood, maar ik kan het gewoon niet vinden! Of mijn maat is er niet, of de stof valt erg tegen of het jurkje zit niet mooi. Heel vreemd eigenlijk want het mag echt een simpel jurkje zijn! Maar goed ik kocht wel een nieuw shirtje en verder hebben wij heel gezellig bijgekletst. Dat lukt toch net wat beter zonder dreumes.. 

Op de terug weg maakte ik deze foto van deze mooie zonsondergang. Een fijne dag, eentje waar ik mij voor het eerst in lange tijd rust en afgesloten voelde. Ik kon alles even de boel de boel laten en kon mij lekker op mijzelf concentreren, op Michelle en niet op het mama-zijn. Fijn!  


En hoe was jouw week? Nog leuke plannen voor Februari..?

You May Also Like

5 Reacties

  1. Wat een mooie foto van die zonsondergang! Ik had deze week proberen een foto te maken van de maan, maar helaas niet gelukt door alle lichten in omgeving enzo. Maar wel super van genoten, vooral als ik de ochtenden naar werk rij. Super leuke foto's, geniet van je weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Michelle,
    Mooi overzicht van de week om te lezen.
    De foto van Eleanor waar ze in de kinderstoel zit lijkt ze echt sprekend op jou.
    Ik wens je een heel fijn weekend.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie foto's en wat leuk om de ontwikkeling van Eleanor te zien. Leuk is dat he, zo'n groep voor moeders. Ik heb dat ook gedaan met de jongste twee.
    Ik kocht ook vaak tweedehands kleding, wat scheelt dat veel he.
    Afgelopen week heb ik veel gewerkt in de winkel. Er waren collega's ziek en één is voor een maand weg. Maar ik vind het heerlijk om te doen. Verder staat de maand februari voor mij in het teken van leren voor een tentamen van de cursus die ik doe. Ik hoop binnenkort weer meer tijd te hebben voor creatieve dingen. Ik mis het bloggen wel.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een goed idee zeg, zo'n mama ontmoetingscafé! Leuk voor (nieuwe) contacten. Jammer van het jurkje, ik vind legergroen ook een mooie kleur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hello! Looks wonderful :))) Seems like a great week :) :D Thank your for sharing this impressions!....Have a nice, sunny weekend and best wishes from urlaub schweizer alpen ( https://www.alpine-pearls.com )...yours Marion ;) <3

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥