Ear Stretching | Tien maanden verder

by - februari 14, 2018



In April, vorig jaar begon ik mijn Ear Stretching Journey. Inmiddels zijn wij 10 maanden verder en vond ik het wel weer eens tijd worden voor een update. In de tussentijd kon je af en toe wel een foto van mijn gezicht en de steeds-groter-wordende-tunnels voorbij zien komen, maar meer ook niet. Want er was ook eigenlijk weinig te vertellen. Het is een langzaam proces, vooral als je het goed wilt doen. Zoals ik in mijn vorige blog (klik) al vertelde gaat het stretchen van je piercing erg langzaam. Als je het goed wilt doen, zo'n vier tot zes weken per maat. Of langer, als je pech hebt. In de blog van vandaag wil ik graag mijn ervaringen delen, wat inspiratie voor mooie sieraden en mijn eindmaat.

Ik heb mijn oorbel gaatje van 1.2 naar 1.6- 2. mm - 2.5 mm - 3 mm- 4 mm- 5 mm- 6 mm en 7  mm gestretcht. Dat zijn nu in totaal zo'n 8 stretch beurten in tien maanden tijd. Natuurlijk ben ik geen professional maar inmiddels heb ik wel ontdekt wat voor mij werkt. En dat is het langzaam aandoen! Sommige mensen stretchen met 2 maten tegelijk, hun gaan dan bijvoorbeeld van 4 mm naar 6 mm. Dit ging bij mij dus niet zo goed. Ik kreeg aan beide oren een kleine ontsteking, wat enger klinkt dan het is, en hierdoor ging het stretchen juist langzamer. Want voordat ik weer met mijn normale maat ( per keer 1 mm) kon stretchen, moest eerst de ontsteking genezen. Na deze setback ben ik het weer rustiger aan gaan doen en ging ik per mm verder.

| 5 mm | 

En dat duurt dus even. Vooral in de begin maten liet ik er echt zes tot acht weken tussen zitten en soms zelfs nog wel langer. Nu ik een paar maten verder ben, gaat het makkelijker en zijn mijn oren er eerder aan toe. En hiermee bedoel ik, dat ik eerder speling tussen mijn oor en de tunnel heb. En dat is een goed teken! Dit betekend dat je piercing genezen is en weer toe is aan een nieuwe maat. Momenteel lukt het om de vier weken en soms heb ik zelfs het idee dat ik wel weer met twee maten tegelijk verder kan stretchen. Het schijnt ook makkelijker te worden naar mate je piercing groter wordt. Het stretchen zelf kost nu geen enkele moeite meer en voordat ik het weet zit het nieuwe sieraad er al weer in.

Momenteel zit ik op 7 mm. Een mooi formaatje waarmee je echt al door de tunnel heen kunt kijken. Omdat ik telkens een nieuwe maat heb, koop ik geen sieraden bij. Ik bestel een taper om mijn piercing mee te stretchen en een sieraad, de tunnel om de grootte te behouden. Meer niet. Dit blijf ik zo doen totdat ik mijn eindmaat heb bereikt. Want alle leuke sieraden die ik voor mijn tussenmaten koop, kan ik straks niet meer dragen. Of ik moet mijn gestretchte oren weer kleiner laten worden, dan zou ik ze weer in kunnen doen maar dit is natuurlijk niet de bedoeling. Dus ik wacht met het aanschaffen van mooie pluggen en tunnels tot ik mijn eindmaat heb bereikt.



En deze eindmaat is heel persoonlijk. De één vind 6 mm al erg veel en anderen stoppen liever bij 20 mm of hoger. Persoonlijk vind ik dat iedereen moet doen wat hij of zij mooi vind maar ikzelf zou graag tot de 12 mm gaan. Dat zijn dus nog vijf stretcht beurten en dan heb ik mijn doel bereikt. Althans, als het dan niet begint te kriebelen om nog verder te gaan. Het bestellen van mooie sieraden moet dus nog even wachten, maar inspiratie opdoen mag natuurlijk altijd.. En bovenstaanden vind ik wel erg mooi. Het fijne aan een vaste maat lijkt mij ook dat je een collectie van mooie sieraden kan opbouwen. Dat ik zelf prachtige exemplaren kan aanschaffen maar dat ik ze ook cadeau kan vragen voor bijvoorbeeld mijn verjaardag of voor kerst. Een keer iets anders dan een ketting ofzo. De komende tijd ga ik maar fijn eens wat inspiratie op doen..

You May Also Like

2 Reacties

  1. Lekker doen wat je wilt, als 12 mm mooi vind doen :-). Ik zou zoiets nooit met mijn oor doen, zeker ook als je bedenkt dat je oren groter worden naar maten je ouder wordt ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi day je voor nu een maat in je hoofd hebt als einddoel. Ik zou het zelf niet doen omdat het zo permanent is. Plus heb nu zulke kleine oren.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥