Weekly Moments | Een Septum piercing ,mama's ontmoetings cafe & Arch Enemy

by - januari 27, 2018

Weekly Moments, een vaste blog die op zaterdagochtend hier op Kersenbloesems online komt. In deze fotoblog geef ik je een kleine sneak peek in mijn afgelopen week. Het is dus eigenlijk de opvolger van Insta-Peek, maar dan uitgebreider, met meer tekst en meer foto's. Foto's van onze kleine Eleanor, mooie wandelingen, fijne middagen thuis en al het moois wat wij onderweg tegen komen. Pak een lekkere kop thee of koffie erbij, kijk gezellig mee met deze Weekly Moments en laat vooral een reactie achter over hoe jouw week was..

Zaterdag // 20 januari


Terwijl Chris en Eleanor de weekend boodschappen deden, kon ik even door het huishouden heen. Niet heel bijzonder maar het moet natuurlijk wel gebeuren. Ook besloot ik om even een half uurtje voor mijzelf te pakken om mijn oren verder op te rekken. Dit ging verbazingwekkend makkelijk en ik was eigenlijk zo klaar. Mijn oren zijn nu 7 mm en binnenkort zal ik ze naar de 8 mm rekken. Na Eleanor's ochtend slaapje besloten wij om de fiets richting de stad te pakken. Ik ben zo blij dat het fietsen momenteel weer wat beter gaat, want als je telkens parkeerkosten moet betalen is het ook niet meer grappig. 

We gingen over de markt voor verse groenten, dronken een heerlijke milkshake (freakshake) met o.a slagroom, een donut, popcorn, chocolade die natuurlijk veel te groot was en gingen daarna door naar de Tattoo zaak. Niet voor een tatoeage maar voor een piercing. Er stond al tijden een Septum piercing op de planning, maar telkens kwam er iets tussen, werd ik een beetje verkouden of had ik mijn hoofd er gewoon niet naar staan. Maar nu was het eindelijk zo ver!  Binnenkort zal ik er meer over schrijven..


Zondag // 21 Januari


Zondag zijn voor viste en wandelen. Althans dit zijn vaak de twee bezigheden die wij vaak 'plannen' op de zondag. Zoals zoveel zondagen gingen wij naar mijn opa en oma en naast dat het gezellig is, vind oma het geweldig om haar achterkleinkind te zien! Ze komt dan ook niks te kort als wij op visite gaan, de hond overigens ook niet dus hij mag vaak ook mee. In de middag gingen wij verder met onze tweede zondagse bezigheid, namelijk wandelen. Niet heel ver, maar we zijn er wel lekker even uit geweest..

Maandag // 22 Januari


Vandaag hadden we heel luxe nog een dagje vrij samen. We besloten om deze te spenderen in de Ikea, althans de ochtend. We waren al een tijdje opzoek naar een tafeltje en stoeltje voor Eleanor, maar telkens vond ik niks op Marktplaats. Dan maar naar Ikea. Daar vonden we een leuk setje en natuurlijk kwamen we met nog veel meer thuis. En de kleine meid vond het prachtig, lekker rond sjouwen en tegen iedereen 'haaaj' roepen. Na een lekker lang middag slaapje gingen wij samen de tafel en stoeltje in elkaar zetten, maar dat bleek nog iets lastiger dan gedacht. Lange leve productie foutjes.. Maar gelukkig beschikken wij zelf over wat gereedschap en maakten wij zelf een gat in de poot en zo kon alles toch nog opgezet worden. Wij zijn een tafeltje en stoeltje rijker! Nu nog een mooie speelgoed kist/bak/toren/opberg meubel en dan is het hoekje compleet.

Dinsdag // 23 Januari


De eerste dag 'alleen' na ons lange weekendje samen. De klein meid deed rustig een puzzeltje en ik kon even de keuken schoonmaken. Zo fijn dat ze tegenwoordig iets meer geduld heeft voor een puzzeltje of een filmpje op de tablet. Niet lang overigens, maar lang genoeg zodat ik even mijn gang kan gaan. We maakten een lange wandeling samen met Bentley en na haar middag slaapje gingen wij richting een vriendin van mij. En natuurlijk, juist op dagen dat je op tijd weg wilt slapen die kleintjes langer door he. Maar gelukkig is niet erg en dronken wij alsnog fijn een kopje thee mee.


Woensdag // 24 Januari


Na even te hebben gespeeld was het tijd om richting oma te rijden voor onze oma dag. Omdat we aan de vroege kant waren dronk ik een kopje thee mee en werd het tegen 11.15 uur toch wel tijd voor mij om de wekelijkse boodschappen te gaan doen. Zoals altijd neusde ik op mijn gemak door de winkels op het winkelcentrumpje, want nu heb ik geen dreumes om in de gaten te houden en tegen 12.30 uur was ik fijn weer thuis. Mijn kleine vriendje werd even goed uitgelaten en daarna werd het tijd voor een serie'tje, een broodje en later een borduurwerkje. Ook startte ik met een luisterboek: The Subtle art of not giving a f*ck. Erg interessant tot nu toe.. En zo rond half vijf stapte ik heerlijk onder de douche om eens rustig te douchen. Een fijn me-time momentje die ik steeds vaker op de woensdagmiddag voor mijzelf pak, want s'avonds is het altijd wel een spitsuur hier. Met een vermoeide dreumes, eten, badderen, flesjes, hondje uitlaten etc.. Herkenbaar voor de andere ouders?

Donderdag // 25 Januari



Vandaag stond er iets op het programma wat ik best wel eng vond om te doen. Wij gingen namelijk naar een nieuw Mama's Ontmoetingscafe. Deze worden een aantal keer per week in de ochtend georganiseerd en sinds wij Eleanor's slaapje s'ochtends doorschuiven, lukt het nu wat beter om naar dit soort dingen toe te gaan. Afijn ik ging dus in mijn eentje. Ik was ruim op tijd en langzaam aan begon de zaal vol te druppelen. Natuurlijk had ik mij voor niets druk gemaakt want het was hartstikke gezellig, Eleanor heeft heerlijk met al het speelgoed en alle kindjes gespeeld en we hebben zelfs in een kringetje fruit gegeten en liedjes gezongen. Super leuk en natuurlijk ook goed voor de kleine meid haar ontwikkeling. Na dit gezellige ochtendje kon de kleine meid lekker slapen en in de middag deden wij samen de was ( lees: was in de wasmand, was uit de wasmand, was in de wasmand etc) en maakten wij een wandeling door onze buurt. Er was nog veel schade van de vorige storm te zien..


Vrijdag // 26 Januari


Onze ochtend begon eigenlijk heel ontspannen. terwijl wij langzaam van de kleine meid wakker werden kon ik nog eventjes blijven liggen want het was immers onze papa dag. Chris gaat er dan voor haar uit en ik kan zelf beslissen wat ik dan doe. Toch kon ik het niet laten om even op mijn mobiel te spieken, oeps het was al half 10! De kleine meid had langer geslapen omdat ze de avond van te voren had lopen spoken ( stomme kiezen ook ). Snel even aankleden en ontbijten, want een half uurtje later moest ik al in de auto zitten richting de Fysio. Daar kreeg ik niet zo'n leuke verrassing, mijn verzekering is veranderd en dat gaat mij helaas geld kosten dit jaar. Hier was ik best wel onderste boven van, maar gelukkig hadden wij wat leuks om naar uit te kijken. Wij zouden namelijk naar Oberhausen gaan om Arch Enemy live te zien! 

Kleine Eleanor mocht bij opa en oma logeren en wij reden rustig richting Duitsland. De zaal was prut, het publiek was soms redelijk tam maar het concert maakte veel goed. Ze zijn uitgegroeid tot één van mijn favoriete bands en hopelijk mag ik ze nog veel vaker live zien!


Hoe was jouw week?

You May Also Like

2 Reacties

  1. Wat een fijne week zeg! Tof ook een nieuwe tafeltje voor jullie kleine meid :-) Op naar een nieuwe week! Geniet van je Zondagavond.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt als een leuke week. En die milkshake😊. Hier ook lekker tulpen. En altijd fijn zo'n productiefout bij ikea. Wij hebben toevallig 2 weken geleden zo'n zachte hangstoel voor stijn gekocht. Hij zit er graag in maar erop klimmen is ook fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥