Even Binnenkijken | De bovenverdieping

by - februari 21, 2018

Vandaag heb ik weer een 'Even binnenkijken' voor jullie gemaakt. Gewapend met mijn camera ging ik een tijdje terug na een grondige opruimbeurt één voor één de kamers op de bovenverdieping langs. Want deze foto sessie bleef telkens uit. Vele dozen bleven maandenlang op de kamers staan en ook de badkamer was verre van netjes. Niet zo mooi voor foto's hé. Maar nu is het netjes en wat leuker aangekleed, dus werd het tijd voor wat foto's! De eerste 'Even binnenkijken (klik)'verscheen in Augustus en was van de benedenverdieping, daarna konden jullie Eleanor's kamer (klik) al bekijken en vandaag geef ik jullie een kijkje op onze bovenverdieping..




Beginnend bij onze slaapkamer. Onze slaapkamer is de grootste kamer op de bovenverdieping en heeft zoals jullie kunnen zien één schuine kant. De ramen zijn voorzien van super goede verduister gordijntjes en ingebouwde horretjes. Erg fijn in de zomermaanden, want zo kunnen we altijd de ramen open zetten, zonder dat vervelende (prik) beestjes hun weg naar binnen vinden. De vloer lag er al in en ik persoonlijk ben hier helemaal verliefd op! Ook de paarse muur hebben wij zo gelaten. Het bed en de kledingkast hebben wij nieuw aangeschaft, aangezien ons oude bed echt van ellende uit elkaar begon te vallen. Maar ja het was dan ook een goedkoop bed en het was al meerdere malen uit elkaar gehaald voor inmiddels vier verhuizingen. Niet zo gek dus.

De kledingkast is een grote PAX kast van de Ikea en deze hebben wij zelf samengesteld. In het begin twijfelde ik of we niet voor de kleinere versie, met drie deuren, moesten gaan maar achteraf was dit toch de beste keuze voor ons. De ruimte die we in deze kast hebben is heerlijk! Er hebben zelfs ruimte over.. Zo fijn!




En ondanks dat jullie Eleanor's slaapkamer al hadden gezien, heb ik weer wat nieuwe foto's gemaakt want er was het één en ander veranderd. Omdat Eleanor al zo lange tijd slecht sliep hebben wij verschillende dingen geprobeerd. O.a ook een stukje Feng Shui. Haar bed verschoven wij, zodat deze niet meer tegenover de deur stond. En met de komst van de super leuke tipi tent moesten we nogmaals gaan schuiven. Helemaal tevreden ben ik er niet over, maar voor nu is het goed zo.

Het idee is als zij straks twee wordt om haar kamertje iets aan te gaan passen. Als zij eraan toe is zal er een ander bedje komen, misschien kan de commode dan de deur uit en zal haar babykledingkast ruimte maken voor een 'normale' kledingkast. Dan zal ineens heel de kamer er weer anders uit zien. Voor nu ben ik in ieder geval blij dat er genoeg ruimte voor is!


En naast Eleanor's kamer grenst de badkamer. Een kleine, maar goed te onderhouden badkamer. Voorzien van hangend toilet en een douche kabine. Mijn ultieme droom is om hier nog een bad in te bouwen, maar of dit ooit gaat gebeuren geen idee.. In de hoek, tegenover de wastafel staan twee wasmanden en de blauwe teil is van Eleanor. Daar baddert zij in.

En dat is de bovenverdieping! Tegenover Eleanor's kamer vind je de trap naar zolder. Een vaste, houten trap die goed begaanbaar is. Zo fijn na al die gammele, uitschuif trappen die wij altijd waren gewend. Deze trap leid naar een wasruimte en een zolderkamer met extra opbergruimte achter luiken. Deze kamer is volledig afgetimmerd en kan zo in gebruik worden genomen. Maar wij gebruiken deze nu nog als opslagkamer. Niet zo spannend om te laten zien denk ik. De ruimte is best groot, net iets groter als onze slaapkamer. Dus voor in de toekomst hebben wij nog ruimte, mocht dit nodig zijn.

En dat vind ik één van de fijnste dingen aan dit huis, de ruimte! Alle slaapkamers zijn van mooie formaten waar je alle kanten mee op kunt. Na jarenlang opgepropt op flatjes en appartementen te hebben gezeten is dit een verademing! Geen wasrekjes meer op je slaapkamer, geen wasmachine in de keuken, geen konijnenverblijf in de woonkamer en geen schimmel in wc en badkamer door slechte doorluchtings mogelijkheden. Maar wel de ruimte voor een goede kledingkast, leuke accessoire en ons meisje heeft een mooie kamer waar ze nog in kan groeien. 

Ja.. wij wonen hier fijn! 

You May Also Like

4 Reacties

  1. Het ziet er ook heel gezellig maar ook praktisch uit, snap best dat jullie het naar jullie zin hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke en gezellige slaapkamers! En die tipi is zo schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er gezellig en fijn uit qua sfeer!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie en praktische boven verdieping!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥