Weekly Moments | Buurse zand, Sushi date en borduren

by - februari 24, 2018

Weekly Moments, een vaste blog die op zaterdagochtend hier op Kersenbloesems online komt. In deze fotoblog geef ik je een kleine sneak peek in mijn afgelopen week. Het is dus eigenlijk de opvolger van Insta-Peek, maar dan uitgebreider, met meer tekst en meer foto's. Foto's van onze kleine Eleanor, mooie wandelingen, fijne middagen thuis en al het moois wat wij onderweg tegen komen. Pak een lekkere kop thee of koffie erbij, kijk gezellig mee met deze Weekly Moments en laat vooral een reactie achter over hoe jouw week was..

 Zaterdag // 17 Februari


Mijn ochtend begon dit keer alleen met Eleanor. Normaal zijn wij in het weekend altijd wel samen, maar Chris is sinds kort met sporten begonnen. Maar een ochtendje wandelen met de kleine meid en ons hondje is ook geen straf. Helaas was ze erg aan het miepen dus ik was eigenlijk wel blij toen manlief weer thuis was. Omdat het zonnetje zo lekker scheen besloten wij in de middag op het laatste moment om nog even te wandelen. De correcte parkeerplaats konden wij niet zo goed vinden bij het Witte Veen, maar deze Schotse Hooglanders vonden wij wel! Nog nooit zag ik ze zo dichtbij, in het wild dan. Jammer van de vele bomen, maar ik heb ze voor mijn camera gekregen..


Zondag // 18 Februari


Normaal is zondagochtend ons visite moment, maar oma is geopereerd en moet het rustig aan doen. In plaats van op visite gaan, zijn wij wederom gaan wandelen. Dit keer bij het Buurse zand. Er mooi, maar de uitgezochte route bleek toch niet zo kinderwagen vriendelijk te zijn als de bordjes zeiden. Maar dit was een goede workout voor manlief en de omgeving was prachtig. De volgende keer gaan we toch weer met de draagzak daar een wandeling proberen, want met een kinderwagen was het bijna geen doen. 

Eleanor lag pas laat in bed en hierdoor waren we eigenlijk aan de late kant om haar naar opa en oma te brengen.. Want.. wij hadden onze sushi date voor ons tien jaar samen zijn! Logeren gaat moeizaam momenteel dus wij besloten wat eerder uit eten te gaan en haar s'avonds rond half acht weer op te halen. Spannend, want dit was de eerste keer dat we het zo uit probeerden. De sushi was heerlijk en zeker voor herhaling vatbaar. En bij terugkomst wachtte een vrolijk, maar moe moppie ons op.

Maandag // 19 Februari


Omdat de laatste paar dagen vermoeiend voor de kleine meid waren, besloot ik het vandaag rustig met haar aan te doen. Geen afspraken, geen visites maar gewoon lekker thuis. Dat is alweer eventjes geleden. Terwijl zij zich heel goed zelf vermaakte, poetste ik de woonkamer. In de middag wandelde wij wat en sliep zij lekker bij. Ik heb deze dag ook weinig foto's gemaakt, maar deze mooie lelies die ik van manlief voor Valentijnsdag kreeg, verdienen hier wel een plaatsje.

Dinsdag // 20 Februari


Op deze koude dinsdag ochtend had ik niet zo'n zin om weer naar het mamacafé te gaan en besloot op de laatste nipper om met mijn moeder mee te gaan naar oma in het verzorgingshuis. Dit is altijd even en een kwestie van planning en tijd. Anyway, Eleanor had het reuze naar haar zin en het aardappels schillen vond ze toch wel erg interessant! En de oudjes vonden het zo mooi. Verlegen is onze kleine meid niet echt, dus ze liep gezellig tussen de oudjes en brabbelde hele verhalen.

Na een lekker middag slaapje gingen wij wederom in de buurt wandelen. Het begint misschien een beetje saai voor jullie te worden, maar wij wandelen erg graag. Eleanor wordt er rustig van en voor mij en mijn Hypermobiliteit is het erg goed. Na de wandeling pakte ik de dozen met Eleanor's baby kleertjes erbij en zocht dit allemaal uit. Volgende week kunnen jullie hier meer over lezen..

Woensdag // 21 Februari


Woensdag is oma dag. Terwijl de kleine meid lekker bij oma speelde deed ik de boodschappen, sprong op de fiets om wat items bij de Etos op te halen ( waaronder fijne bad bruistabletten voor een ontspannend voetenbadje) en ging ik een keer vaker met Bentley wandelen. Lekker in het zonnetje.. Voor mijn Insta stories kletste ik wat in de camera, dus mocht jij mij eens live willen horen en zien volg mij dan op Instagram (klik)

Na al het wandelen vond ik het wel even welletjes en ik pakte mijn borduurwerk Liberate Me er weer eens bij. Ze groeit gestaag. Ik had inmiddels graag wat verder willen zijn, maar hé ieder kruisje is er één he. Momenteel kriebelt het wel weer om de Fall Fairy erbij te pakken, maar Liberate Me begint net weer een beetje te groeien.. dus tja.

Donderdag // 22 Februari


Deze ochtend gingen wij wel naar het mamacafé. Deze week kon het nog even, volgende week is er hier de krokusvakantie en zullen de deuren gesloten blijven. Na de vakantie komt er waarschijnlijk een andere begeleidster waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben. De 'oude' is een erg vriendelijke dame die iedereen welkom laat voelen, maar ze moet er weg. De 'nieuwe begeleidster' heeft dus grote schoenen die ze moet gaan vullen. Ik ben benieuwd! In de middag gingen wij nogmaals wandelen, lekker ingepakt en bij thuis komst wou Eleanor nog even buiten blijven. Het is echt een buitenkindje hoor, zelfs met -2 wil ze buiten zijn. Terwijl zij en Bentley wat scharrelden in de tuin, zat ik met mijn schaaltje joghurt en muesli in het zonnetje. Wel met jas aan, maar dat geeft niet. Het was heerlijk!

In de avond deed ik, zoals iedere keer, een bestelling bij Crazy Factory. Hier bestel ik altijd mijn Stretching tools en tunnels. Dit zal voorlopig de laatste bestelling zijn want hierna heb ik mijn eindmaat (klik) bereikt en zal het opbouwen van een mooie collectie tunnels en pluggen gaan beginnen. Sooo excited!


Vrijdag // 23 Februari



Een ochtend waar ik weer eens vroeg uit ging. Normaal staan Eleanor en ik altijd samen rustig op, maar dit keer stond ik al rond 07.15 uur naast mijn bed. Ons kleine hondje moest namelijk om 08.00 uur al bij de Trimsalon zijn en hierdoor was ik al vroeg aan de wandel. Het leek een eeuwigheid te duren voordat ik de autoruiten ijsvrij had gekregen, maar ik was nog netjes op tijd. Het voordeel van vroeg opstaan is wel dat je dag langer duurt. Al hoeft natuurlijk niet iedere dag lang te duren ( lees: hangerige  en huilerige dreumes) maar de dagen in het weekend mogen best wat langer van mij duren.

De rest van de dag verliep eigenlijk heel relaxt. Ik borduurde wat, ik maakte een blogje, ik las een aantal blogs van jullie en ik keek een serie. In het middaguur ging ik naar de Fysio en ik bekeek lekker veel Vlogs op Youtube. Heerlijk! Zeker omdat mijn energiepijl een beetje laag was na de fysio behandeling. 

Een prima weekje! Hopelijk vinden jullie mijn Weekly Moments niet saai worden, want tja eerlijk gezegd het leven van een thuisblijf mama is natuurlijk niet één al glamour. Maar hopelijk vonden jullie het toch leuk om een kijkje in mijn week te krijgen! Tot de volgende week..


You May Also Like

1 Reacties

  1. Hoi Michele, Leuk om je week te lezen met wat je allemaal hebt gedaan.
    Die week zat ik in Lapland met mijn zussen, war ook geweldig was.
    Ik heb er net een blogje over geplaatst.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥