Mijn vijfde tattoo

by - januari 24, 2018

Het heeft dan eventjes geduurd, maar vandaag laat ik dan eindelijk mijn nieuwste aanwinst (goed) zien. De tattoo zelf liet ik op 29 november 2017 zetten maar het idee was al veel langer aanwezig. Maar zoals iedereen weet, begint het bij een idee en later groeit het uit tot een ontwerp en hopelijk ook tot een gezette tatoeage. Vandaag dus alles over mijn mooie uiltje.



Mijn vijfde tattoo alweer. Mijn eerste diergerelateerde ontwerp en ook dit keer heeft mijn liefde voor black & grey overwonnen. Het is een kerkuiltje die een beetje gedraaid staat. Zo zijn nog grotendeels de borstveren zichtbaar en zelfs een deel van de vleugel is te zien. Want pfoe dit was wel een dingentje zeg! Duizenden foto's, voorbeelden en tattoos van uilen heb ik bekeken ter inspiratie. En net waren ze het allemaal net niet. Tot deze dan. Samen met de artiest ben ik op dit ontwerp gekomen en eigenlijk was het een mengelmoes van drie afbeeldingen. 

De tattoo neemt best wat ruimte in beslag en duurde zo'n vier uur. Onder de uil is expres wat ruimte over gelaten, want daar zal met enige tijd de naam van Eleanor getatoeëerd worden. En ik sluit niet uit dat de bovenkant van mijn arm ook vol zal komen te staan in de toekomst. Kortom het is een work in progress dus.

En dat is eigenlijk altijd zo met tatoeages. Je begint ergens en je werkt langzaam ergens naar toe. Hoewel ik eerder gewoon naar mijn vaste shop toe stapte met een idee of ontwerp maakte het mij niet zoveel uit wie de tattoo daadwerkelijk zou zetten. En dit heeft in het verleden ook wel eens minder goed uitgepakt. Hier heb ik dus zeker van geleerd. Dit keer zocht ik zelf de artiest uit, vooral op zijn black & grey en realisme aspecten. En hij heeft prachtig werk geleverd! Ik ben er nog iedere minuut verliefd op geweest en in de toekomst zou ik zeker weer naar hem toe gaan. Hij heeft inmiddels zijn eigen tattoo shop geopend dus ik ben erg benieuwd wat de toekomst zal brengen. Hopelijk nog vele mooie tattoos..

Heb jij tattoos?

You May Also Like

4 Reacties

  1. Heel mooi die kleur en leuk om te lezen hoe dit tot stand is gekomen. De naam van je dochtertje zal er heel mooi onder staat later.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het mooi om te lezen hoe je van een idee in je hoofd en drie voorbeelden samen met de artiest tot een mooie tattoo bent gekomen. Al moet ik stiekem wel zeggen dat het niet mijn smaak ik, maar dat had je zelf ook al door.

    Op de vraag of ik een tattoo heb, dat weet je al ;) twee stuks.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, mooi! En tof ook om te lezen hoe dit in zijn werk gaat. Ik heb geen tatoeages, heb wel een plek en ontwerp in mijn hoofd al tijden. Maar sinds mijn piercing als de dood voor shops, en heb een erg lage pijngrens. Dus denk niet dat hij er ooit gaat komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi! Ik heb geen tattoo's. Maar vind ze erg mooi, vooral als er een verhaal achter zit.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥