Weekly Moments | Oliebollen, heel veel water en bloggen

by - januari 06, 2018

Weekly Moments, een vaste blog die op zaterdagochtend hier op Kersenbloesems online komt. In deze fotoblog geef ik je een kleine sneak peek in mijn afgelopen week. Het is dus eigenlijk de opvolger van Insta-Peek, maar dan uitgebreider, met meer tekst en meer foto's. Foto's van onze kleine Eleanor, mooie wandelingen, fijne middagen thuis en al het moois wat wij onderweg tegen komen. Pak een lekkere kop thee of koffie erbij, kijk gezellig mee met deze Weekly Moments en laat vooral een reactie achter over hoe jouw week was..

 Zondag // 31 December

Deze keer start ik de Weekly Moments op de zondag i.p.v de vrijdag, simpel weg omdat de voortgaande twee dagen totaal niet boeiend waren. De dag zelf verliep aardig rustig. Wij dronken samen koffie, speelden met de kleine meid, gingen s'middags nog even flink wandelen om Bentley zijn beweging te gunnen en tegen het einde van de middag begon ik de luiertas in te pakken. Wij zouden namelijk gaan logeren bij mijn ouders. Wij allemaal, inclusief Bentley. Dit om samen Oud & Nieuw te kunnen vieren zonder dat wij teveel met de kleine meid hoeven te slepen. Na even spelen en een wam badje werd het tijd voor een flesje. Ietsjes later als normaal, maar alsnog op een nette tijd lag de kleine dame in bed.

Terwijl wij van een oliebol genoten sliep zij lekker. De avond wisselden wij af, het ene moment stonden wij buiten om naar het vuurwerk te kijken ( mijn vader heeft zelf altijd vrij veel) en het andere moment zaten wij binnen om weer op te warmen. Helaas was het weer erg slecht en nat, hierdoor waren wij vaker binnen als buiten te vinden. Best jammer! De kleine meid sliep gelukkig heel de avond en nacht door het vuurwerk heen ( hoe dan?!) en hierdoor konden wij ook fatsoenlijk een paar uurtjes nog slapen.


Maandag // 1 januari


Zoals iedere ochtend was ze stipt om 08.00 uur wakker. Terwijl manlief er voor haar uitging kon ik mij even douchen. Een heerlijke douche hebben mijn ouders dus dit was zeker geen straf! Even later stond er een ontbijtje op ons te wachten en deze kleine, harde broodjes vond de kleine meid toch wel erg interessant!

Na het ontbijt gingen we met z'n alleen naar Opa en Oma om hun een gelukkig nieuw jaar te wensen. Doen jullie dit ook? En tegen half twee waren wij weer thuis. En terwijl de kleine meid haar middagdutje deed, kon ik alle tassen uitpakken. De rest van de middag deden wij niet zoveel meer.


Dinsdag // 2 januari 


De eerste dag alleen met de kleine meid. Manlief had 10 fijne, vrije dagen gehad maar nu stond ik er weer alleen voor. En dit was prima. Lekker weer even onze eigen gang gaan! Het huis werd aan kant gemaakt en wasmachine draaide op volle toeren. Eigenlijk had ik een bezoekje aan het tuincentrum gepland voor vandaag, maar de kleine meid was erg moe van de vakantie en feestdagen. Ze sliep erg veel en vermaakte zich thuis eigenlijk prima dus ik besloot om lekker thuis te blijven. 

Woensdag // 3 januari


Terwijl ik een uitgerust meisje naar mijn ouders bracht voor de oma dag viel er alwéér veel regen. De voortgaande dagen ook al en langzaam stroomde de hele tuin onder. Dit was al de vierde keer in korte tijd en ik overlegde even snel met mijn vader wat we hier aan konden doen. Want dit water bleef maar stijgen. Eenmaal thuis stonden de boodschappen weer in de koelkast en genoot ik van een kopje koffie en een kaascroissants terwijl ik een aflevering van Shadowhunters keek. Heerlijke dagen zijn dit! In mijn eentje thuis, een klein beetje huishouding doen, wat taakjes afhandelen maar vooral even doen wat ik wil doen. En dat was o.a een nieuwe layout knutselen..

Donderdag // 4 januari


Donderdag ochtend stond al vrij vroeg mijn vader op de stoep. We zouden even kijken of de drain in de achtertuin ergens op aan gesloten was, maar toen wij de drain openden werd het al snel duidelijk. De buis mondde op niets uit. En aangezien de grond verzadigd was ( het grond water staat erg hoog bij ons in de stad) kon het water nergens meer heen. Mijn vader besloot om een nieuw stukje riool aan te sluiten op het bestaande riool. Het hele stuk bij de poort werd dus los gehaald en open gegraven. Niet het beste moment voor zulke klussen, maar helaas hadden wij geen keus. Wachten tot de lente was ook geen optie meer. Enkele uren later waren wij veel modder rijker, máár ook een gloednieuw stukje riool. Als het goed is, zal de tuin dus nu niet meer onderlopen.

De halve dag heb ik buiten gestaan en met emmers lopen slepen en dit was in de avond goed te merken! Gelukkig heeft Chris een dagje thuis kunnen werken, dus hij kon af en toe Eleanor even in de gaten houden zodat ik buiten kon helpen, maar pff wat een dag. S'avonds knapte ik dan ook echt af en lag bijtijds in bed. Dit warme bed ruilde ik s'nachts in voor een plekje op de bank aangezien ik niet kon slapen...

Vrijdag // 5 januari



Een nachtje op de bank slapen is natuurlijk niet zo goed voor rugpatiënten maar gelukkig mocht ik vrijdag naar de Fysio. Momenteel ga ik één keer per week. Erg veel inderdaad, maar gelukkig kan dit voor nu even. Ook had ik een afspraak bij de kapper gemaakt dus eigenlijk was ik de hele ochtend heen en weer aan het rijden. Na deze afspraken vond ik het in de middag wel even welletjes en nestelde mij boven op bed met de laptop op schoot. Op vrijdag is Chris altijd thuis voor zijn papa dag en dan is het beneden altijd net een tikkeltje lawaaieriger. Prima en de kleine meid vind dit erg gezellig, maar ik probeer mij momenteel aan te wennen dat ik dan boven ga zitten. Want daar is het dan wel stukken rustiger! Zo kan ik mijn batterij weer even opladen en heeft manlief echt één op 'één tijd met de kleine meid.

Hoe verliep jullie eerste week van januari?

You May Also Like

1 Reacties

  1. Hoi Michelle,
    Leuk om jou belevenissen van deze week te lezen.
    Mijn week was ook rustig, oudejaarsavond lagen wij op tijd in bed, ik heb niets met vuurwerk en kan niet naar buiten omdat ik astma heb, dat is heftig met al die kruit dampen.
    Nieuwjaar wensen hoeft bij ons niet meer, allebei onze ouders leven niet meer, onze zoon komt zelf nooit langs, daar zijn we inmiddels aan gewend, maar het is niet leuk vind ik.
    Verder deed ik net als anders, door het slecht weer heb ik ook niet kunnen fotograferen, maar ik hoop dat ik dat over 5 weken kan inhalen, ik ga namelijk met mijn zussen en schoonzussen naar Fins Lapland, voor het eerst zonder man weg en ook voor het eerst met het vliegtuig, best een hele ervaring voor mij.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥