Content Schema

by - januari 03, 2018


Goedemiddag! Zoals je in mijn vorige artikel (klik) kon lezen, wilde ik graag meer duidelijkheid omtrent het bloggen voor mijzelf creëren. En dan vooral hoe en wanneer ik de artikelen ga publiceren

Zoals iedere blogger of blogster wel weet kost het beheren van een blog behoorlijk wat tijd!  Van het bedenken van artikelen, het fotograferen en schrijven van de content tot aan bij collega bloggers lezen. Tel daar nog bij op dat ik natuurlijk nog een 'offline leven'' heb met o.a een actieve één jarige dreumes en nog een aantal andere hobby's en interesses en dan blijft er eigenlijk niet veel tijd over. En dit vond ik de laatste best jammer maar ook lastig. Ik voelde mij vaak 'verplicht' om toch zeker zo'n drie a vier keer per week iets te plaatsen zodat mijn blog interessant bleef en niet uitstierf. Om alles even weer te relativeren trok ik mijzelf terug. Vandaar dat ik de december maand minder online te vinden was.



Ik wil mij nu vooral gaan richten óp de artikelen die ik schrijf, i.p.v voor wanneer ik ze 'moet' schrijven! Meer kwaliteit dan kwantiteit dus.  En om mij daarbij te helpen maakte ik dit content schema. Zo is het voor mijzelf maar ook voor lezers duidelijk welke artikelen wanneer online zullen komen. Hopelijk blijft de structuur zo aanwezig en heb ik meer tijd voor zowel mijn blog, mijn offline leven en om weer bij jullie te komen lezen! Want dit laatste schoot er de laatste paar maanden eigenlijk altijd bij in, wat ik super jammer vond!

Op de maandag komen de artikelen rondom Eleanor en mijn reis door het moederschap online, op de woensdag zal ik een handwerk update plaatsen wanneer ik wat te laten zien heb en op de overige woensdagen zal er een persoonlijk artikel (klik) komen. Dit kan variëren tot een hersenspinsel, foto's van een wandeling of een persoonlijke blog. Op de zaterdag behoud ik fijn mijn weekoverzichtjes(klik). Met af en toe een wisseling met een Currently (klik) of een Geluksmomentjes (klik).


Dit content schema zal vanaf volgende week ingaan. Deze week gaat niet meer lukken en eerlijk gezegd, heel strikt hoeft het van mij ook niet. Er zullen genoeg weken zijn dat deze planning niet gaat lukken en dat is helemaal prima! Voor die andere weken heb ik tenminste een houvast. Zoals altijd lees ik graag wat jij ervan vind, lijkt het je handig of maakt het jouw niet zoveel uit? Laat het hieronder achter in een reactie.


Werk jij zelf  met een (content) schema?


You May Also Like

4 Reacties

  1. Leuk artikel! Voordat ik begon met mijn blog dacht ik altijd: paar foto's maken en wat schrijven, dit had ik heel erg onderschat en het bleek echt super veel werk te zijn!

    Doet het bloggen vooral met plezier en niet omdat je moet!
    Keep on going. :D

    liefs
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Succes ermee! Het is inderdaad veel werk, vandaar dat ik mezelf helemaal niets opleg :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Succes, ik vind bloggen altijd erg leuk en ook fijn om vier artikelen te schrijven, maar sinds ik werk en het winter is moet ik weer even de balans vinden. Logisch, maar bloggen is veel te leuk om er niet mee bezig te zijn hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knap hoor 3 blogberichten per week. Dat lukt mij echt niet. Ik ben tevreden met 1 of soms 2 per week. Maar dit doe ik alleen omdat het gewoon erg leuk is om te bloggen. Maar succes gaat je lukken! En blij dat je ook dit jaar weer door blogt.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥