Weekly Moments | Een kinder hoekje, wandelen & doorkomende hoektandjes

by - februari 17, 2018

Weekly Moments, een vaste blog die op zaterdagochtend hier op Kersenbloesems online komt. In deze fotoblog geef ik je een kleine sneak peek in mijn afgelopen week. Het is dus eigenlijk de opvolger van Insta-Peek, maar dan uitgebreider, met meer tekst en meer foto's. Foto's van onze kleine Eleanor, mooie wandelingen, fijne middagen thuis en al het moois wat wij onderweg tegen komen. Pak een lekkere kop thee of koffie erbij, kijk gezellig mee met deze Weekly Moments en laat vooral een reactie achter over hoe jouw week was..

Zaterdag // 10 februari


Deze zaterdag ging ik voor het eerst met mijn maatje alleen op stap. Normaal spreek ik met dr doordeweeks af, maar dan heb ik natuurlijk ook de zorg voor Eleanor. Helemaal niet erg en soms juist ook erg leuk, maar qua uitstapjes plannen wordt het vaak dan wat lastiger. Deze keer besloten wij op de zaterdag af te spreken en samen de stad in te gaan. Natuurlijk kwam ik niet met lege handen terug. Eleanor heeft 4 nieuwe shirts, een broekje, een rokje en twee jasjes voor de aankomende lente maanden gekregen. Alleen de shirts vallen wat klein uit, dus die kan ze nu al prima aan. Alles komt overigens bij de Primark vandaag. Na het shoppen hielden we een stop bij de Hema voor een broodje en een kop koffie. 

In de middag fietste ik in het zonnetje naar huis en besloten wij om gelijk door te rijden naar de Ikea voor een opbergkastje voor in de woonkamer. Het speelgoed paste niet meer in haar mandje en lag eigenlijk door de hele woonkamer heen. Nu heeft ze haar eigen kastje wat naast haar tafeltje en stoeltje staat. Een fijn hoekje voor haarzelf.


Zondag // 11 februari


Deze zondag had ik merkbaar minder energie en ik voelde mij eigenlijk ook niet zo lekker. Een combinatie van te druk geweest en een beginnende verkoudheid. S'ochtends gingen wij op bezoek bij mijn opa en oma en de rest van de middag lag ik op de bank. Tegen het einde van de middag ging ik toch nog even een frisse neus halen en kon ik gelijk deze mooie zonsondergang vast leggen.

Maandag // 12 januari


Nu Eleanor geen ochtendslaapje meer doet, gaan wij vaker s'ochtends op pad. Even op bezoek, boodschappen doen of naar het mamacafé. Voor deze ochtend stond een bezoekje aan een vriendin gepland. Ze woont vlakbij dus wij gingen lopend. Gelukkig komt onze kinderwagen prima door de sneeuw heen.  Ook in de middag gingen wij lekker wandelen, want het was heerlijk, zonnig weer!

Dinsdag // 13 Januari


Op de dinsdag ochtend gaan wij tegenwoordig telkens naar het mamacafé. De laatste paar dagen vertoont de kleine meid wat verlatingsangst, dus het was vooral bij mama plakken. Na een half uurtje werd ze wat rustiger en ging ze lekker zelf spelen. En na zo'n leuke speelochtend doet ze vaak een slaapje van zo'n twee uur. Dat betekend rust voor deze mama. En deze spendeer ik vaak op de bank met een kop koffie en een serie'tje. Fijn om zo weer even op te laden, zeker na de gebroken nachten van de afgelopen tijd. En na zo'n slaapje/relax momentje hadden wij beide weer energie om een frisse neus te gaan halen. Een fijne wandeling door onze wijk stond er dus (weer) op het programma. Dat is het fijne van aan de rand van de stad wonen, je bent zo in het buitengebied!

Woensdag // 14 Februari


14 februari, de dag van de liefde. Een dag die ik grotendeels alleen door bracht. Buiten, samen met onze Bentley genoot ik van de zonnestralen en nam weer wat stukjes op voor mijn Instagram Stories. Als je het leuk lijkt om mij live te zien en te horen, ga dan zeker eens kijken! Naast mijn huishoudelijke klusjes zette ik voor het eerst in tijden weer wat kruisjes aan Liberate Me. En dat kon je gelijk zien, de eerste twee rijen van de nieuwe pagina staan er weer op!

Donderdag //15 februari



Na (alweer) een gebroken nacht, werd dit kleine moppie wel erg vrolijk wakker en dat is altijd een fijn cadeautje! We zochten samen wat kleertjes uit, gingen ontbijten en toen werd het alweer tijd om richting de auto te lopen. Want ook op de donderdagochtend gaan wij naar het mamacafé. Dit keer was ik wat later omdat de kleine meid ietsjes uitsliep en omdat ik de auto ruiten moest krabben. Want op dit soort koude dagen pak ik liever de auto dan dat ik ons meisje op de fiets zet. Bij het mamacafé was het vooral aan mama vast plakken, totdat ze een paar schijfjes mandarijn op had en toen leek het ineens goed te zijn. Inmiddels kennen de begeleiders, vrijwilligers en andere mama's haar ookal een beetje aangezien de kleine meid altijd duidelijk aanwezig is. Hihi de kleine aandacht trekker.

In de middag genoot ik van mijn mooie lelies die ik van Manlief kreeg op Valentijnsdag, pleegde ik een telefoontje naar het Consultatiebureau voor wat vraagjes rondom het slapen van de kleine meid, raakte lichtelijk in paniek door de antwoorden die ik er kreeg ( lees: kan aanhouden totdat ze vijf jaar is ) Maar gelukkig zijn wij op de goede weg en hopelijk is het te verwijten aan de doorkomende hoektanden. Jazeker, na twee maanden gezeur met doorkomende kiesjes gaan we nu vrolijk verder met doorkomende hoektanden. Maar het scheelt, als ze in dit tempo doorgaat heeft ze binnenkort al bijna heel haar gebit compleet.  

Vrijdag // 16 Februari


Terwijl ik al vroeg op de fiets zat voor een afspraak bedacht ik mij dat ik mijn layout eigenlijk wel iets wilde aanpassen. Na de afspraak deed ik dit dus ook. Een nieuwe kopfoto en voor nu een nieuwe welkomst foto. Al zal deze binnenkort nog worden veranderd naar een wat recentere foto. Ook nam ik eens de tijd om mijn ´Over mij´(klik) pagina aan te passen. Dit was hard nodig, want de informatie die er stond, was alweer van anderhalf tot twee jaar geleden. Toen ik dit net af had werd het alweer tijd om in de auto te stappen om richting de kapper te rijden. Dat is één van de weinige nadelen van dit nieuwe huis, wij zitten overal net iets verder van af. Nu zou ik natuurlijk een andere kapper kunnen zoeken, maar deze bevalt mij goed dus voor die één keer in de vijf weken rij ik gewoon een stukje met de auto. Alles is weer fris en goed bijgeknipt. Hoewel het er op de foto een beetje verwaaid uit ziet door de wandeling die ik met Bentley maakte.

Ik nam tijdens de wandeling wat filmpjes op voor mijn Insta Stories en ik maakte een reservering bij een Sushi restaurant voor aankomende zondag. Een fijne en productieve dag!

En hoe zag jouw week eruit?

You May Also Like

2 Reacties

  1. Leuke foto's van de week! En je header vind ik erg tof<3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ondanks de gebroken nachten wel een fijn weekje vol bezigheden. Leuk dat je zo je ritme hebt gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥