De eerste dag van het nieuwe jaar

by - januari 01, 2018



De eerste dag van het nieuwe jaar, letterlijk een nieuw begin. Hoewel je natuurlijk op iedere willekeurige dag iets kunt beëindigen of iets nieuws kan beginnen, voelt één januari toch altijd wel even speciaal aan. Terwijl ik naar mijn Hyachintjes en kaarsjes kijk wil ik eigenlijk een stukje schrijven over mijn doelen, wensen en goede voornemens voor 2018. Maar het artikel blijft op een paar hoofd punten blanco. 

Punten zoals een Septum laten piercen, eindelijk dat fotoalbum van Eleanor's eerste jaar beginnen, de fotolijsten in de gang vullen, een eigen recepten boekje beginnen komen voorbij. Allemaal kleine items. Maar ook grotere en belangrijke punten zoals nieuwe uitjes met Eleanor bedenken, aangezien ze nu al een echte dreumes in hart en nieren is. Dat ik weer goed de balans voor mijzelf moet opmaken, lichamelijk en geestelijk gezien. Even weer wat rustigere dagen inplannen na die leuke maar toch wel drukkere december periode.


Januari is altijd een maand van opruimen en nadenken voor mij. De kerstspullen zijn weer opgeborgen, het huis wordt weer schoongemaakt en de andere accessoires komen weer uit de kast. Behalve dit leuke dienblaadje, dat mag nog even blijven staan omdat het zo gezellig staat. Maar of ik altijd een kant en klaar antwoord heb op de vraag 'Heb je nog goede voornemens' Nee, eigenlijk niet.

Meestal stel ik mijzelf deze vraag gedurende het jaar. Wat wil ik nu, op dit moment eigenlijk veranderen? En daar ga ik dan mee aan de slag. Momenteel zou ik graag het borduren weer oppakken en een fijn blogschema voor mijzelf vinden. En voor de rest? Ik zie wel wat Januari gaat brengen. Ik ben erg benieuwd wat dit jaar ons gaat brengen.. We zullen wel zien en ook dit jaar neem ik jullie weer gezellig mee in mijn dagelijks leven, in mijn reis door het moederschap en hopelijk mag de camera weer mooie borduurwerkjes en fijne wandelingen vastleggen.

En jij, heb jij nog doelen/wensen/ goede voornemens voor 2018?

You May Also Like

3 Reacties

  1. Het hele jaar kan je natuurlijk altijd veranderingen aanbrengen in je leven, ik had wel een paar grotere doelen zoals je kon zien. Plus natuurlijk mijn handwerk doel, maar ik noem het eigenlijk doelen en geen goede voornemens....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om te lezen! Ik wil wat dingen doorzetten waarmee ik de laatste maanden van 2017 al mee was begonnen... Deze week op m'n blog.
    <3

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Michelle,
    Dat dienblad staat echt gezellig, ik zou het ook nog even laten staan.
    Hier ook gister meteen de kerstboom opgeruimd, lekker alles weer aan de kant.
    Ik heb geen nieuwe voornemens, ik ga gewoon door met wat ik altijd doe.
    Gelukkig nieuwjaar 2018 met gezondheid en geluk voor u en uw gezin.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥